Flunssa iski. Kuinka nopeasti teillä mennyt ohi tämänsyksyinen tauti?
Kommentit (24)
Viime sunnuntaista lähti. Enää ei ole kuumetta mutta ääni maassa ja limaa irtoaa.
Ota heti sinkki ja c-vitamiini kuuri. Meillä meni ohi kolmessa päivässä.
Mulla alkoi nyt perjantaina tosi lievä flunssa. Pelkästään nenän vuotamista ja pientä tuntemusta kurkussa.
Ei kuumetta. Eiköhän tämä ole huomiseen mennessä jo täysin ohi.
Ok, kiitos kommenteista. Turhauttaa vaan tämä niistäminen ja yskiminen. Vähän kun jotain yrittää tehdä, niin kauhea olo. Särkylääke onneksi vähän auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi nyt perjantaina tosi lievä flunssa. Pelkästään nenän vuotamista ja pientä tuntemusta kurkussa.
Mulla alkoi samoilla oireilla maanantaina, keskiviikkona illalla nousi kuume, joka sitten jatkui torstaille. Nyt olo jo parempi, mutta puolikuntoinen edelleen.
Mulla kesti 2,5 viikkoa. Ekalla viikolla hirveät lihassäryt, kurkkukipu ja kuiva yskä, hakkaava yskä sekä lämpöä. En muista milloin viimeksi olisi ollut niin kipeä olo. Loppuviikosta yskän mukana alkoi irtoamaan limaa ja siinä menikin sit toka viikkoa yskiessä. Eka terve päivä oli tän viikon torstaina. Vittumainen tauti oli
Aika paha tuo 2,5 viikkoa. Täytyy koputtaa puuta. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla kesti 2,5 viikkoa. Ekalla viikolla hirveät lihassäryt, kurkkukipu ja kuiva yskä, hakkaava yskä sekä lämpöä. En muista milloin viimeksi olisi ollut niin kipeä olo. Loppuviikosta yskän mukana alkoi irtoamaan limaa ja siinä menikin sit toka viikkoa yskiessä. Eka terve päivä oli tän viikon torstaina. Vittumainen tauti oli
Pari viikkoa samalla kaavalla ja 8 päivää saikulla. Vielä on jäljellä just toi limainen yskä.
Poikkeuksellisen ärtsy flunssa oli minulla ainakin, yleensä ei tule edes kuumetta tai korkeintaan päiväpari, mutta nyt oli 8 kuumepäivää. Ei mitään influenssalämpöjä kuitenkaan mutta tasaisesti sellainen 37-38c. Yskä jatkunut sen jälkeen vielä viikon mutta pikkuhiljaa helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa samalla kaavalla ja 8 päivää saikulla. Vielä on jäljellä just toi limainen yskä.
Sama tauti täälläkin. Nyt kaksi viikkoa taudin alkamisesta alkaa tervehtyminen. Vasta antibiootit alkoi helpottamaan rajua limayskää. En ole koskaan ennen kokenut tällaista flunssaa. Olen kerran sairastanut influenssan. Tuntuu, että siitäkin paranin nopeammin.
Minullakin kestänyt jo reilu 2 viikkoa.
Keuhkoputkentulehdus ja kamala yskä.
Sinnittelin töissä, mutta ei kerrassaan jaksanut tehdä mitään. Lääkäri passittikin sit kotiin huilaamaan.
Ja nyt olen vielä pari pv s-lomalla.
Meillä lapset sai ensin päiväkodista ärhäkän flunssan, se tarttui minuunkin mutta kesti ehkä neljä päivää, yleensä mulla kestää kaikki flunssat vähintään sen kaksi viikkoa. Otin vahvaa sinkkiä ja c- sekä d-vitamiinia joka päivä, en tiedä oliko vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, tosin alkoi torstaina. Nyt olo on jo ihan Ok, nenäkään ei ole enää tukossa. Huomenna töihin.
Flunssat on pstä. Niin turhauttavaa!
Menossa hu lääkäriin. Väsymys pahenee päivä päivältä, viikko flunssaa takana.
Kolme päivää kesti, mutta kunnon kuumetta ei noussut ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tauti täälläkin. Nyt kaksi viikkoa taudin alkamisesta alkaa tervehtyminen. Vasta antibiootit alkoi helpottamaan rajua limayskää. En ole koskaan ennen kokenut tällaista flunssaa. Olen kerran sairastanut influenssan. Tuntuu, että siitäkin paranin nopeammin.
Sama tauti täälläkin ja toi liman määrä on jotain ihan käsittämätöntä. Kuumetta ei ole (ihan snadisti lämpöä) eikä muutenkaan ole flunssainen olo kun kurkku ei ole kipeä, ei särje lihaksia eikä väsytäkään normia enempää. Kuitenkin olo on tosi omituinen kun joka paikka on täynnä tuota limaa, päässä humisee koko ajan ja välillä vihloo todella kovasti. Reilun viikon on nyt kestänyt ja tänään tuntuu että tuo limantuotanto on vähentymään päin. Ja se tosiaan on limaa, ei räkää kuten flunssassa normisti.
3-4 päivää mutta yskää sitten melkein kuukauden
17-vuotiaallqni on ollut nuha keskiviikosta asti. Huomennakaan ei mene kouluun.