Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kohtuullinen korvaus? Mielipiteitä kyselen.

Vierailija
06.09.2018 |

Ikäväkseni en voi tietystikään kertoa yksityiskohtaisesti, mistä on kyse, koska asia liittyy työhöni.
¨
Tilanne on kuitenkin sellainen, että olin firmani edustajana eräässä tilaisuudessa töissä muutaman tunnin lähes kolme kuukautta sitten.

Kaikki sujui hyvin.
Otaksuin sukua edustaneen naisenkin -asiakkaan siis- olleen tyytyväinen, koska tein työni hyvin.
¨
Ollessani kesälomalla, hän oli haukkunut vuorotellen kaikki kollegani ja myös pomoni.

Työni oli kuulema hyvin tehty, mutta minulla oli ollut jalassani ensinnäkin vääränlaiset kengät (=siistit ja sirot sandaalit hirveässä helteessä, ei siis crocsit, muttei myöskään sukkia eikä kovettumia kantapäissä, kynnet hillitysti lakattu).

Häntä ei oltu informoitu kuulema mistään asiasta.
Olin kuitenkin keskustellut hänen kanssaan muutamia päiviä ennen kohtaamistamme ja selittänyt hyvin yksityiskohtaisesti, mitä työni pitää sisällään ja mitä kuuluu ns. ensimmäiseen "pakettiin".
¨
Tänään tuli se SUURI päivä, jolloin puhuin hänen kanssaan puhelimessa.

Olin mahdollisimman hillitty ja kirjakielinen.

Hän mainitsi mm. sandaalini ja totesin tehneeni virhearvioin pukeutumiseni suhteen tältä osin.
¨
Keskustelu jatkui ja jatkui, kunnes hän alkoi vaatia rahallista hyvistystä siitä, ettei hänen mukaan oltu toimittu oikein (vaikka oltiinkin).

Koska olin odottanut tätä, ehdotin tiettyä asiaa, joka maksaa normaalisti firmassani 320 €.
Nainen hyväksyi asian sinänsä, mutta koska vasta hänen hyväksyntänsä jälkeen kerroin, mitä tuo toimenpide normaalisti meillä maksaa, hänpä ei hyväksynytkään sitä hyvitykseni, koska:

-...sinä sanoit hinnan vasta jälkikäteen!

¨

Täysin kaistapäistä vedätystä!!!

Tiedän, että tähän ei oikein voi sanoa juuta eikä jaata, koska en voi kertoa, millaisesta työstä ym. on kyse.

Missään nimessä en aio enää madella.

Onneksi pomo on minun kanssani samaa mieltä.

Kiitos vaan, kun sain avautua.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tuo hyvitys pitäisi maksaa?  Vääränlaisista kengistä vai? Oliko pukeutumiseen annettu ohjeet? Jos ei, mitään hyvitystä ei tarvitse maksaa.

Vierailija
2/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tuo hyvitys pitäisi maksaa?  Vääränlaisista kengistä vai? Oliko pukeutumiseen annettu ohjeet? Jos ei, mitään hyvitystä ei tarvitse maksaa.

Ei ollut pukeutumisohjeita.

Pukeudun aina töissä ns. virallisiin tilaisuuksiin mahdollisimman tyylikkästi, mutta huomaamattomasti.

-

Tuossakin tilaisuudessa minulla oli pitkähihainen jakku, valkoinen paitapusero, leveät pitkät housut, joiden alta sandaalini tuskin saattoi huomata.

No, huomattu oli.

-

Rahallista hyvitystä vaatii hän, koska en ollut hänen mukaansa kertonut, mitä saa, kun tilaa.

Olin kertonut! Vielä tilaisuudesta pois lähtiessäni kerroin.

-

Harvoin sanon tai kirjoitaun HUOH, mutta nyt on kyllä HUOHin paikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on toivottavasti kirjallinen sopimus palvelun sisällöstä, jonka hän on hyväksynyt kirjallisesti, joten sillä asia on selvä.

Vierailija
4/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hän oli paljain jaloin tarjoilijana muistotilaisuudessa.

Kirjakielellä huom.

Vierailija
5/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teillä on toivottavasti kirjallinen sopimus palvelun sisällöstä, jonka hän on hyväksynyt kirjallisesti, joten sillä asia on selvä.

Itse asiassa meitä/minua palkataan muiden yhtiöiden kautta, jotka kyllä tekevät kirjalliset sopimukset asikkaittensa kanssa ilman muuta.

-

Tämä nainen käski minunkin ottaa yhteyttä tähän ns. välikäsiyhtiöön, mutten tosiaankaan sitä tehnyt.

Miksi olisin?

Sanoinkin hänelle, ettei ole minun tai edustamani yhtiön vika, jos häntä ei ole informoitu tarpeeksi hyvin... ...ja HUOH, minä informoin häntä kyllä kahteen kertaan erittäin selvällä suomen kielellä.

ap

Vierailija
6/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hän oli paljain jaloin tarjoilijana muistotilaisuudessa.

Kirjakielellä huom.

Heh, en ollut a) tarjoilijana enkä b) muistotilaisuudessa.

Enkä myöskään c) paljain jaloin. :)

ap

Vierailija
7/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tässä nyt prostituutiosta?

Vierailija
8/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilolinnulla ei sovi olla sandaaleita!

Vierailija
9/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta prostituutiosta, vaikka saattaa siltä kuulostaakin, kun tarkemmin asiaa mietin.

ap

Vierailija
10/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin, jos hintakin oli yllätys. Luultavasti srippari polttareissa tms.

Vierailija
11/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on selkeästi niitä ihmisiä, jotka haluavat teettää työn ilmaiseksi ja kuvittelvat saavansa kaiken aina ilmaiseksi vain valittamalla jälkeenpäin kaikesta. Odotas kun keksii jonkun toisen valituksen aiheen huomatessaan, ettei mene läpi. Tämän koin hesen työntekijänä muutama vuosi sitten ja näitä "asiakkaita" on kyllä olemassa. Heille ei tule antaa periksi.

Vierailija
12/13 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on selkeästi niitä ihmisiä, jotka haluavat teettää työn ilmaiseksi ja kuvittelvat saavansa kaiken aina ilmaiseksi vain valittamalla jälkeenpäin kaikesta. Odotas kun keksii jonkun toisen valituksen aiheen huomatessaan, ettei mene läpi. Tämän koin hesen työntekijänä muutama vuosi sitten ja näitä "asiakkaita" on kyllä olemassa. Heille ei tule antaa periksi.

Hän on selkeästi sellainen ihminen, joka ei tajua muusta kuin omasta maailmanmenostaan mitään.

Aika surkeaa ja surullista.

Vierailija
13/13 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on erittäin selvästi ihminen, joka haluaa vain v-laksen kiukutella, jos ihan kaikki ei mennyt prikulleen niin kuin hän pikkupäässään on päättänyt ja kuvitellut asioiden menevän.