Miksi muslimimaissa on koiria?
Ei kukaan hoida niitä ja niille tuskin käy hyvin.
Kommentit (16)
Koiria käytetään niissäkin työtehtävissä, kuten metsästys tai viranomaistehtävät.
Just koira on likainen eläin niin kuskit poistavat? Sanonko kuka tai mikä on likainen eläin sivistyksiensä kanssa? No en tietenkään sano=D
Osa hankkii vahtikoiria etenkin, jos on vähänkään varakkaampi kuin normaali keskiluokka.
Vierailija kirjoitti:
Koiria käytetään niissäkin työtehtävissä, kuten metsästys tai viranomaistehtävät.
Missä maissa, en ole koskaan nähnyt muslimilla koiraa.
Sielläkin on koiraihmisiä, jotka piut paut antavat uskonnolle.
Afgaaninvinttikoira on Afganistanista. Joka puolella maailmaa ihmisillä on ollut koiria, uskonnot ovat vaihdelleet aikojen mukaan. Koirat pysyvät.
Jotainhan sielläkin on kiva potkia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abu Dhabissa, Dubaissa, Qatarissa ja Iranissa olen itse nähnyt paikallisilla ihmisillä vahtikoiria kodeissa.
Miksi siellä ei olisi koiria kun muuallakin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka missä, googlaa. Pyhien kirjoitusten mukaankin koiraa on sallittua pitää jotain hyötytarkoitusta varten.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abu Dhabissa, Dubaissa, Qatarissa ja Iranissa olen itse nähnyt paikallisilla ihmisillä vahtikoiria kodeissa.
Tuskin kukaan niihin koskee. Paitsi hakkaamalla.
Jossain tuolla arabimaassa asunut ja työskennellyt tuttu kertoi heidän (länsimaisten ihmisten siis) ottaneen koiralauman, jonka olivat opettaneet puremaan kaapuun pukeutuneita...kotivahteja siis.
Muslimien suhtautuminen koiriin on aika kirjavaa. Duunikaveri sanoi että heillä oli aina koiria, mutta ne eivät saaneet tulla sisälle taloon ja kädet piti rituaalisesti puhdistaa eli toisin sanoen pestä jos koira nuolaisi. Historiallisesti erilaiset paimen-, laumanvartija- ja metsästyskoirat ovat olleet myös lähi-idässä suuressa arvossa, koiravastaisuus on yleistynyt vasta viimeisen parin sadan vuoden aikana.
Salukit ainakin on suosiossa, kisoja on ympäri lähi-itää. Dubaissa isot kansainväliset kisat joissa kisaa myös kuningasperheen koirat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan hoida niitä ja niille tuskin käy hyvin.
No miksi Suomessa, yhdessä maailman kristillisimmässä maassa on paljon koiria, vaikka koira on raamatunssa mainitaan usein negatiiveseen sävyyn, kuten muissakin lähi-idän uskonnoissa?
Opaskoirat joutuivat muslimien hampaisiin Britanniassa
https://yle.fi/uutiset/3-5598862