Miksi useilla norjalaisillakin on vinot silmät kuin suomalaisillakin?
Onkohan sinne kulkeutunut suomiheimoa jääkauden jälkeen?
Ennen aina kuvittelin kaikki norjalaiset pallosilmisiksi kikkurapäiksi, mutta enemmän siellä näkyy viirusilmiä suoratukkia olevan.
Kommentit (38)
Suomeen on tullut väkeä etelästä, idästä ja pohjoisesta, Itämeren suomalaiset, karjalaiset ja saamelaiset.
Saamelaiset tulivat jääkauden jälkeen pohjoisesta mm Norjasta.
Ei kumma jos on osalla paljon yhteisiä geenejä joka näkyy myös ulkonäössä.
Tämä on mielenkiintoista historiaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun niitä viirusilmiä ei tähän mennessä ole vastaan tullut, ja Norjassa tullut nyt asusketua 22 vuotta.
Ole muuten varovainen puheissasi ainakin norjalaisten kuullen! En takaa mitä tapahtuu jos joku kuulee vihjauksenkin että vorjalaisilla olisi suomalaisia geenejä!! Norjalaiset ovat ylpeää kansaa!
Länsisuomalaiset, ruotsalaiset ja norjalaiset ovat geeneiltään hyvin lähellä toisiaan.
"- Länsisuomalaisten miesten Y-kromosomit vastaavat lähinnä germaanis-skandinaavista geeniperimää, kun taas itäsuomalaisten miesten Y-kromosomi viittaa osittain itäiseen alkuperään."
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset todellakin ovat vinosilmäisä. Lisäksi suomalaisilla on leveät poskipäät. Ihan selkeä todiste siitä, että tänne on tultu Mongoliasta.
Itse en ole kantasuomalainen ja huomaan nuo piirteet selvästi. Esimerkkinä luistelija Laura Lepistö. Hänen näköisiään on Suomi pullollaan.
Ja hei, se on OK!
Tämä on totta. Jos suomalaiselle laittaisi paksun mustan peruukin, menisi moni täysin aasialaisesta.
Onhän näitä, Enni Rukajärvi, Pekka-Eric Auvinen, Onni Tommila...
Tsaarin vallan aika Suomeen tuotiin kiinalaisia radanrakentajia jotka olivat aikalaisten mukaan "parrakkaita rosvoja". Mutta kuten nykyäänkin Suominaiaen pöksyt kastuivat ulkomaalaisista jännämiehistä ja syntyi monikulttuurin hedelmänä lapsiakin.
Näistä tiedetään kasvaneen suomalaisia eikä näistä ole sen enempää jäänyt historiaan. Tuli mieleen kun geenit voivat hypätä useamman sukupolven yli syntyykö Suomessa silloin tällöin kovasti aasialaisia piirteitä omaavia lapsia. Etelä-Afrikassa tiedetään niin käyneen kun kun ensimmäisillä valkoisilla uudisasukkailla oli pulaa naisista ja osalla oli paikallinen nainen vaimona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset todellakin ovat vinosilmäisä. Lisäksi suomalaisilla on leveät poskipäät. Ihan selkeä todiste siitä, että tänne on tultu Mongoliasta.
Itse en ole kantasuomalainen ja huomaan nuo piirteet selvästi. Esimerkkinä luistelija Laura Lepistö. Hänen näköisiään on Suomi pullollaan.
Ja hei, se on OK!Laura Lepistön piirteet olen huomannut minäkin, mutten ole osannut pitää niitä suomalaisille ominaisina, vaan eksoottisina ja itämaisina. Toisaalta en myöskään osaa erottaa itä- ja länsisuomalaisten paljon puhuttuja eroavaisuuksia (jos joku haluaa tässä eritellä niitä tyhmälle, niin olen kiitollinen!), joten minusta ei ole sanojaksi.
Laura Lepistö ei ole lainkaan suomalaisen näköinen. Luistelijoista Juulia Turkkila on tyypillisen etnisen suomalaisen näköinen.
Mainitsemasi J näyttää ainakin Googlen kuvahaun perusteella enemmänkin saksalaiselta tai virolaiselta. Suomalaisilla on pienempi leuka ja paljon pienempi ja matalampi nenä. Silmät ja poskipäät ovat kyllä perinteisen suomalaiset.
Ei ole myöskään L keskivertosuomalaisen näköinen.
Urheilijat Marko Asell ja Mika Häkkinen ovat todella suomalaisen näköisiä.
En ole kyllä huomannut kovin monella suomalaisella vinoja silmiä. Ehkä en vain katso ympärilleni.
Mun mielestä monet suomlaiset ovat erityisen eksoottisen näköisiä koska vaalea tukka + epikantus-poimu on hyvinkin harvinainen yhdistelmä maailmanlaajuisesti ajateltuna.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun niitä viirusilmiä ei tähän mennessä ole vastaan tullut, ja Norjassa tullut nyt asusketua 22 vuotta.
Ole muuten varovainen puheissasi ainakin norjalaisten kuullen! En takaa mitä tapahtuu jos joku kuulee vihjauksenkin että vorjalaisilla olisi suomalaisia geenejä!! Norjalaiset ovat ylpeää kansaa!
Norjalaiset ei olisi mitään ilman öljyä. Vielä 1960-luvulla olivat köyhä maa, köyhempi kuin Suomi. Sitten löytyi öljyä ja pissa nousi päähän.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä monet suomlaiset ovat erityisen eksoottisen näköisiä koska vaalea tukka + epikantus-poimu on hyvinkin harvinainen yhdistelmä maailmanlaajuisesti ajateltuna.
Onko tuo epicanthus jotenkin yleinen suomalaisilla? Tuntuu, että tiedän vain kaksi ihmistä, joilta voin sanoa poimun löytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo epicanthus jotenkin yleinen suomalaisilla? Tuntuu, että tiedän vain kaksi ihmistä, joilta voin sanoa poimun löytyvän.
Kyllä ne ilmeisesti jokseenkin yleisiä ovat, itselläni on hyvin vahvat poimut, mutten itseasiassa tunne ketään muuta jolla olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne ilmeisesti jokseenkin yleisiä ovat, itselläni on hyvin vahvat poimut, mutten itseasiassa tunne ketään muuta jolla olisi.
On noita yleisesti kun mennään Itä-Suomeen. Jossain Savossa aasialainen perimä näkyy selvästi. Misseiksi valittiin vain ennen sellaisia joilla ei ollut tuota poimua😂
https://www.mehilainen.fi/terveyspalvelut/palvelut/473/lasten_synnynnai…
Nyt en kyllä ymmärrä... Miksi näitä epikantus-poimuja leikattaisiin lapselta? Nehän on normaalia geneettistä vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On noita yleisesti kun mennään Itä-Suomeen. Jossain Savossa aasialainen perimä näkyy selvästi. Misseiksi valittiin vain ennen sellaisia joilla ei ollut tuota poimua😂
Appiukon suvussa tuota on paljon, kuvien perusteella oli jo hänen isoisällään (suvun juuret on luovutetun Karjalan seudulla). Periytyy varmaankin dominoivasti, koska joka polvessa tuota näkyy.
Mikä Halvarillaki on vähän kiinalaiset silmät
Minä olen dna-testin mukaan 99 prosenttisesti suomalainen, ja silmäni eivät ole viirut. Enemmän Kiira Korven silmät kuin Laura Lepistön.
Viirusilmäiset siis tuovat viirunsa ihan toisesta perimästä.
Täh? Mitä ihmettä tarkoitat