6-7 h perheet mikä auto alla? Missä tilaa tarpeeksi?
Hankinnassa siis OIKEA tila-auto. Ei siis riitä pelkästään se, että on 7 paikkaa. Vaan putää olla myös SÄILYTYSTILAA. Eli niin että kun kaikki penkit käytössä niin silti mahtuu 6-7h matkatavarat ja kasattavat rattaat. Onko ainoa vaihtoehto Vito?
Verso, pökö5008, zafira ainakin testattu ja liian pieniä ovat. Niiden viimeisten penkkien jälkeen mahtuu ehkä 1 käsilaukku matkatavaraksi.
Kommentit (40)
Meillä on Fiat 500 ja hyvin on mahduttu. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/1965_black_Fi…
Pakettiautoon tehdyt minibussit taitavat olla ainoa kriteerit täyttävä. Eli Vitot ja vastaavat. Ns. normaalin auton näköisissä on tavaratila liian pieni. Boksi katolle ainoa ratkaisu. Chryslerin grand voyager tietty on, mutta melkein ottaisin minibussin mielummin.
Vieläkö Hyundai Trajetin saisi käytettynä, sellaisen, joka ei ole loppuun ajettu?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Fiat 500 ja hyvin on mahduttu. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/1965_black_Fi…
:)
Vierailija kirjoitti:
Pakettiautoon tehdyt minibussit taitavat olla ainoa kriteerit täyttävä. Eli Vitot ja vastaavat. Ns. normaalin auton näköisissä on tavaratila liian pieni. Boksi katolle ainoa ratkaisu. Chryslerin grand voyager tietty on, mutta melkein ottaisin minibussin mielummin.
Voyager syö ”pöllöjä ja oravia” eli bensarohmu. Tietääkö kukasn saako Viton niin että kaikki penkit on kasvot menosuuntaan? Nyhän keskirivi on kasvot taaksepäin (poispäin menosuunnasta) ja tuossa asennossa alkaa helposti lapsia (ja aikuisiskin) oksettaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö Hyundai Trajetin saisi käytettynä, sellaisen, joka ei ole loppuun ajettu?
Tää kiinnostais kyllä, tutkinpa asiaa lisää. Ap
No eikös Peugeot 807 / Citroen C8 / Lancia Phedra / Fiat Ulysse käy.
Ovat siis käytännössä sama malli pienin valmistakohtaisin eroin ja tuota Gran Voyager koko luokkaa, mutta melkoisen paremmalla kulutuksella kun tuo ameriikan malli.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovans
Suomessa ei noita kaikkia malleja kylläkään ole paljon saatavilla, mutta äkkiäkös tuommoisen Saksasta hakee.
Vierailija kirjoitti:
No eikös Peugeot 807 / Citroen C8 / Lancia Phedra / Fiat Ulysse käy.
Ovat siis käytännössä sama malli pienin valmistakohtaisin eroin ja tuota Gran Voyager koko luokkaa, mutta melkoisen paremmalla kulutuksella kun tuo ameriikan malli.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovans
Suomessa ei noita kaikkia malleja kylläkään ole paljon saatavilla, mutta äkkiäkös tuommoisen Saksasta hakee.
Oo, nyt kiinnostaa. Pitääkö osata saksaa jos lähtee ostasn saksasta? Onko jotain linkkiä johonkin missä olis ohjeita? Ap
No kyllähän saksan kielen osaaminen edes auttaa auton ostamista Saksasta :)
Tosin tällä artikkelilla pääsee jo alkuun.
https://www.jokamies.fi/nain-tuot-auton-saksasta/
Lisää lapsia teette, niin yhteiskunta maksaa teille jopa bussin. Eikun menoksi suviseuroihin ensi kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Lisää lapsia teette, niin yhteiskunta maksaa teille jopa bussin. Eikun menoksi suviseuroihin ensi kesänä.
No kuule itse tienaan 10 000e/kk joten enköhän saa auton ostettua. Kiitos huolenpidosta. Mukava stereotypia että monta lasta on köyhä perhe? T. Tekn.toht Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule itse tienaan 10 000e/kk joten enköhän saa auton ostettua. Kiitos huolenpidosta. Mukava stereotypia että monta lasta on köyhä perhe? T. Tekn.toht Ap
Meillä sama tilanne tulojen suhteen ja ajetaan Tesla Model S:llä, seitsemänpaikkainen tarvittaessa eli takana takaperin aukeavat lisäistuimet, joilla yksi tai kaksi pienintä istuu jos ollaan (melkein) kaikki liikkeellä. Tarkoituksena vaihtaa Tesla Model X:ään piakkoin, sitä saa kanssa seitsemänpaikkaisena. Teslan tavaratila on edessä molemmissa malleissa ja takana toinen, tässä S:ssä se takatila menee kyllä kokonaan kun penkit avaa ja jalkatilakin sopii vain pienille lapsille. Siksi vaihto edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama tilanne tulojen suhteen ja ajetaan Tesla Model S:llä, seitsemänpaikkainen tarvittaessa eli takana takaperin aukeavat lisäistuimet, joilla yksi tai kaksi pienintä istuu jos ollaan (melkein) kaikki liikkeellä. Tarkoituksena vaihtaa Tesla Model X:ään piakkoin, sitä saa kanssa seitsemänpaikkaisena. Teslan tavaratila on edessä molemmissa malleissa ja takana toinen, tässä S:ssä se takatila menee kyllä kokonaan kun penkit avaa ja jalkatilakin sopii vain pienille lapsille. Siksi vaihto edessä.
Oi, tästä en ole myöskään kuullut, harvinainen varmaan vielä. Oletan että tesla=sähköauto?
Onko toiminut kaikinpuolin hyvin? Ap
Meillä vw "paku", jossa liikuteltavat penkit. Tilaa riittää reippaasti niin vaunuille kuin 7 hengen tavaroille, mahtuu tarvittaessa lapsen kaverikin kyytiin ja ennen kaikkea jopa teini-ikäisellä mukava matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä Tekn.toht et voi olla niin tyhmä, että laitat tuon kaiken summan lukuisiin lapsiin, vaan rajoitat ja annat pienemmälle määrälle lapsia rakkautta. Minulla on kaksi ja se riittää!!!! Lapsenlapsia neljä se riittää vallan mainiosti. Turha vouhottaa korkeilla tuloilla, kun kuitenkin osa yhteiskunta maksaa teille lapsista. Teidän lasten tarhapaikat, koulut yms.yms.yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä Tekn.toht et voi olla niin tyhmä, että laitat tuon kaiken summan lukuisiin lapsiin, vaan rajoitat ja annat pienemmälle määrälle lapsia rakkautta. Minulla on kaksi ja se riittää!!!! Lapsenlapsia neljä se riittää vallan mainiosti. Turha vouhottaa korkeilla tuloilla, kun kuitenkin osa yhteiskunta maksaa teille lapsista. Teidän lasten tarhapaikat, koulut yms.yms.yms.
Ja se samainen yhteiskunta odottaa vesi kielellä, että pääsisi verottamaan ap:n lapsia, kunhan isoiksi kasvavat. Olisit kiitollinen, että joku järjestää sinullekin muutaman eläkkeenmaksajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se samainen yhteiskunta odottaa vesi kielellä, että pääsisi verottamaan ap:n lapsia, kunhan isoiksi kasvavat. Olisit kiitollinen, että joku järjestää sinullekin muutaman eläkkeenmaksajan.
Niin, no joo, jos niistä tulee veronmaksajia edes kaikista. Saattaa käydä niin, että tulee yhteiskunnanelättäjiä, kun itse taas tehdään lisää lapsia, eikä itse tehdä päivääkään töitä. On se niin monta kertaa nähty aika läheltä. En voi muuta kuin sääliä niitä äitejä, kun aina paksuna ja tytär yhtäaikaa äidin kanssa. Elämä jatkuu............
Meillä oli 7-henkisenä perheenä 8-paikkainen Volkswagen Caravelle. Tykkäsin aivan mahdottomasti, kaikki mahtuivat hyvin ja tavarat myös ja vielä mummokin kyytiin. Lapset sai laittaa sisällä istuimiinsa, mikä oli selälle hyväksi ja sadesäällä myös mukavampaa. Kaikissa penkeissä sai istua kasvot menosuuntaan.
Eikä ketään isoa perhettä palstailemassa?