Äitiys on työ jossa ei ole lomaa eikä sairaslomaa
Kuumetta? Kyllä.
Silti sitä on tehnyt aamupalan perheelle, keittänyt kahvit, siivonnut keittiön, viikannut vaatteet kaappeihin, laittanut pyykin koneeseen.
Mitä tekee muu perhe?
Naamat kiinni älylaitteissa eikä elettäkään keneltäkään, että voisi joku auttaakin.
Pysähdyin hetkeksi kirjoittamaan tämän postauksen, ennen kuin on jatkettava hommia kuumeesta ja tajunnan räjäyttävästä, orastavasta migreenistä huolimatta.
Muut kun tarvitsevat sovelluksia elääkseen, äideillä on sovellukset omissa aivoissaan, äidit käyttävät omia hoksottimiaan "mitä voisin seuraavaksi tehdä?".
Kohta pitäisi valmistella päivän lounas.
Kommentit (30)
Onpas heikko sikamiesprovo. Tai no sikaperheprovo. Olisit voinut keksiä kuvitteelliseen työlistaasi vähän jotain rankempia töitä. Lapset olisit voinut kuvailla vähäm pienemmiksi, niin emme olisi voineet huomauttaa siitä, että pystyvät laittamaan itse aamupalan.
Äitiys ei ole työ, se on osa elämää.
Sairaana maataan sängyssä, että jaksetaan mennä mahdollisimman pian oikeisiin töihin.
Äitiys on mennyt ihan perseelleen, jos ei ole opettanut lapsilleen kotitöiden tekoa.
Marttyyrius on raskasta, myös ympäristölle. Meillä saa sairastaa, niin äiti, isä kuin lapsikin.
Oma valinta, mitä valitat? Lapset ja ukko tekee juuri niin kuin mahdollistat. Meikä on kipeenä peiton alla ja koko perhe selviää hengissä - tosin niin ne tekee muulloinkin koska saatan olla töissä, poissa tms. Varsinkaan ukolle en ole äiti! Tai piika sen enempää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko nyt itsellesi varmasti olon, että olet korvaamaton?
Ja huomenna voi sitten jatkaa samaa rataa töissä: "Pakko mennä kipeänä, kun ei siellä muut saa mitään aikaiseksi ja jonkunhan ne hommat on oltava tekemässä." Työpaikallani hilluu tällainen....
Meillä kunnostautui miespuolinen työkaverini tulemalla töihin sairaana ja vaikka on oma työhuone änkesi kahvihuoneeseen juomaan kuumaa vettä doupattuna niillä apteekin flunssapulvereilla. Oli töissä, kun kuulemma pääsee helpommalla. Kotona sairasti sitten vaimo ja pienet lapset. Ääliöitä on joka lähtöön.
Provohan tämä mutta itse kun viimeksi sairastin niin 7v teki itselleen, pikkusiskolleen ja mulle aamupalan. Lämmitti lounaan mikrossa jne. Olisi vaihtanut pienen vaipatkin ja pessyt hampaat, jos pikkusisko olis antanu. Hyvin sai levättyä. Pyykkiä ja ruokaa en tee kipeänä, mennään pakkasen antimilla tai eineksillä. Eikä tartte leikkiä marttyyria!
Niin se menee. Vaikka kuinka potkit muita persiiseen tekemään oman osuutensa, niin kaikki menee kuuroille korville.
Ei 14 ja 16 vuotiailla saa teettää kotitöitä tai teettää tekemään itse ruokansa. Onhan se täälläkin tuomittu teko.
Ap
Jos tämä on totta eikä provo niin ansaitsee kyllä vuoden marttyyripalkinnon!
No jos minä hääräisin ympäriinsä, niin puoliso tulkitsisi luultavasti asian niin, että olen sitten varmaan kuumeesta huolimatta melko hyväkuntoinen, jos en kerran halua levätä. Lapsia patistellaan lepäämään, aikuisten yleensä ajatellaan osaavan pitää huolta riittävästä levosta ollessaan sairaana.