Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voimia synnytykseen

Vierailija
07.09.2018 |

Olen valvonut nyt kolme vrk putkeen. Ehkä jotain satunnaista nukahtelua sohvalla, Max 20-40 min kerrallaan. Yöt valvon läpeensä.

Laskettu aika on maanantaina. Vauva on niin alhaalla että hyppäään vessassa pari kertaa tunnissa. Liikkuminen ei onnistu, sillä kärsin muutenkin yliliikkuvista nivelistä ja raskauden myötä nivelet on aivan naurettavan löysällä.

Esikoisen kanssa oli sama juttu. Nukkuminen loppui pari päivää ennen synnytystä, tosin esikoinen meni 10 päivää yli. Olin totaalisen loppu kun piti ponnistaa valvomisen takia ja imukupilla piti lapsi kiskoa pois. Lapsen syke laski vaarallisen alhaalle pitkittyneen ponnistusvaiheen takia ja kokoakin tytöllä oli reilu 4 kg. Synnytyksen käynnistymisestå ei suostuttu edes keskustelemaan esikoisen kanssa vaikka meni niin paljon yliajalle, olin täysin lopussa ja lapsikin iso.

Pelkään että sama on edessä nytkin. Olen zombie nyt jo ja jos vessassa käynti tuntuu vievän kaikki voimat, miten ikinä jaksan synnyttää? Mieli on totaalisen maassa valvomisen ja kipujen takia, ja tekisin mitä vain että saisin nukkua edes 3 h putkeen ennen synnytystä. Ja jos tämäkin lapsi menee kovasti yliajalle, fysiikkani ja psyykkeeni tulee pettämään ennemmin tai myöhemmin.
Terveydenhoitaja neuvoi vaan "koita levätä". Se onkin nerokas neuvo, enhän tässä mitään muuta teekään kuin yritä selvitä päivästä toiseen ja levätä. Uni vain ei enää tule, ei mitenkään.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä