Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies hikoilee ihan tolkuttomasti!

Vierailija
05.09.2018 |

Normaalin päivän aikana ei nyt niin hikoile, ja ymmärrän urheilussa hikoilun (joka sekin on kyllä runsasta), mutta... Mies hikoilee yön aikana ihan älyttömästi. Aamulla on tyyny ja patja litimärkänä, niinkuin joku olisi heittänyt vettä siihen saavista. Lakanoita pitää vaihtaa joka viikko, ja petivaatteita (tyynyjä ym) pestä vähintään kerran kuukaudessa. Helteiden aikana piti vieläkin useammin, eikä sänky ollut saattanut kuivua edes iltaan mennessä, vaikka pidettiin petaamattomana. Lakanat, varsinkin tyynyliinat kellastuu hiestä pilalle. Ja tyynyissä on pakko pitää tyynyjen suojuksia, joita vaihtaa lakanan vaihdon yhteydessä, jotta ei tarvitsisi jatkuvasti pyykätä tyynyjä. Mahtuu tuohon sellaisiakin hetkiä, kun sänky on kohtuu kuiva kun herää, mutta enimmäkseen on tuollaista märkää, ja varsinkin tyynyn alueella. Tiedän, ettei mies nyt tahalleen hikoile, mutta ei silti aamulla innosta kieriä halaamaan toista ja etenkin jos alkaa lähestyä jo viikko lakananvaihdosta (sen haistaa...).
Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaavaa, siis miehellä, mutta aikoinaan pojalla alkoi teini-ikäisenä esiityä yöhikoilua, ja vähän ihmettelin, että onko esim. unissaan pissannut sänkyyn. Tätä jatkui aikansa, ja kun sitten pitkittyneen yskän takia vein hänet lääkäriin, niin saatiikin passitus sairaalaan ja todettiin imusolmukesyöpä. Yöhikoilu yksi oireista.

Vierailija
2/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sairaudet suljettu pois? Runsasta yöhikoilua aiheuttavia sairauksia ovat esimerkiksi sydäntaudit, jotkin syöpäsairaudet, kilpirauhasen liikatoiminta, uniapnea, refluksitauti, reumaattiset sairaudet ja krooniset tulehdustaudit, kuten HIV.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vastaavaa, siis miehellä, mutta aikoinaan pojalla alkoi teini-ikäisenä esiityä yöhikoilua, ja vähän ihmettelin, että onko esim. unissaan pissannut sänkyyn. Tätä jatkui aikansa, ja kun sitten pitkittyneen yskän takia vein hänet lääkäriin, niin saatiikin passitus sairaalaan ja todettiin imusolmukesyöpä. Yöhikoilu yksi oireista.

Voi ei. :( On tätä hikoilua kuitenkin jatkunut jo pidempään, vuosi-useampia? Nyt kovien helteiden aikaan kiinnitin enemmän huomiota, kun sai yhtenään pyykätä lakanoita ja petivaatteita. Tuskin saisin miestä passitettua mihinkän sairaalaan, kun on niin uppiniskainen, ja varsinkaan kun ei ole muita oireita ilmennyt.

Ap

Vierailija
4/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sairaudet suljettu pois? Runsasta yöhikoilua aiheuttavia sairauksia ovat esimerkiksi sydäntaudit, jotkin syöpäsairaudet, kilpirauhasen liikatoiminta, uniapnea, refluksitauti, reumaattiset sairaudet ja krooniset tulehdustaudit, kuten HIV.

Sydäntauteja kulkee suvussa, ja nyt on käytössä jokin rytmihäiriöihin/korkeaan verenpaineeseen tms tarkoitettu lääke. En tiedä olisiko siinä jotain vastausta. Tietty olisi ihan hyvä tietää, ettei olisi mitään muuta sairautta taustalla.

Ap

Vierailija
5/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liikapainoa tai käyttääkö hormonivalmisteita? 

Testosteronin taso vaikuttaa hikoiluun vrt. naisten menopaussi. 

Vierailija
6/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko liikapainoa tai käyttääkö hormonivalmisteita? 

Testosteronin taso vaikuttaa hikoiluun vrt. naisten menopaussi. 

On normaalipainoinen, eikä käytä hormoonivalmisteita. Työ on fyysinen, ja urheilee säännöllisesti, mutta en tiedä vaikuttaisiko nämä nyt mitenkään. Ei kuitenkaan vaatteet ole litimärkinä, kun tulee töistä, saati urheiluvaatteet kauttaaltaan, niinkuin sänky tuntuu olevan, vaikka rankastikin urheilee painoilla.

Ap

Vierailija
7/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, mun eksä oli samanlainen hikipossu, nyt muistin kun kuvailit. Joo ei paljon tosiaan huvittanut aamulla viereen köllähtää kun toinen oli hien kastelema. Kai sillä vaan aineenvaihdunta oli niin tehokasta.

Vierailija
8/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Mies hikoilee yöllä tolkuttomasti ja myös päivällä, ei tarvitse kuin kengännauhat solmia niin tukka ja selkä on märkänä. Hän on hyvässä kunnossa ja hoikka ja urheilee. Helleseksi oli kamalaa kun hiki valui mun päälle niin että olin hukkua (jos nyt vähän liiotellaan mutta vain vähän)

Vierailija
9/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N32 kirjoitti:

Mulla sama. Mies hikoilee yöllä tolkuttomasti ja myös päivällä, ei tarvitse kuin kengännauhat solmia niin tukka ja selkä on märkänä. Hän on hyvässä kunnossa ja hoikka ja urheilee. Helleseksi oli kamalaa kun hiki valui mun päälle niin että olin hukkua (jos nyt vähän liiotellaan mutta vain vähän)

Joo ja kun ne suolaiset hikipisarat alkaa ihan hetkissä putoilla naamalle, silmiin ja suolaisen makuisena suuhun, voi yäk!! :D 

- 7

Vierailija
10/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo testosteronin taso vaikuttaa hikoiluun?

Vierailija
11/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tsekata veren sokerit. 

Vierailija
12/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää koskaan syö samalla kun luen AV:ta.

Vierailija
13/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on tyypin 1 diabetes ja verensokerin laskiessa hikoilee, ja tätä sattuu usein öisin. 

Vierailija
14/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää makkari viileämpänä.

Vierailija
15/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyh, mun eksä oli samanlainen hikipossu, nyt muistin kun kuvailit. Joo ei paljon tosiaan huvittanut aamulla viereen köllähtää kun toinen oli hien kastelema. Kai sillä vaan aineenvaihdunta oli niin tehokasta.

Jep, ja nukkumaan mennessäkin kun lusikoi, niin ei mene kauaa, kun on hikoillut päälle. :D En vain käsitä. Itse potkin unissani peiton pois tai tuikkaan jalat ulkopuolelle tai jotain, jos tulee yöllä kuuma. Mutta mies kärvistelee sen peiton alla koko yön vaikka olisikin kuuma. Helteillä oli pelkkä lakana päällä, mutta sekin oli liikaa.

Ap

Vierailija
16/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N32 kirjoitti:

Päivällä mies ei niin hikoile, ellei sitten jotain fyysistä tee. Silloin hikipisarat valuu ihan kunnolla. Ja helleseksi. :D

Ap

Vierailija
17/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa tsekata veren sokerit. 

En muista miloin viimeksi ne on tsekattu, mutta ei siitäkään mahdottoman kauaa mielestäni ole. Ja silloin ne oli kunnossa.

Ap

Vierailija
18/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se hikoilee kun näkee painajaisia vieressä makaavasta sotanorsusta.

Vierailija
19/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se hikoilee kun näkee painajaisia vieressä makaavasta sotanorsusta.

Kas, hikisika pahoitti mielensä.

Vierailija
20/50 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää koskaan syö samalla kun luen AV:ta.

Sama. Inhottavaa, kun on muruset ja kahvit ympäri ruutua :p