Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautisten alkamiseen viikko - sattuu

Vierailija
06.09.2018 |

Minulla on todella säännöllinen kierto, ja nyt tasan 7 päivää siihen kun kuukautisten pitäisi alkaa. Nyt kuitenkin sattuu todella paljon pistävää kipua kohdun vasemassa puolessa. En silti ihan usko että kipu tulee munasrajasta, kun kipu enemmän keskellä, kuin vasemmalla. Pistää siis niin paljon että välillä pitää mennä ihan kumaraan

Mistä voisi johtua?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

munasrajasta = tietenkin vasemmasta MUNASARJASTA

Vierailija
2/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, en sanokkaan enään mitään vasemmasta puolesta, koska nyt sattuu oikealta :D Eli ehkä kokonaisuudessaan kohtuun sattuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs sivu nyt takkuilee mutta olisi silti kiva saada vastauksia :)

Vierailija
4/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ennen menkkoja.

Vierailija
5/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa e-pillerit käyttöön, vaikka näistä nykyään ollaan montaa mieltä, niin kipuihin näistä on apua.

Vierailija
6/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan ennen oireillut ennen menkkoja mitenkään, plus itse kuukautisetkaan ei aiheuta tälläistä kipuja.

E-pillereita en kanssa hirveesti haluaisi ottaa, koska toinen lapsi olisi tässä pian tavoitteena, ja nyttenkin vaikka ei olla yritetty niin raskautuminen ei haittaisi.

Vierailija
7/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä yleistyy useilla se, että menkkakipuilua on sinä PMS-vaiva-aikana eli jopa viikkoa ennen kuukautisia. Nuorena mullakin oli yleensä niin, että vain ekana vuotopäivänä kouristeli kohtua, ja muita pMS-oireita ei ollut nimeksikään, ehkä nyt makeanhimoa ja pientä alakuloisuutta 1-2 pv ennen vuodon alkua. Nyt 44 v ja viikkoa ennen menkkoja alkaa itketys, turvotus, päänsäryt, kohtukouristukset  jotka tuntuu melkein kuin synnytyssupistuksilta.

Gynellä olen käynyt ja mitään vikaa ei löytynyt, liittyy kuulemma ikään kun se naishormonitaso on alhaisempi kuin nuorena ja muutenkin romahtaa kun kohti menkkoja mennään, ja vanhemmiten siis romahtaa ihan nolliin jo viikkoa ennen.

Vierailija
8/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tietysti on mahdollista että kroppa ja sen toiminnat muuttuu kokoajan, mutta olenn vasta 25 vuotias.

Vierailija
9/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittymiskipua? Jos ovulaatiosta on noin viikko, niin juurikin näihin aikoihin sellaista voi havaita jos hedelmöittyminen on tapahtunut.

Onko raskaus mahdollinen?

Vierailija
10/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnittymiskipua? Jos ovulaatiosta on noin viikko, niin juurikin näihin aikoihin sellaista voi havaita jos hedelmöittyminen on tapahtunut.

Onko raskaus mahdollinen?

No tietysti onhan se mahdollista, koska seksiä on ollut viime viikolla parinakin päivänä. En vain tiedä onko tuo kiinnittymiskipu oikeasti mahdollisesti havaittavissa? Koska nämä kivut todellakin tuntuu :D

Vierailija
11/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee vuotoa parin päivän sisällä pyyhiessä, niin kiinnittyminen. Jos ei, niin jotain kuukautisiin liittyvää

Vierailija
12/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni endometrioosia peräsuolessa ja varmaan muuallakin (ei kunnolla vielä tutkittu). Ovulaation aikaan aivan järkyttävät kivut kaikkialla alavatsan alueella. Sellaiset,ettei kävelemään pääse. Kannattaa tarkistaa endon oireet ja miettiä pystytkö samaistumaan niihin. Itse menkkojen aikaan mulla siis vain ulostusongelmia, ei samanlaista lamaannuttavaa kipua kuin ovulaation aikaan. Jotkut saattavat vuodon aikaan olla oireettomia riippuen siitä, missä endokudosta esiintyy.

Vierailija
13/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni endometrioosia peräsuolessa ja varmaan muuallakin (ei kunnolla vielä tutkittu). Ovulaation aikaan aivan järkyttävät kivut kaikkialla alavatsan alueella. Sellaiset,ettei kävelemään pääse. Kannattaa tarkistaa endon oireet ja miettiä pystytkö samaistumaan niihin. Itse menkkojen aikaan mulla siis vain ulostusongelmia, ei samanlaista lamaannuttavaa kipua kuin ovulaation aikaan. Jotkut saattavat vuodon aikaan olla oireettomia riippuen siitä, missä endokudosta esiintyy.

Ikää mulla 21, eli nuori kuten sinäkin :)

Vierailija
14/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samantapaista, kärsin endometrioosista. Tosin minulla myös ovulaatiokipu kestää viikon. Nykyään syön e-pillereitä jotka aikalailla pelastaneet elämäni.

Ei ole todellakaan normaalia jos kivut alkaa jo viikkoa _ennen_ menkkoja.

Vierailija
15/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, lieväkin sairastuminen ja unenpuute voivat aikaistaa tai myöhäistää vuotoa. Mainitsit harrastaneesi seksiä useaan otteeseen toisen lapsen toivossa, eli aiemman kommentoijan mainitsema kiinnittymuskipu on mahdollinen, mutta niin myös lievä bakteeritulehdus. Bakteeritulehduksen voi saada, kun emättimeen päätyy vieraita bakteereja. Tästä merkkinä on runsas, vaalea, muttei kokkareinen valkovuoto, kalamainem haju ja epämääräiset kivut.

Vierailija
16/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso,ettei ole jokapäiväistä kuten joillakin suunsoittajilla.

Vierailija
17/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa kivut viikko ennen menkkoja ja sattuu vasempaan munasarjaan. Sattuu myös pari päivää menkkojen loputtua. Gynellä kävin ja hän vihaisena tokaisi että johtuu siitä että sun munasarjat toimii.

Vierailija
18/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee vuotoa parin päivän sisällä pyyhiessä, niin kiinnittyminen. Jos ei, niin jotain kuukautisiin liittyvää

Ei kaikilla tule kiinnittymiseen liittyen mitään vuotoja. Muistan jostain lukeneeni, että noin 30%:lla tulee heikkoa vuotoa ja muilla ei. Eli AP:n tapauksessa voi raskaus olla mahdollisesti kyseessä vaikkei tulisikaan verta.

Vierailija
19/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vuotoa, eikä hajuja. Ikinä ennen ei ole ollut tälläisiä ns "repäisy"kipuja edes kuukautisten yhteydessä.

Säännälliset, aika niukat ja oireettomat kuukautiset yleensä. No, täytyy varmaan vaan odottaa että kuukautiset alkaa ensi viikolla, ja toivoa että joku yhden kierron homma

Vierailija
20/34 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ovuloinut 30.8, eli tasan viikko sitten. Ja sinä päivänä on myös ollut seksiä, plus 2 päivää sitä ennen.

Vauvauutiset olisi ihan toivottuja, en sitä sano. MUtta kun sanon että ei olla yrittämällä tehty, tarkoittaa sitä että olen mennyt heti suihkuun pesulle seksin jälkeen, kun ekaa lasta tehdessämme  tein kaikki poppakonstit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme