Mulla olisi mahdollisuus nähdä ihastukseni, mutta olen nääntyä tunnontuskiini
Sen jälkeen, kun kuulin, että voisin nähdä pitkästä aikaa varatun ihastukseni, aloin nähdä painajaisia, joissa mulla oli sormessani monta kihlasormusta samanaikaisesti ja olin kuolemaisillani ja joku sanoi, että elin väärin, kun olin niin moraaliton. Unissani oli mukana sen ihastukseni aviopuoliso ja tuskin pystyin nukkumaan.
En mä enää edes "yritä" sitä ihastustani, olen siis luovuttanut, mutta tulen rakastamaan häntä elämäni loppuun saakka, enkä usko kiinnostuvani kenestäkään muusta enää (joten siis elän loppuelämäni yksin ja selibaatissa). Mikä tähän auttaisi? Miten pystyisin taas nukkumaan ilman painajaisia?
Kommentit (14)
"Mikä tähän auttaisi? Miten pystyisin taas nukkumaan ilman painajaisia?"
Se auttaa, että kuuntelet omaatuntoa.
Ihastuksen kohde taitaa olla sinulle vähän kuin teinitytön ihastus poptähteen. Jos olisitte päätyneet tai päädytte oikeasti yhteen, olisi se toinen osapuoli aivan tavallinen ihminen hyvine ja huonoine puolineen, nyt olet tehnyt hänestä mielikuvissasi täydellisen.
Uskoakseni tunteista toista ihmistä kohtaan voi päästä yli, vaikka nyt tuntuisikin tuolta. Hänellä on kuitenkin oma puoliso ja elämä. Mene sinäkin eteenpäin. Uskoakseni joku on vielä joskus sinuakin varten. Yleensä on loppujen lopuksi parempi olla, kun pyrkii tekemään oikein. Kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
Vierailija kirjoitti:
"Mikä tähän auttaisi? Miten pystyisin taas nukkumaan ilman painajaisia?"
Se auttaa, että kuuntelet omaatuntoa.
En ole käytännössä tehnyt mitään konkreettista hänen kanssaan, mutta uneksin hänestä useita kertoja päivässä. Tiedän, että se ja mun mahdollinen ihastuneen flirttaileva käytökseni hänen seurassaan on väärin ja että mun vain pitäisi vältellä häntä.
Ja kuitenkin koetan selitellä itselleni, että ne mun unelmani voisivat olla ok, vaikka hän olisikin suhteessa jonkun muun kanssa. Se mun rakkauteni häntä kohtaan on jotenkin erilaista kuin yleensä ihastumisissa. Hänen merkitys elämässäni on kokonaisvaltaisempi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Uskoakseni tunteista toista ihmistä kohtaan voi päästä yli, vaikka nyt tuntuisikin tuolta. Hänellä on kuitenkin oma puoliso ja elämä. Mene sinäkin eteenpäin. Uskoakseni joku on vielä joskus sinuakin varten. Yleensä on loppujen lopuksi parempi olla, kun pyrkii tekemään oikein. Kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
Haluaisin "päästä yli" niistä tunteistani häneen, mutten ole onnistunut. Toivon, että kohtaisin vapaan ihmisen, joka voisi myös pitää minusta. Mutta en jotenkin vain ole sattunut kohtaamaan sellaista ja olen todella kiinni niissä tunteissani häneen. Mun on jotenkin todella vaikeaa edes "työstää" niitä tunteitani. Olen aika jumissa ja tulen aina niin onnelliseksi hetkellisesti niistä unelmistani.
T. Ap
Pystytkö yhtään samaistua hänen puolisonsa tunteisiin? Ajatella, millaiselta tuo hänestä tuntuisi tietää? Miltä sinusta tuntuisi jos sinun puolisoasi piiritettäisiin ja miltä se tuntuisi jos jotain heidän välillään tapahtuisikin?
Voin nimittäin sanoa, että on niin syvän kuvottava tunne, että itse en pysty sitä täysin sinulle kertomaan. On inhottavaa ajatella, että puoliso sai siitä kierolla tavalla nautintoa, kun näki että toinen pyristeli kuin mato koukussa. Kun nainen silmät kiiluen tillitti aina nähdessään ja välillä koitti kääntää päätä pois. Sitten alkoivat viestit.
Jostakin syystä haluat pyristellä ja haluat että olet miehen päätösten vallassa. Käy juttelemassa jonkun kanssa tuosta, ennenkuin synnytät säröjä miehen parisuhteeseen. Meillä koko perhe kävi ammattilaisen luona, kun lapsetkin järkyttyivät naisen pakkomielteestä.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö yhtään samaistua hänen puolisonsa tunteisiin? Ajatella, millaiselta tuo hänestä tuntuisi tietää? Miltä sinusta tuntuisi jos sinun puolisoasi piiritettäisiin ja miltä se tuntuisi jos jotain heidän välillään tapahtuisikin?
Voin nimittäin sanoa, että on niin syvän kuvottava tunne, että itse en pysty sitä täysin sinulle kertomaan. On inhottavaa ajatella, että puoliso sai siitä kierolla tavalla nautintoa, kun näki että toinen pyristeli kuin mato koukussa. Kun nainen silmät kiiluen tillitti aina nähdessään ja välillä koitti kääntää päätä pois. Sitten alkoivat viestit.
Jostakin syystä haluat pyristellä ja haluat että olet miehen päätösten vallassa. Käy juttelemassa jonkun kanssa tuosta, ennenkuin synnytät säröjä miehen parisuhteeseen. Meillä koko perhe kävi ammattilaisen luona, kun lapsetkin järkyttyivät naisen pakkomielteestä.
Ehkä ajattelen jotenkin kieroutuneesti, mutta mulla on hieman negatiivinen käsitys hänen tilanteestaan. Uskon myös, että hänen puolisonsa on itsevarma, jota ei paljon hetkauta toisten ihailu. Koen myös, että tunteeni häntä kohtaan ovat tavallaan tosi puhtaita.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ajattelen jotenkin kieroutuneesti, mutta mulla on hieman negatiivinen käsitys hänen tilanteestaan. Uskon myös, että hänen puolisonsa on itsevarma, jota ei paljon hetkauta toisten ihailu. Koen myös, että tunteeni häntä kohtaan ovat tavallaan tosi puhtaita.
T. Ap
Niin se aina on, että haluaa ajatella että miehellä olisi parempi MINUN kanssani kuin vaimonsa kanssa. Haluaa myös ajatella, että vaimo on itse kyllästynyt eikä panosta riittävästi suhteeseen. Haluaa ajatella, että vaimo kyllä selviäisi pettämisestä ihan hyvin, että hän olisi jopa helpottunut erosta.
Se on osa tuota ihastumishäiriötä. Se on kuin syömishäiriö: vääristää todellisuutta.
Luottamus on se, joka parisuhdetta kannattelee. Jos joku ulkopuolelta nakertaa sitä pois, kyllä se hetkauttaa. Vie kaltevalle pinnalle koko tulevaisuuden.
Up