Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voin olla ylipainoinen vaikka vaatteet kokoa 36??

Vierailija
09.09.2018 |

Punnitsin itseni nyt pitkästä aikaa ja järkytyksekseni vaaka näytti että painan 67 kiloa. Tämä tarkoittaa että 164 sentin pituudellani olen kliinisesti ylipainoinen! Ostin juuri viime viikolla uusia vaatteita ja ne olivat ko'oissa 34-38. Siis toiseksi pienimmässä koossa. Käytän myös samoja vaatteita kuin jopa 10 vuotta sitten ja ne mahtuvat päälle.

Miten ihmeessä voin olla ylipainoinen jos toiseksi pienin vaatekoko, koko S, PIENI, mahtuu päälle enkä hylly tai lylly läskimakkaroita (siis omasta mielestä). Vatsa on litteä sivuprofiililta. Miten helvetin laiha pitää olla ollakseen normaalipainoinen jos näillä spekseillä on jo läski :(

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät varmaan hehkeältä tursutessasi 34 koon vaatteista. Tosin jotku trikoorytkyt nyt saa venytettyä vaikka virtahevollekin.

Vierailija
2/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytät varmaan hehkeältä tursutessasi 34 koon vaatteista. Tosin jotku trikoorytkyt nyt saa venytettyä vaikka virtahevollekin.

Siis pointtina on että ne eivät tursua. Ostamani huppari oli kokoa 34 ja siinä löysää kangasta hartioista helmaan. Koon 36/38 huppari oli toivottoman liian iso :(

Nyt päällä on koon 36 trikootoppi ja vyötäröllä on löysä kangasryppy. Vyötärönympärykseni oli 72 kun viimeksi tsekkasin.

-läski-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman painoinen ihminen voi olla hyvinkin eri muotoinen. Samoin sama ihminen voi käyttää hyvinkin erikokoisia vaatteita. Esimerkiksi tunikan kohdalla tärkeintä on istuvuus hartioista, ja näin ollen lyhyt ja ylipainoinen voi mahtua jopa koon 34 tunikaan.

Jotta päästäisiin alkuun, voitko mitata rinnan-, vyötärön-, ja lantionympäryksesi? Ne kertovat vaatekoostasi enemmän kuin paino.

Vierailija
4/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia näkemättä voi olla lihastakin. Painoindeksi ei kerro kaikkea jos treenaa.

Jos et treenaa ja olet saanut painoa, et käytä samoja vaatteita kuin 10 vuotta sitten, vaatekoot ovat muuttuneet koska ihmiset ostavat mielummin vaatteita johon ovat aina mahtuneet, eivätkä myönnä lihonneensa.

Vertaa 36 tästä valmistajalta, 40 toiselta. Kumman se Tantor mahtaa ostaa kun tulee hyvä mieli kun edelleen mene 36 päälle

Vierailija
5/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pointtina on että ne eivät tursua. Ostamani huppari oli kokoa 34 ja siinä löysää kangasta hartioista helmaan. Koon 36/38 huppari oli toivottoman liian iso :(

Nyt päällä on koon 36 trikootoppi ja vyötäröllä on löysä kangasryppy. Vyötärönympärykseni oli 72 kun viimeksi tsekkasin.

-läski-ap

Huppari ja trikootoppi :D Kokeilepa koon 36 farkkuja, joissa ei ole elastaania.

Vierailija
6/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan housuista ei kuitenkaan mene koko 34? Ylipaino kertyy monilla naisilla alavartaloon.

Vierailija
7/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin sun bmi:n 24.9 eli olet normaalipainoinen.

Vierailija
8/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ap:n vyötärökään ei ole enää 72 cm, jos kiloja on tullut paljon sitten viime mittauksen.

Mutta jos on, se vastaa mittataulukoissa kokoa 38. Itse olen vyötäröltäni saman kokoinen, eikä minullakaan ole montaa kiloa matkaa lievään ylipainoon. Lantio on 96 cm.

Voin toki pukeutua koon 34 trikootunikaan, mutta jos meinaan ostaa istuvan joustamattomasta mekon, olen kyllä kokoa 38.

Olen terve ja tyytyväinen vartalooni, ja toivottavasti näin on asia myös ap:lla.

Vierailija
9/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen enkä ole käyttänyt kokoa 34-36 kuin painaessani 52 kg. Saman pituinen kuin ap

Vierailija
10/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman painoinen ihminen voi olla hyvinkin eri muotoinen. Samoin sama ihminen voi käyttää hyvinkin erikokoisia vaatteita. Esimerkiksi tunikan kohdalla tärkeintä on istuvuus hartioista, ja näin ollen lyhyt ja ylipainoinen voi mahtua jopa koon 34 tunikaan.

Jotta päästäisiin alkuun, voitko mitata rinnan-, vyötärön-, ja lantionympäryksesi? Ne kertovat vaatekoostasi enemmän kuin paino.

Mittasin juuri: 92-73-102. Rinnanympärys rintojen päältä. Olen ennenmminkin harteva kuin persevä, mutta silti järkyttää olla virallisilla termeillä katsottuna ylipainoinen tankki.

Toiselle vastaajalle: painokontrollihousuinani ovat koon 36 venymättömät housut ja yritän pitää ne mukavina pitää päällä (eli itseni tarpeeksi hoikkana niihin). Tämä on toiminut hyvin. Pitäneekin tehdä tuo painokontrolli uudestaan...

-ap

Vierailija
11/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kasvattanut lihaksia? Ne painavat ei niinkään läski.

Vierailija
12/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittasin juuri: 92-73-102. Rinnanympärys rintojen päältä. Olen ennenmminkin harteva kuin persevä, mutta silti järkyttää olla virallisilla termeillä katsottuna ylipainoinen tankki.

Toiselle vastaajalle: painokontrollihousuinani ovat koon 36 venymättömät housut ja yritän pitää ne mukavina pitää päällä (eli itseni tarpeeksi hoikkana niihin). Tämä on toiminut hyvin. Pitäneekin tehdä tuo painokontrolli uudestaan...

-ap

Noilla mitoilla olet nykykokoa 40-42, vaatevalmistajasta riippuen. Jos siis haluat vaatteiden istuvan siten kuin ne on kaavoitettu istumaan.

Vierailija
13/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Lantionympäryksellä 102 ei käytetä koon 36 housuja. Virallisen mittataulukon mukaan koon 36 lantionympärys on 92 eli kymmenen (!) senttiä pienempi kuin sinulla. Sinun lantionympärystäsi vastaa housukoko 40-42.

Vierailija
14/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Noilla mitoilla olet nykykokoa 40-42, vaatevalmistajasta riippuen. Jos siis haluat vaatteiden istuvan siten kuin ne on kaavoitettu istumaan.

Hyi helv-tti, ei tee mieli syödä enää ikinä. Tätä se teettää kun menee istumatöihin ja lopettaa opiskeluajan harrastukset. Opintojen alussa muistan painaneeni 52 kiloa. "Normaali" painoni, johon olen tyytyväinen, on 55 ja 60 kilon välillä. Ei ihme että ihmisistä tulee sairaalloisen ylipainoisia, oma olonikaan ei tunnu yhtään erilaiselta kuin KYMMENEN kiloa kevyempänä.

Iljettävää, en halua olla rasvavalas.

-ap

Vierailija
15/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on Obelix-vartalo: et ole lihava, sinulla on vain raskaat luut.

Vierailija
16/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on Obelix-vartalo: et ole lihava, sinulla on vain raskaat luut.

Ei, kun ihan rehellisesti läski. Vaikea vain myöntää ja tiedostaa se ja tehdä jotain asialle kun maito on jo kaatunut.

-ap

Vierailija
17/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Hei onko muka näin? Ap on vielä normaalipainonen ja 40-42 on kyllä aika isoja kokoja, jotka mahtuu mullekkin, vaikka oon ap:n pitunen, mutta 30kg häntä lihavampi!!

Vierailija
18/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla erityisen kova treenaaja, koska silloin osaisit itsekin arvata että paino johtuu lihasmassasta... vai oletko? Lihas todella painaa enemmän rasva tai neste. Itsekin olen lukemia katsoessa ylipainoinen. Peiliin katsoessa taas en. Hurahdin 12 vuotta sitten kovaan salitreeniin ja olen nykyisin naiseksi aika lihaksikas (puhtailla menetelmillä treenaan). Olen 168 cm pitkä ja painan 72 kg. Vatsalihaksista erottuu rajat vaikka en jännitä, samoin käsissä ja jaloissa lihasten rahat piirtyy. Minä olen jo vuosia sitten tullut siihen tulokseen, ettei vaa'alla tee mitään. Peilikuva ja olo kertovat! Älä sinäkään ap huolehdi, jos näytät sopivalta niin mitä väliä mikä se paino on.

Vierailija
19/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Hei onko muka näin? Ap on vielä normaalipainonen ja 40-42 on kyllä aika isoja kokoja, jotka mahtuu mullekkin, vaikka oon ap:n pitunen, mutta 30kg häntä lihavampi!!

Tätä juuri tarkoitan - en halua olla ilkeä mutta miksi vaatekokoihin ei voi luottaa minkäänlaisena mittarina omasta koostaan? Vaatekaupassa josta ostin vaatteni oli iso kampanja 'uudesta paremmasta mittataulukosta' jossa kokoja oli hilattu kaksi pykälää isommaksi verrattuna vanhoihin kokoihin. En halua että vaatteeni kasvavat mukanani, vaan todellakin sen herätyksen jos housukoko alkaa kivuta 36-38-40-42, jolloin pakostakin tulee mietittyä että onhan se perse nyt levinnyt.

En tykkää tästä 'vanity sizing' ilmiöstä.

-ap

Vierailija
20/34 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla erityisen kova treenaaja, koska silloin osaisit itsekin arvata että paino johtuu lihasmassasta... vai oletko? Lihas todella painaa enemmän rasva tai neste. Itsekin olen lukemia katsoessa ylipainoinen. Peiliin katsoessa taas en. Hurahdin 12 vuotta sitten kovaan salitreeniin ja olen nykyisin naiseksi aika lihaksikas (puhtailla menetelmillä treenaan). Olen 168 cm pitkä ja painan 72 kg. Vatsalihaksista erottuu rajat vaikka en jännitä, samoin käsissä ja jaloissa lihasten rahat piirtyy. Minä olen jo vuosia sitten tullut siihen tulokseen, ettei vaa'alla tee mitään. Peilikuva ja olo kertovat! Älä sinäkään ap huolehdi, jos näytät sopivalta niin mitä väliä mikä se paino on.

Siis lihasten rajat piirtyy... ei rahat :) Rahaa ei näillä tee, menee vaan kun pitää syödä niin paljon D: