Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukioelämä vai työelämä kumpi on rankempaa?

Mahdollisimman paljon vastauksia
05.09.2018 |

Tietenkin jotkin työt ovat rankempi kuin mikään, mutta yleisesti jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Lukioelämä vai työelämä kumpi on rankempaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio? Ennemmin vertaisi yliopistoa.

Vierailija
2/24 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol työ tietysti. Mikään aikaisempi opiskelu ei vedä vertoja oikealle työn tekemiselle. Olen tohtori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio ja yliopisto on reippaasti työelämää rankempaa. Mutta amk:ssa on leppoisaa.

Vierailija
4/24 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös tyypistä. Jotkut ei tee lukiossa yhtään mitään. Ei niin helpolla pääse missään duunissa kuin jotkut pääsee lukiossa.

Vierailija
5/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL hetkine mistä lähtien tohtorit on sanonu noin. varsinkin kun tutkinto kestää vuosia...

Vierailija
6/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli lukio helpompaa kuin siivoustyö.

Vierailija
7/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsikulta...

Vierailija
8/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abovuosi peittoaa kyllä työelämän jokapäiväisine ylioppilaskokeisiin lukemisineen normiopiskelun ohella. Sama ongelma on toki ammateissa, joissa joutuu tuomaan työt kotiin.

Vierailija
9/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio. Työelämässä riittää perusosaaminen eikä tarvitse kuulua 5% parhaimmistoon. Tietty on varmasti aloja, joissa on eri juttu

Vierailija
10/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abovuosi peittoaa kyllä työelämän jokapäiväisine ylioppilaskokeisiin lukemisineen normiopiskelun ohella. Sama ongelma on toki ammateissa, joissa joutuu tuomaan työt kotiin.

En minä ainakaan "lukenut" ylioppilaskokeisiin. Helppoa se oli. Työ paljon haastavampaa.

Vierailija
11/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu siinä mielessä, että päivittäin tulee uutta asiaa ja jos meinaa tavoitella huippuarvosanoja, kotonakin joutuu ainakin jonkin verran opiskelemaan. Esseitä joutuu vääntämään jokainen, vaikka tavoitteena olisi vain lukion läpäisy.

Töissä voi mennä rutiinilla ja kun työpaikan ovi menee kiinni, ei työpaikan asioita tarvitse miettiä.

Vierailija
12/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiselle aktiiviselle ja liikkeessä olemisesta pitävälle lukiossa oli rankkaa se istuminen. Töissä saan olla jalkojen päällä ja liikkeessä koko ajan. Palaverit ja koulutuspäivät ovat käsittämättömän raskaita.

Vierailija
13/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle opiskelu on aina ollut rankkaa. Oli kyse sitten peruskoulusta, lukiosta tai amk:sta. Eikä kyse edes ole siitä että mulla olisi oppimisvaikeuksia. Olen kaikista valmistunut kiitettävin arvosanoin. Tykkään työstäni ja koen sen huomattavasti leppoisemmaksi kuin opiskelun. Eli äänestin lukiota.

Vierailija
14/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio oli minulle rankempaa. Opin siten että luen ja teen tehtävät itsenäisesti kotona. Oppitunnit olivat piinallisen pitkästyttäviä, kun piti kuunnella, kun opettaja selittää asiat jotka tiedän jo. Työelämässä on tietysti toisinaan kokouksia joissa voin pitkästyä kuin koulussa konsanaan, mutta eivät ne koko päivää minulla sentään täytä.

Meillä oli kyllä lukiossa yksi hyvä systeemi, eli erikseen ns. vanha läksy ja uusi läksy. Ensin annettiin uusi läksy, mikä tarkoitti että asiaan perehdyttiin kirjasta itse. Seuraavalla oppitunnilla sai kysellä, jos oli epäselvää. Vasta sitten opettaja aloitti sen suunnittelemansa oman osuuden. Minun oppimistyyliini tuo sopi mainiosti. Jostakin kumman syystä yliopistossa jaetaan kirjallinen materiaali vasta luennon jälkeen, eikä ole kunnon mahdollisuutta kysyä mistään. 

Vierailija
15/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio ehdottomasti. Lukio oli myös rakempaa kuin yliopisto. Lukiossa paljon enemmän läsnäolopakkoa kuin yliopistossa. Yliopistossa ihan leppoisaa lukioon verrattuna.

Vierailija
16/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu siinä mielessä, että päivittäin tulee uutta asiaa ja jos meinaa tavoitella huippuarvosanoja, kotonakin joutuu ainakin jonkin verran opiskelemaan. Esseitä joutuu vääntämään jokainen, vaikka tavoitteena olisi vain lukion läpäisy.

Töissä voi mennä rutiinilla ja kun työpaikan ovi menee kiinni, ei työpaikan asioita tarvitse miettiä.

Riippuu työstä. Kyllä minä softainssinä ainakin joudun omalla ajalla opiskelemaan lisää koko ajan.

Vierailija
17/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli on kuunnellut peruskoulussa niin lukion nyt pääsee läpi kunniallisesti ilman sen suurempaa työtä. Mikäli yliopistossa opiskelee jotain oikeaa tiedettä (esim. ei mitään humanismihuuhaata mikä on oikeasti lukiota helpompaa) niin siinä on jo haastetta. Riippuu sitten ihan työstä kumpi on rankempaa, se vai yliopisto. Itse en kanna töitä kotiin kuin ääritapauksissa ja siksi pidän työtä helpompana kuin yliopistoa

Vierailija
18/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vielä jatkaa että työ + lapset onkin sitten jo paljon rankempaa kuin mikään aikaisempi

Vierailija
19/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin samaa mieltä! Minulla on takana jo useampia abovuosia, joiden aikana olen sekä opiskellut ammattikorkeassa että käynyt töissä Kupittaan cittarissa, ja rankkaa on totisesti ollut. Toivottavasti valmistuttuani saan hommia rajan takaa Raisiosta.

Vierailija
20/24 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli on kuunnellut peruskoulussa niin lukion nyt pääsee läpi kunniallisesti ilman sen suurempaa työtä. Mikäli yliopistossa opiskelee jotain oikeaa tiedettä (esim. ei mitään humanismihuuhaata mikä on oikeasti lukiota helpompaa) niin siinä on jo haastetta. Riippuu sitten ihan työstä kumpi on rankempaa, se vai yliopisto. Itse en kanna töitä kotiin kuin ääritapauksissa ja siksi pidän työtä helpompana kuin yliopistoa

Kokeilitko yliopistossa sekä humanistihuuhaata sekä jotakin oikeata, kun sinulla on asiasta noin vakaa mielipide?

Minä kokeilin. En tajunnut "humanistihuumaasta" hölkäsen pöläystä, joten siirryin suosiolla matematiikan ja tietojenkäsittelyn pariin.

Mutta ehkä me vain ollaan erilaisia. Itse en opi mitään kuuntelemalla, itse pitää miettiä asiat. Siksi koulu oli rankkaa, kun oli pakko tuhlata aikaansa hyödyttömään kuuntelemiseen. Ts. en vielä sen ikäisena tiennyt, että maassa on oppivelvollisuus mutta ei koulupakkoa, eli oppivelvollisuuden olisi voinut kyllä hoitaa vaikka kotiopiskelulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi