Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA sähköpostiin murtauduttu!!!

Vierailija
07.09.2018 |

Eilen sähköpostiini tuli joltain tuntemattomalta taholta viesti, jossa kerrottiin että lähettäjä tietää salasanani (kuten tiesikin) ja uhkasi että jollen maksa tiettyä rahasummaa, hän lähettää arkaluontoista materiaalia kaikille ystäville, sukulaisille jne. No, vaihdoin kaikkien (3 kpl) sähköpostien salasanat ja palautin tietokoneeseen tehdasasetukset ja asensin windowsin uudestaan. Vaihdoin myös virustorjuntaohjelman.

Nyt avasin koneen ja aamulla oli tullut sama sähköpostiviesti :( Mitä teen??? Ilmoitanko poliisille? Ovatko tietoni, pankkitilini jne vaarassa? En kaipaa kettuilua vaan asiallisia neuvoja

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sinuna ilmoittaisin poliisille

Vierailija
2/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se poliisi paljoa auttaa jos viesti on jostain ulkomaiselta palvelimelta lähetetty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja  mitä opimme tästä? Älä tee mitään sellaista jota et voi näyttä sukulaisille ja ystäville.

Pankki, yms asiasi on kunnossa, jos olet toiminut heidän ohjeiden mukaan.

Vierailija
4/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lähetti saman viestin niin ei tainnut enää salasana olla voimassa.

Vierailija
5/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja  mitä opimme tästä? Älä tee mitään sellaista jota et voi näyttä sukulaisille ja ystäville.

Pankki, yms asiasi on kunnossa, jos olet toiminut heidän ohjeiden mukaan.

No just joo. Yksityisyys on edelleen asia.

Vierailija
6/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on huijaus. Ei sillä lähettäjällä oikeasti ole mitään. Se perustuu netissä vuotaneisiin henkilörekistereihin ja siihen että ihmiset peloissaan maksaa.

Itse en ole näihin reagoinut, ei ole faceen ilmestyny mitään arkaluontoista.

Vierailija
7/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun sähköpostissa edes arkaluontoista tietoa, joita voi lähettää kavereille?

Vierailija
8/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsö, ei tuo nyt enää pysty lähettämään sinun sähköpostistasi yhtään mitään kun kerran vaihdoit salasanan.

Vierailija
9/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, kiitos vastauksista! Äsken tuli sama viesti uudestaan samalta lähettäjältä, ensin vaati 1000 dollaria ja nyt 6000. Kaikki salasanat vaihdettu ja ei auta...Lähettäjä väittää että tietokoneeni webkameran kautta saanut minusta arkaluontoista materiaalia jonka nauhoittanut ja uhkaa lähettää edelleen. On siis väittämänsä mukaan jostain por.nosivun kautta asentamansa haittaohjelman kautta päässyt käsiksi sähköpostiini. En tietenkään aio maksaa mutta mietin, että ingnooraanko tulevat viestit vai mitä teen? Kai olen idiootti mutta kun en ymmärrä tietotekniikasta paljon mitään ja oikeasti hirvittää jos lähettäjällä onkin nauhoitettuna minusta jotain materiaalia  (tietokoneen kameri ei ollut peitetty joten teoriassa mahdollista)...Ja miten ihmeessä, vaikka olen vaihtanut salasanan, se pääsee edelleen lähettämään noita viestejä?

Vierailija
10/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.Eilen sähköpostiini tuli joltain tuntemattomalta taholta viesti

Vierailija kirjoitti:

.Ja miten ihmeessä, vaikka olen vaihtanut salasanan, se pääsee edelleen lähettämään noita viestejä?

Siis mitä ihmettä sinä nyt oikein sekoilet?? Jos se on lähettänyt SINULLE sähköpostia niin eihän sitä varten tarvitse päästä SINUN sähköpostiisi? Kuka hyvänsä voi lähettää sähköpostia kenelle hyvänsä.

Tarkoitatko että näyttää siltä että viestin olet lähettänyt sinä itse? No sehän on älyttömän helppo väärentää.

Vierailija
11/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edelleen avaat niitä viestejä? Ensimmäinen sääntö: Älä klikkaa viestejä auki!

Vierailija
12/12 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä avaa viestejä kuten joku neuvoi ja teippaa ny herrajumala se kamera piiloon. Tämän luulisi kaikkien tietävän. Minulla on siinä tarra.