Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan asua helsingin keskustasta.

Vierailija
06.09.2018 |

Muutit stadin keskustaan (Rautatienkadulle) ja Inhoaan asua täällä. Ruuhkaa. Levotonta. Likaista. Huono ilmanlaatu. Synkät maisemat. Liian vähän puita ja vehreyttä ympärillä. Rumia ja harmaita toimistorakennuksia. Juoppoja Ihan kauheasti. Haluan heti omaan rauhaan vehreään asuinalueen kaukana melusta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muutit? Kaupunkilaiset pitävät kaupungista haittoineen.

Vierailija
22/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy onnen lahjat. Mä asun Kalliossa mutta näkymät ovat mulle liian puistomaiset, haluaisin vielä enemmän betoniviidakkoa ympärilleni. Mulle ideaalipaikka olisi keskustassa tai keskustan tuntumassa (Hakaniemi-Kallio vielä ok) siten, että joka puolella olisi vilinää, ihmisiä, kauppoja, ravintoloita ja korkeita kerrostaloja. Olen maalta kotoisin siten, että naapuriin oli pitkät välimatkat. Ei kunnon katuvaloja, pelkkää pimeyttä ja metsää ympärillä. Kotona ahdosti uhkaavaa perheväkivaltaa. Pelkäsin, että vanhemmat tappaa toisensa, itsensä tai meidät lapset. Ei ollut naapureita jotka olisivat voineet kuulla huutoja ja tulla apuun. Poliisille ei voinut soittaa kun tiesi että menee pitkä aika ennen kuin poliisit perillä. Siten koen oloni turvalliseksi mahdollisimman ruuhkaisissa ympäristöissä. Tiedän, että kyseessä on vain turvallisuuden illuusio, ei aito turvallisuus. Esim. yöllä kadulla harhoissaan pyörivä narkkari voi olla oikeasti vaarallinen. Mutta mulle riittää se turvallisuuden illuusio. Ajatus siitä, että ympärillä on ihmisiä joille voin huutaa apua. Ja poliiseilla ei kestä kauaa tulla apuun jos jotain tapahtuu.

No Kalliossa kyllä poliisi tulee nopeasti! Asuin siellä yli 10 vuotta ja musta taas oli ihanaa just se että oli puistoja ja kuitenkin vilkasta ja viihtyisää. Onhan se Suomen tiheimmin asuttu kaupunginosa. Musta keskustassa on paljon turvattomampaa asua, rappuunkin tulee ja menee jengiä eikä hajuakaan onko ne naapureita vai jotain outoja vaan siitä kadulta. Siksi moni ei edes moikkaa tai moikkaa kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko eduskuntatalossa vai Sibelius-akatemiassa vai missä? No et.

Asut siis HOAS:n opiskelija-asuntolassa. Kaksi viikkoa takana ja nyt jo ihan kypsä. Jaksuhali!

PS. Suomen kielen oppiminen voi parantaa kotoutumista.

Vierailija
24/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katajanokka <3

Vierailija
25/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko asua keskustassa, aina voi muuttaa.

Vierailija
26/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruununhaka ❤️

Vierailija
27/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja Ullis ❤️

Itsekään en tykkäisi aseman tienoilla liiemmin hengailla.

Vierailija
28/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
29/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustan ovat vallanneet narkkarit, juopot ja kerjäläiset. Siksi asun kauniin puiston laidassa Vantaalla.

Vierailija
30/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tällaista vinkumista.

Vierailija
31/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, että missä Helsingissä on Rautatienkatu?

Kyllä se löytyy, kun Googlen kartastolla oikein tarkasti etsii. Ei tarvitse kysellä turhia siis! No niin mammat.....jatketaan!

Vierailija
32/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi keskustasta olevan helpompi ja halvempi muuttaa mualle, kuin toisinpäin. Ongelma on siis helppo ratkaista.

Vierailija
33/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minulla varaa muuttaa takaisin Helsingin keskustaan. Asuin siellä kahdeksan vuotta. Kaikkialle mihin minun tarvitsi mennä oli kävelymatka - ja pidemmälle hyvä joukkoliikenne.

Nyt täällä läntisellä Uudellamaalla on kyllä metsää ja peltoa ympärillä ja luonnon rauhaa - kaipaan sitä kaupungin pöhinää. Hengailuja kirjakaupoissa, kahvilakulttuuria. Onneksi juna vie reilussa puolessa tunnissa keskustaan.

Vierailija
34/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen keskusta on muuttunut todella huonoksi viimeisen 20 vuoden aikana.  Narkkareiden määrän kasvu on ollut todella rajua. 

Vierailija
35/37 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutit stadin keskustaan (Rautatienkadulle) ja Inhoaan asua täällä. Ruuhkaa. Levotonta. Likaista. Huono ilmanlaatu. Synkät maisemat. Liian vähän puita ja vehreyttä ympärillä. Rumia ja harmaita toimistorakennuksia. Juoppoja Ihan kauheasti. Haluan heti omaan rauhaan vehreään asuinalueen kaukana melusta.

Miten sä osaatkin kirjoittaa noin törkeän huonosti?

Kieli muokkautuu aikojen kuluessa.

Vierailija
36/37 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan vielä enemmän nyt. Kokoajan pahenee ja pahenee. T:ap. Haluan heti pois ja muutan kin.

Vierailija
37/37 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä miksei asuisi mahdollisimman ytimessä, jos on kaupunkiin päässyt. Samoin jos asetun maaseudulle, niin sitten niin maalle, että ei naapureita lähimailla.

Mun mielestä just maaseudun ja kaupungin välimaasto on paras. Tästä syystä asun Vantaalla.