Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihastunut sitoutumiskammoiseen

Vierailija
06.09.2018 |

Sydän särkyi, kun mies tunnusti pelkäävänsä sitoutumista.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei vaan ollut tarpeeksi kiinnostunut?

Vierailija
2/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaillut monia ns sitoutumiskammoisia, yleensä se tarkoittaa sitä että eivät halua sitoutua juuri minuun. Johonkin jalat alta vievään naiseen kyllä. Harva kai ajattelee, että en sitoudu vaikka unelmien nainen tulisi vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tuo sitoutumiskammo on myös "hienovarainen" tekosyy sille, ettei oikeasti halua vaan sitoutua sinun kanssasi. Ja on tietysti myös ihmisiä, jotka eivät missään nimessä halua parisuhdetta, koska paskoja kokemuksia, luottamuspula ihmisiin jne.

Vierailija
4/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin tietysti voi olla. Kuitenkin hän ottaa aina kun mahdollista mut lähelleen, pitää kädestä ja suutelee. Muutenkin pitää mua hyvänä.

Ap

Vierailija
5/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tapaillut monia ns sitoutumiskammoisia, yleensä se tarkoittaa sitä että eivät halua sitoutua juuri minuun. Johonkin jalat alta vievään naiseen kyllä. Harva kai ajattelee, että en sitoudu vaikka unelmien nainen tulisi vastaan?

Toki sekin voi olla. En kuitenkaan itse tee ikinä aloitteita tätä miestä kohtaan, vaanhän tekee ne mua kohtaan.

Ap

Vierailija
6/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki sekin voi olla. En kuitenkaan itse tee ikinä aloitteita tätä miestä kohtaan, vaanhän tekee ne mua kohtaan.

Ap

Yksi sitoutumiskammoinen tapailukumppanini esitteli minut perheelleen. Ei me silti sitouduttu.

Vierailija
7/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin tietysti voi olla. Kuitenkin hän ottaa aina kun mahdollista mut lähelleen, pitää kädestä ja suutelee. Muutenkin pitää mua hyvänä.

Ap

Ei se silti sitä poissulje. Ja ikää oli?

Vierailija
8/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yksi sitoutumiskammoinen tapailukumppanini esitteli minut perheelleen. Ei me silti sitouduttu.

No ehkä jatkan vain kuten ennenkin. Teen omia juttujani ja annan hänen tehdä omiaan.

Ap

Vierailija
9/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se silti sitä poissulje. Ja ikää oli?

Ollaan yli 20.

Ap

Vierailija
10/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämäkin ilmiö on olemassa, että juuri ne suuret tunteet ja niiden myötä mahdollisuus suuriin pettymyksiin ja tuskaan pelottavat ja saavat pakenemaan tai ainakin epäröimään suhteessa. Yleensä todennäköisempää taitaa kyllä olla tuo, että "en halua sitoutua juuri nyt, juuri sinuun".

Vierailija
11/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ehkä jatkan vain kuten ennenkin. Teen omia juttujani ja annan hänen tehdä omiaan.

Ap

Jos itselläsi on tunteita kehittynyt, suosittelen lopettamaan tapailun. Ei se siitä varmaan muuksi muutu.

Vierailija
12/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämäkin ilmiö on olemassa, että juuri ne suuret tunteet ja niiden myötä mahdollisuus suuriin pettymyksiin ja tuskaan pelottavat ja saavat pakenemaan tai ainakin epäröimään suhteessa. Yleensä todennäköisempää taitaa kyllä olla tuo, että "en halua sitoutua juuri nyt, juuri sinuun".

Niin. Ei siinä. Itse juuri erosin pitkästä suhteesta, kun itseäni alkoi hirvittämään, kun muutimme avoliittoon. Kai sitä jonkinnäköistä sitoutumiskammoa itsellänikin on. Nautin nyt vain niistä hetkistä, joita mulla tämän ihastukseni kanssa on.

Ap

Vierailija
13/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos itselläsi on tunteita kehittynyt, suosittelen lopettamaan tapailun. Ei se siitä varmaan muuksi muutu.

No ollaan me oltu välillä kuukausikin, ettei nähty kertaakaan. Ei auttanut mitään. Viimeksi, kun nähtiin, niin mies myönsi tunteensa mua kohtaan.

Ap

Vierailija
14/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumiskammo mullakin. Pitää olla todella vahvat tunteet ja varma miehestä että juuri hänet haluan. Miehen pitäisi vakuuttaa minut perin pohjaisesti että haluaa minut. Olen tosi hankala. En pidä yhteyttä, sitten keksin riitoja ja testaan eri tavoin pysyykö mies menossa mukana. Pelkään niin paljon sydämen särkymistä että tarvitsen aikaa ja huomiota niin paljon ettei kukaan kestä sitä. Samalla itse olen kylmä. Viimeinen säätö kesti useamman vuoden. Mies yritti mutta ei tarpeeksi.

Että vaikeaa tulee olemaan jos deittisi on tällainen.

Vierailija
15/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette tapailleet?

Minäkin olin todella ihastunut sitoutumiskammoiseen. Hän kertoi avoimesti ahdistuksestaan ja siitä että pelkää suhteen tuomia "velvollisuuksia", kyllästymistä ja että menettää kaiken oman ajan. Hän oli tottunut elämään oikeastaan aina yksin ja tekemään asiat omalla tavallaan. Meillä oli sama kaava, hän ehdotti kaikki tapaamiset ja kun näimme, hän oli todella läsnä ja vaikutti todella rakastuneelta.

Alkuun minä ahdistuin tästä ja ajattelin, että hän ei ole oikeasti kiinnostunut minusta ja että jos olisin hänelle "oikea", hän ei ajattele moisia vaan eläisi täysillä nauttien suhteesta. Tästä aiheutui aika paljon kitkaa ja monet olivat sitä mieltä, että lopeta suhde. Jotakin kuitenkin tapahtui, minä rentouduin ja hän rentoutui. En pelkää hänen menettämistään ja luotan häneen täysin. Tätä kestää niin kauan kuin on tarkoitettu kestävän, en tiedä.

Ehkä hän vain tarvitsi aikaa ja vähän sinnikkyyttä minun puolelta. Ehkä syy sitoutumiskammoon oli hänen pelko siitä että hän rakastuu ja sitten hänet jätetään kylmästi ja sitten sattuu. Ehkä hän odotti että hänellä menisi totaalisesti jalat alta kun tapaa oikean naisen, niinkuin elokuva-tyyliin. Toisaalta hän sanoi myös olevansa enemmän hitaasti lämpenevä.

Keskustelimme tästä aika paljon, mitä suhteet käytännössä ovat, mitä minä olen aiemmissa suhteissa tuntenut ja mitä tunnen nyt. Se ehkä rentoutti häntä.

Toki jos toinen oikeasti käyttäytyy niin, että käyttää sinua vain tarpeidensa täyttämiseen (oli ne henkisiä tai fyysisiä), mutta ei täytä sinun tarpeitasi vaikka kerrot ne avoimesti, on ehkä parempi laittaa homma jäähylle tai lopettaa kokonaan.

Vierailija
16/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin todella ihastunut sitoutumiskammoiseen. Hän kertoi avoimesti ahdistuksestaan ja siitä että pelkää suhteen tuomia "velvollisuuksia", kyllästymistä ja että menettää kaiken oman ajan. Hän oli tottunut elämään oikeastaan aina yksin ja tekemään asiat omalla tavallaan. Meillä oli sama kaava, hän ehdotti kaikki tapaamiset ja kun näimme, hän oli todella läsnä ja vaikutti todella rakastuneelta.

Alkuun minä ahdistuin tästä ja ajattelin, että hän ei ole oikeasti kiinnostunut minusta ja että jos olisin hänelle "oikea", hän ei ajattele moisia vaan eläisi täysillä nauttien suhteesta. Tästä aiheutui aika paljon kitkaa ja monet olivat sitä mieltä, että lopeta suhde. Jotakin kuitenkin tapahtui, minä rentouduin ja hän rentoutui. En pelkää hänen menettämistään ja luotan häneen täysin. Tätä kestää niin kauan kuin on tarkoitettu kestävän, en tiedä.

Ehkä hän vain tarvitsi aikaa ja vähän sinnikkyyttä minun puolelta. Ehkä syy sitoutumiskammoon oli hänen pelko siitä että hän rakastuu ja sitten hänet jätetään kylmästi ja sitten sattuu. Ehkä hän odotti että hänellä menisi totaalisesti jalat alta kun tapaa oikean naisen, niinkuin elokuva-tyyliin. Toisaalta hän sanoi myös olevansa enemmän hitaasti lämpenevä.

Keskustelimme tästä aika paljon, mitä suhteet käytännössä ovat, mitä minä olen aiemmissa suhteissa tuntenut ja mitä tunnen nyt. Se ehkä rentoutti häntä.

Toki jos toinen oikeasti käyttäytyy niin, että käyttää sinua vain tarpeidensa täyttämiseen (oli ne henkisiä tai fyysisiä), mutta ei täytä sinun tarpeitasi vaikka kerrot ne avoimesti, on ehkä parempi laittaa homma jäähylle tai lopettaa kokonaan.

Tutustuttiin joskus kesäkuun alussa ja tää alkoi käymään melkein päivittäin työpaikallani, aluksi nähtiin kavereina ja elokuussa ei nähty kertaakaan. Eli ei kauaa.

Ap

Vierailija
17/18 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustuttiin joskus kesäkuun alussa ja tää alkoi käymään melkein päivittäin työpaikallani, aluksi nähtiin kavereina ja elokuussa ei nähty kertaakaan. Eli ei kauaa.

Ap

Lisätään nyt vielä, että tää tosiaan käyttäytyy mua kohtaan tosi ihastuneesti, mutta välillä on täys kusipää, jota aina jälkeenpäin pahoittelee, kun mulla menee hermot ja sen jälkeen on oma itsensä ja taas hellittelee yms.

Ap

Vierailija
18/18 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitoutumiskammo mullakin. Pitää olla todella vahvat tunteet ja varma miehestä että juuri hänet haluan. Miehen pitäisi vakuuttaa minut perin pohjaisesti että haluaa minut. Olen tosi hankala. En pidä yhteyttä, sitten keksin riitoja ja testaan eri tavoin pysyykö mies menossa mukana. Pelkään niin paljon sydämen särkymistä että tarvitsen aikaa ja huomiota niin paljon ettei kukaan kestä sitä. Samalla itse olen kylmä. Viimeinen säätö kesti useamman vuoden. Mies yritti mutta ei tarpeeksi.

Että vaikeaa tulee olemaan jos deittisi on tällainen.

Ei ole lainkaan vaikeaa. Naisen pitää vain olla riittävän hyvä, silloin mies kestää lähes mitä vain (järkevyyden rajoissa).

Jos mies ei yritä tarpeeksi, et ole "riittävän hyvä" hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan