Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotaan tarinoita ihmetyöllistymisistä!

Vierailija
06.09.2018 |

Onko täällä ketään, joka olisi saanut töitä esim. useiden vuosien työttömyyden jälkeen tai 1000 hakemusta kirjoitettuaan? Tai tunnetko jonkun vastaavan, jolle olisi käynyt pieni ihme työllistymisessä?

Kaipaisin tsemppiä että jaksaisin rustata sen n:n hakemuksen...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömästä paperimiehestä tuli oikeus- ja työministeri.

...joka piiskaa ja kurittaa työttömiä nyt itse.

Vierailija
22/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eläkkeelle lähteneen työntekijän paikan. Sitä ei siis lakkautettu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riipu ihan aiheeseen, mutta te, jotka olette työllistyneet pitkän työttömyyden jälkeen, mitä te sanoitte haastattelussa työttömyysajastanne?

Olen ollut kohta jo vuoden työtön (apua) ja viimeksi haastattelussa minulta kysyttiin, että mitäs olet puuhaillut työttömyysajalla? Menin ihan lukkoon, ja vastasin vain jotain surkeaa. Oikeasti ajattelin "emmä tiiä, olen ollut palstalla"...

Yllättikö, etten saanut työtä.

Vierailija
24/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä te olette olleet työllistyessänne työttömyyden jälkeen?

Nro 5 jatkaa. Sain työpaikan kun olin 35vuotias ja olin ollut pitkään ilman töitä.

Luulen, että osaksi minua ei huomioitu hakemissani paikoissa koska olin ns. lapsentekoiässä. Ankeaa. Olen edelleen lapseton ja 40, että silleen. Turhaa ennakoivat ne työnantajat.

Vierailija
25/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riipu ihan aiheeseen, mutta te, jotka olette työllistyneet pitkän työttömyyden jälkeen, mitä te sanoitte haastattelussa työttömyysajastanne?

Olen ollut kohta jo vuoden työtön (apua) ja viimeksi haastattelussa minulta kysyttiin, että mitäs olet puuhaillut työttömyysajalla? Menin ihan lukkoon, ja vastasin vain jotain surkeaa. Oikeasti ajattelin "emmä tiiä, olen ollut palstalla"...

Yllättikö, etten saanut työtä.

Itse kävin kursseilla (photoshop, indesign jne) joten sanoin että olen käynyt kursseilla. Oli myös matkustelua eli sanoin sen. Luulen ainakin että nykyään on ihan OK olla välillä esim 5kk reissussa. Tein myös vähän vapaaehtoistyötä. Eihän sitä tarvitse eritellä siinä, että montako tuntia on mitäkin tehnyt. Jos käy jonkun mummon kanssa kävelyllä vapaaehtoisena 2krt kuussa niin sekin on vapaaehtoistyötä. Luulen että kannattaa yrittää antaa aktiivinen kuva itsestään. Vapaaehtoisia aina tarvitaan eri järjestöissä jne. 

Vierailija
26/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5 vuotta kotona hoitamassa lapsia. Opiskelin hoitovapaan ohella tutkinnon. Työllistyin pari kuukautta valmistumisen jälkeen määräaikaiseen työsuhteeseen. Kun se päättyi, minut pyydettiin samaan firmaan toiselle osastolle määräaikaiseksi. Kun se päättyi, kotiin soitettiin ja pyydettiin toiseen firmaan haastatteluun. Sain paikan.

Tällaista on ollut työurani muutenkin, aika järjettömän harvoin on tarvinnut oikeasti työtä hakea, ja kun olen hakenut, olen paikan saanut.

Eli en minä tiedä, miten vaikeaa se muille on. Olen onnekas ja toisaalta hyödyntänyt suhdeverkostoja, mikä tarkoittaa, etten ole polttanut siltoja ja ilmeisesti tekemisiäni on arvostettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan