Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Escitalopram kokemuksia

07.09.2018 |

Eilen määrättiin tuollainen myrkyksi. Ensimmäinen viikko 5mg sitten nostetaan 10mg.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan hirvein kokeilu ikinä

2/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko pahoja sivuoireita vai miksi oli hirveä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 10 Mg. Söin lääkettä monta vuotta ja luulin että on normaalia minulle olla koko ajan väsynyt ja himoita makeita herkkuja. Lopetin lääkkeen ja sain hirveästi energiaa eikä makean syönnin vähentäminen ollut enää vaikeaa. Laihduin 30 kiloa puolessa vuodessa. Nyt taas joudun varmaankin jonkin aikaa syömään ja taas koko ajan tekee mieli syödä ja maata.

4/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihotuslääke kirjoitti:

Itselläni on 10 Mg. Söin lääkettä monta vuotta ja luulin että on normaalia minulle olla koko ajan väsynyt ja himoita makeita herkkuja. Lopetin lääkkeen ja sain hirveästi energiaa eikä makean syönnin vähentäminen ollut enää vaikeaa. Laihduin 30 kiloa puolessa vuodessa. Nyt taas joudun varmaankin jonkin aikaa syömään ja taas koko ajan tekee mieli syödä ja maata.

Syön kans mirtazapinia ja sen kanssa on myös kauheat syömishimot.

Vierailija
5/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii tosi hyvin. Olen pirteä ja jaksan innostua elämästä ja olen vihdoin normaali omaitseni.

Vierailija
6/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄSKI kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko pahoja sivuoireita vai miksi oli hirveä?

Nostin 5mg välein 20mg asti eikä lääke auttanut missään vaiheessa. Painoa tuli 10kg lisää, vaikka liikuin 6x viikossa. Nostojen yhteydessä ei pystynyt muutamaan päivään syömään juuri mitään ja heikotti ja huimasi. Laskujen yhteydessä tuli sähköiskuja pään sisällä. Vaikea selittää tunnetta mutta tosi inhottava

Vierailija
7/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lihotti, oli pakko lopettaa kun lihosin koko ajan vain lisää.

Tarkkaile painoasi, kun käytät. Mutta toivottavasti ei oo samaa sivuvaikutusta sulla...

Vierailija
8/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tulla hulluksi kun pari viikkoa sitten aloitin vakavaan masennukseen. Nyt olen ihan valmis jopa hyppäämään kaivoon kun masennuksen lisäksi tullut ihan hirveä ahdistus ja myrkytyksen kaltaiset oireet? Ihan kuin olisi vuosituhannen krapulassa päivästä toiseen? Meneekö tämä muka ohitse vai mitä teen?

Vierailija
9/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa se tuntui vähän ikävältä, mutta sen jälkeen ei mitään vaikutusta, ei onneksi mitään lihomistakaan.

Vierailija
10/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi paniikkihäiriöön. Miinuspuolena se, että paino nousi toistakymmentä kiloa muutamassa kuukaudessa vaikka en muuttanut ruokailutapojani mitenkään.

Vierailija
11/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle määrättiin myös, ja paino nousi ja huimasi. masennukseen vaikutusta on, mutta edelleen on masentuneisuuteen kuuluvia ajatuksia

Vierailija
12/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua Cipralex/Escitalopram auttoi hyvin depressiossa. Painokin tipahti kun pääsin ylös kaivosta ja jaksoin liikkua ym.

20 mg käytin reilun vuoden.

Plus terapia rinnalla

Vierailija
13/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuoireita ei yleensä tule, jos aloitetaan pienellä annoksella. Vuosia sitten pläjäytettiin kunnon annos päälle heti. Itselläni tippui paino kahdessa viikossa seitsemän kiloa ja kutistuin kokoon 34 (pituus 175 cm). Mitään en voinut syödä, päätä särki koko ajan, kaikki haisi ja maistui pahalle ja oksetti.

Kaiken muun lisäksi se ei edes alkanut tehota, koska diagnoosi oli väärä.

Vierailija
14/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuoireita ei yleensä tule, jos aloitetaan pienellä annoksella. Vuosia sitten pläjäytettiin kunnon annos päälle heti. Itselläni tippui paino kahdessa viikossa seitsemän kiloa ja kutistuin kokoon 34 (pituus 175 cm). Mitään en voinut syödä, päätä särki koko ajan, kaikki haisi ja maistui pahalle ja oksetti.

Kaiken muun lisäksi se ei edes alkanut tehota, koska diagnoosi oli väärä.

Mikä oli oikea dg?

Vierailija
15/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön kirjoitti:

minulle määrättiin myös, ja paino nousi ja huimasi. masennukseen vaikutusta on, mutta edelleen on masentuneisuuteen kuuluvia ajatuksia

sähkäshokkihoidolla on osoitettu olevan hyvä vaikutus masentuneisuuteen.

Vierailija
16/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pysyin luultavasti sen ansiosta aikanaan hengissä. Ei noussut paino tms, mutta ihan siedettävissä oleva, näkökykyyn vaikuttava, sivuvaikutus silloin tuli. Silmillä meni siis vähän enemmän aikaa tarkentaa eri etäisyyksille kuin yleensä. Aloitusoireina tais olla jotain ikäviä tuntemuksia ja tuskainen olo paheni alkuun, mutta koska sitä tiesi odottaa, tiesi myös toivoa että ne menisivät nopeasti ohi.

Vierailija
17/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollu 10 mg paniikkihäiriöön pari vuotta ja toimii hyvin. Aluksi inhottava olo muutamia viikkoja, mutta sen jälkeen olo tasaantui ja on pysynyt hyvänä. Muutama kilo saattanut tulla, mutta luulen että johtuu lähinnä siitä, että kadonnut ruokahaluni palasi. 

Vierailija
18/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin pariinkin kertaan aloittaa tuota lääkettä, mutta ei tullut mitään. Voin koko ajan pahoin ja oksentelin. Ei siinä mieliala noussut, kun pää oli koko ajan vessnapöntössä.

Vierailija
19/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten masennuslääkkeet määrätään? Millaiseen masennukseen tuo toimii? Vai onko se yksilöllistä, ei liity masennukseen.

Vierailija
20/23 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta takana, enkä ole lainkaan varma pystynkö enää ikinä olemaan ilman. Kerran yritin 3 kk ajan olla ilman, mutta päädyin sitten jatkamaan. Lääkkeessä on hyvät ja huonot puolensa. Auttaa moniin asioihin, toisaalta olen huomannut lääkkeenotosta noin tunnin päästä kammottavan ahdistushumahduksen. Mutta mieluummin se, kuin masennus ja pelkotilat. Lihonut en ole lääkkeen takia. Eikä ole vaikuttanut ruokahaluuni mitenkään.