Ulosotossa lapsen vaatteiden takia
Kuka joutuu tälläsee? Voinks tää olla Totta?
http://www.pahavaimo.fi/2018/09/luottotiedot.html
Kommentit (18)
Tiedän useammankin kuka lapsien takia ulosotossa valitettavasti. On vaan lapselle ostettu kaikki. Kännykästä läppäriin..
Valmiiksi vähävaraisimmathan noita lasten "merkkivaatteita" eniten osteleekin ja niihin hurahtaa. Omassakin ystäväpiirissä tämän ilmiön huomannut. Joku tarve näyttää ja todistella?
Kysymys kuuluu MIKSI? Miksi niitä pitää ostaa jos ei oo rahaa?
Höh! kirjoitti:
Halutaan näyttää muille äideille? Esitetään ettei olla niin köyhiä kuin todellisuudessa ollaan?
Ollaan mukamas niin tiedostavia ja ekologisia ja mitä vielä.
Hyvä, jos lapsen vaatteiden takia edes? Yleensä nämä ovat omien vaatteidensa, merkkilaukkujensa ja ripsiensä/huulitäytteidensä/ suihkurusketuksiensa takia.
Ainahan se on ollut niin, että ne, joilla ei sitä rahaa ole yrittävät näyttää että on. Pankissa tiedetään, että kaikkein varakkaimmat eivät yleensä pröystäile.
Mulla ei syynä ole lasten vaatteet vaan yhden lapsen vaihingonkorvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Höh! kirjoitti:
Halutaan näyttää muille äideille? Esitetään ettei olla niin köyhiä kuin todellisuudessa ollaan?
Ollaan mukamas niin tiedostavia ja ekologisia ja mitä vielä.
Joo perustellaan sillä että ei ole käytetty lapsityövoimaa, ovat kotimaisia, kestäviä (p**kat on :D) jne. Mutta se määrä mitä niitäkin hamstrataan menettää eko-pointinkin aika nopsaan. Niin ja silti se oma vaatekaappi sisältää paljon h&m ym. vaatetta. Tietenkin muutamat lastenvaatteet mammakoossa sieltäkin löytyy, lettileggaria tai rusettipipoa esimerkiksi.
Meillä ei ole tiukkaa rahasta, mutta silti puetaan lapsi pääasiassa kierrätettyihin vaatteisiin ja tosi kauniisti siltikin. Ei todellakaan kiinnosta mitkään vimmat ja gugguut ja tarjousten perässä nettikaupoissa jonottaminen.
Saman olen huomannut, että omastakin tuttavapiiristä pienituloisimmat näistä lähinnä ovat innostuneet. Yksikin äiti puhui kuinka on luottokorttivelkaa niin ja niin paljon. Jotenkin kauhistutti. Varakkaammat tuntuvat käyttävän rahat järkevämmin ja mieluummin mm. aineettomiin asioihin.
Laskut jos on maksamatta niin seuraamukset tulee aina 😣 ihan sama MISTÄ laskusta on kysymys .
Onko tämä lähinnä joku nuorien äitien ongelma tai taipumus? On niin tärkeää kuulua porukkaan?
Käsittämätöntä että pitää mieheltäkin salailla näitä ostoksia :D
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että pitää mieheltäkin salailla näitä ostoksia :D
Tätä esiintyy ihan tajuttomasti!! Siis moni salaa kaikki ostot mieheltä mitä vaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh! kirjoitti:
Ollaan mukamas niin tiedostavia ja ekologisia ja mitä vielä.Joo perustellaan sillä että ei ole käytetty lapsityövoimaa, ovat kotimaisia, kestäviä (p**kat on :D) jne. Mutta se määrä mitä niitäkin hamstrataan menettää eko-pointinkin aika nopsaan. Niin ja silti se oma vaatekaappi sisältää paljon h&m ym. vaatetta. Tietenkin muutamat lastenvaatteet mammakoossa sieltäkin löytyy, lettileggaria tai rusettipipoa esimerkiksi.
Nää pointit ois hyviä, JOS ne pitäs paikkansa mut usein just oma vaatekaappi/kotijutut ei vastaa tätä ollenkaan... ja vaatteiden hamstraus ei ole ekoa!
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä lähinnä joku nuorien äitien ongelma tai taipumus? On niin tärkeää kuulua porukkaan?
Sen mukaan mitä itse olen nähnyt, tuo vaatteisiin hurahtaminen on enemmänkin yli kolmekymppisenä ekan lapsen saaneiden juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei syynä ole lasten vaatteet vaan yhden lapsen vaihingonkorvaukset.
Mitä sun lapsi on tehny?
Itsekkin olen huomannut, että ne ihmiset ostelee gugguuta ja moloa, joilla ei todellakaan olisi oikeasti varaa. :D kai ne haluaa yrittää näyttää, että heillä on kyllä rahaa..
Joku lellipentu.