"Pyyhkeet tulisi vaihtaa kolmen käyttökerran jälkeen." - Vaihdatteko ?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi yäk, miten epähygieenisiä suurin osa vastaajista on! Ei pysty ymmärtämään, miten joku ei tajua peseytymisen olevan turhaa, jos lika tarttuu pyyhkeestä siihen kuivatessa. Kyllä, 3 käyttökertaa kylpypyyhkeelle alkaa olla maksimi, käsipyyhkeiden vaihto puhtaisiin riippuu taas aika paljon käytön ja käyttäjien määrästä, n. joka toinen päivä kuitenkin. En ikinä pystyisi kuivaamaan/likaamaan itseäni kuukauden tai kaksi kuukautta käytössä olleeseen pyyhkeeseen, ajatuskin oksettaa!
Kun nyt noin ylihygieeninen olet, niin millä logiikalla vaihdat kylpypyyhkeen kolmen käyttökerran jälkeen ja käsipyyhkeen "vain" joka toinen päivä? Onhan käsipyyhkeeseen kuivattu tähän mennessä jo huomattavasti useammin kuin kylpypyyhkeeseen😁
Käsipyyhkeitä on useampi, yleensä 4, käsienpesupaikkojakin/vessoja enemmän. Mitä laitoin, ei ole ylihygieenisyyttä, vaan normaalia maalaisjärkeä. Suosittelisin kaikille likapyyhkeisiin kuivaaville edes pientä järjenkäyttöä ja uuden, hygieenisen ja terveen tavan oppimista, konehan ne pyyhkeetkin pesee, pyörittää sitten vaan useammin. Ja suihkun jälkeen on oikeasti puhdas.
No, ei todella ole maalaisjärjen mukaista pestä kylpypyyhettä 3 käyttökerran jälkeen, se ei haise eikä ole millään havaittavalla tavalla likainen, etkä ole sinäkään kuivattuasi itsesi sellaiseen pyyhkeeseen. Neuroottisia ja epäekologisia olette te jatkuvasti pesijät!
Voit toki jatkaa epähygieenisyyttäsi, ei se minulta ole pois. Todellakin pyyhkeet alkaa haista kastuttuaan useaan kertaan ja niin haiset sinäkin sellaiseen likapyyhkeeseen itsesi kuivattuasi. Voin olla neuroottinen ja epäekologinenkin, mutta ainakin olen puhdas.
Sen paremmin pyyhkeeni kuin minäkään emme haise. En ole tällaista ongelmaa havainnut muidenkaan ihmisten suhteen, jotka eivät vaihda pyyhkeitä jatkuvasti. Suurin osa kun ei niin tee, tiedätkö. Ihan siitä syystä, ettei se ole millään tavalla tarkoituksenmukaista.
Me muut kyllä haistamme! Miten muka et itse haista sitä märkää, likaista pyyhettäsi.. Roskiin joutaisi kaikki likapyyhkeet, eihän niitä enää edes koneessa saa puhtaiksi ja hajuttomiksi, kun ovat niin pinttyneitä paskasta.
Ne täytyy polttaa!
Polttamisen jälkeen tuhkat poltetaan uudestaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kauheaa nämä tiheään pyyhkeitä pesevät luulevat tapahtuvan, jos käyttäisivätkin samaa pyyhettä vaikka viikon putkeen? Miten he mahtaisivat havaita tämän kauhean epähygieenisyyden pyyhkeissä ja itsessään? No mutta, jos mielenrauha sen vaatii, niin peskää ihmeesssä.
No mulla ainakin on ollut monia bakteerien aiheuttamia ihovaivoja, esim. streptokokin ja stafylokokin: karvatupen tulehdus, paise joka meni 10 cm syvyyteen ja piti leikata, leikkaushaava(avo) tulehtui kun erehdyin sitä kuivaamaan pyyhkeellä en haavataitoksella, kynsitulehduksia, varpaan välin tulehduksia, ruusufinni kasvoissa räyhähtää tulipunaiseksi jos en kuivaa puhtaalla pyyhkeellä.
Pahimillaan iholle voi tulla bakteeri esim. pikkuhaavasta ja aiheuttaa kuolemaankin johtavan sepsiksen.
Kyllä minä ainakin huolehdin omasta ja pyyhkeideni hygieniasta, en mielestäni kuitenkaan liian hysteerisesti, vaihdan pyyhkeet kahdesti viikossa vaikka käyn suihkussa vähintään kerran päivässä, usein kaksikin kun harrastan liikuntaa jopa pari kertaa päivässä.
En ole kärsinyt noista vaivoista yhdestäkään ikinä. En edes tunne ketään joka olisi. Kylpypyyhkeen vaihdan ehkä kerran kuukaudessa. Silloinkaan ei ole likainen, ei ole pas*araitoja eikä haise yhtään millekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kauheaa nämä tiheään pyyhkeitä pesevät luulevat tapahtuvan, jos käyttäisivätkin samaa pyyhettä vaikka viikon putkeen? Miten he mahtaisivat havaita tämän kauhean epähygieenisyyden pyyhkeissä ja itsessään? No mutta, jos mielenrauha sen vaatii, niin peskää ihmeesssä.
No mulla ainakin on ollut monia bakteerien aiheuttamia ihovaivoja, esim. streptokokin ja stafylokokin: karvatupen tulehdus, paise joka meni 10 cm syvyyteen ja piti leikata, leikkaushaava(avo) tulehtui kun erehdyin sitä kuivaamaan pyyhkeellä en haavataitoksella, kynsitulehduksia, varpaan välin tulehduksia, ruusufinni kasvoissa räyhähtää tulipunaiseksi jos en kuivaa puhtaalla pyyhkeellä.
Pahimillaan iholle voi tulla bakteeri esim. pikkuhaavasta ja aiheuttaa kuolemaankin johtavan sepsiksen.
Kyllä minä ainakin huolehdin omasta ja pyyhkeideni hygieniasta, en mielestäni kuitenkaan liian hysteerisesti, vaihdan pyyhkeet kahdesti viikossa vaikka käyn suihkussa vähintään kerran päivässä, usein kaksikin kun harrastan liikuntaa jopa pari kertaa päivässä.
En ole kärsinyt noista vaivoista yhdestäkään ikinä. En edes tunne ketään joka olisi. Kylpypyyhkeen vaihdan ehkä kerran kuukaudessa. Silloinkaan ei ole likainen, ei ole pas*araitoja eikä haise yhtään millekään.
Miksi sitten vaihdat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten vaihdat?
Koska tuntuu jo vähän riettaalta... 😉
Kyllähän kolme käyttökertaa on ihan maksimi. Iljettäviä sellaiset tuntemattoman ajan käytössä olleet pyyhkeet, vaikka eivät edes haisisi.
Kaikkea sitä jotkut pohtiikin. Tässä vielä laskemaan koko perheen pyyhkeenkäyttökertoja!
Meillä pestään pyyhkeet kahden viikon välein tai joskus ehkä kolmenkin. Meillä asuu kaksi aikuista ja kun pyhkeisiin kuivataan puhdas iho ja puhtaat kädet niin hölmöltä tuntuisi niitä joka viikko pestä.
Pyyhkeet vaihdetaan kerran viikkoon. vaihdan myös vieraspyyhkeet, vaikka vieraita ei olisi käynytkään, muuten unohdan koska ne olen vaihtanut. Eniten likaantuvia pyyhkeitä, kuten keittiön käsipyyhe, vaihdan tiheämmin jos on ollut paljon käyttöä. Tiettyjen tautien aikana vaihdan päivittäin. Myös kylpypyyhkeet vaihdan viikoittain. Lakanat vaihdan kahden viikon välein, paitsi taas jos jotain tautia on ollut, niin useammin. Olohuoneen koristetyynyjen päälliset ja torkkupeitot pesen silloin kun muistan, joten väli saattaa venyä pariinkin kuukauteen.
Itse jokaisen suihkukerran jälkeen poltan pyyhkeeni. Tulee steriiliä! Myöskin jos joku toinen sattuu käymään suihkussa kun pyyhkeeni roikkuu naulassa niin se menee välittömästi pesuun. Hajuthan tarttuvat vesihöyrystä!
Ei kannata ottaa Iltalehden höpöhöpöjuttuja minään jumalansanana ap.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan n. kolmen päivän välein, koska käytän pyyhkeitä paljon. Hygienia on minulle tärkeämpää kuin useimmille.
Itse vaihdan kolmen viikon välein,siltikään en haise enkä ole kärsinyt taudeista,oletko varma ettet ole tautikammoinen?
Uskomattoman bakteerikammoisia jotkut,silti käyttävät puhelintakin kokoajan mikä on täynnä tuhansia bakteereja useilta kymmeniltä ihmisiltä ja koskevat niillä käsillä vielä kasvoihinsa ja käsilaukkuun joka levittää nuo samat kymmenet tuhannet bakteerit kotiinsa,tuskin te noita ikinä pesette,laskette puhelimen ja laukun sohvalle/sängylle josta nuo kaikki bakteerit leviävät,niissä bakteereissa on myös ulostebakteereja mukana
Itsehän vaihdan pyyhkeet jokaisen käyttökerran jälkeen - aika monta menee päivässä koska meillä koko perhe pesee kädet vartin välein ja suihkussa käydään kahden tunnin välein. Usein myös heitän muutaman puhtaan pyyhkeen päivässä suoraan pakasta roskiin. Eipä olla kipeitä ikinä.
Vaihdan kun siltä tuntuu, muutaman viikon välein. Mulla on muutakin tekemistä kuin pyykätä joka välissä.
En todellakaan. Vaihdan 3-4 viikon välein, eikä pyyhe edes haise vielä tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman bakteerikammoisia jotkut,silti käyttävät puhelintakin kokoajan mikä on täynnä tuhansia bakteereja useilta kymmeniltä ihmisiltä ja koskevat niillä käsillä vielä kasvoihinsa ja käsilaukkuun joka levittää nuo samat kymmenet tuhannet bakteerit kotiinsa,tuskin te noita ikinä pesette,laskette puhelimen ja laukun sohvalle/sängylle josta nuo kaikki bakteerit leviävät,niissä bakteereissa on myös ulostebakteereja mukana
Itsehän puhdistan puhelimen päivittäin, samoin kaukosäätimet jne säännöllisesti. En silti pese kylpypyyhkeitä kolmen käyttökerran jälkeen, ehkä viikottain tulee vaihdettua. Käsipyyhkeitä vaihdan useammin varsinkin keittiöstä.
Tästähän oli se HS:n Kysy Kirstiltä palstalla kerran joku kysymys "Miksi pyyhkeet pitää pestä koska olemmehan puhtaita kun niihin kuivaamme".
En, haluan kuluttaa elämäni muualla kuin pyykkituvassa.
En tosiaan vaihda.
Meillä ei oo pesukonettakaan, niin en kyllä yhtään lisärasitetta ota pyyhkeistä. Riittää kun niska vääränä saan arkivaatteet pestyä kun tarve, lakanat ja pyyhkeet harvemmin kun niissä vielä isompi raahaus.
Autoakaan ei ole, vaan pyörällä vien pestäväksi pussukoita kun jaksan.
En todellakaan pese kolmen käytön jälkeen, käyn välillä parikin kertaa päivässä suihkussa niin saisin harva se päivä olla pesemässä pyykkiä. Tuntuisi hirveältä tuhlaukselta pyörittää pesukonetta jatkuvasti, kun kuitenkin on niin paljon muutakin pestävää. Heitän pyyhkeet pesuun ehkä kerran viikossa, eivätkä koskaan haise.