Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoin 21 kg raskausaikana, mutta laihduin kaiki pois 2 kk. Miten se on mahdollista?

Vierailija
04.09.2018 |

Lapsen mukana toki jäi 7 kg sairaalaan, enkä edes koittanut kauheasti laihduttaa vaan lähti kuin itsestään. Mistä siis kyse? Nesteitäkö noin paljon?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hormonit, ne hormonit turvottaa.

Vierailija
2/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väärin sanoa "lihoin", kun pitäisi puhua painonnoususta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nesteitä voi olla raskauskiloista hyvin paljon, harvoin vain puhdasta läskiä.

Vierailija
4/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestettä on paljon.

Vierailija
5/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotusta, vauvaa, lapsivettä, istukkaa, verta, imetystä...

Vierailija
6/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole "lihomista", vaan raskaanaoloa. Nesteitä kertyy tosi paljon, ja imetys vie paljon pois.

Vierailija
7/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys vaikuttaa myös. Sitten kun se loppuu, niin helposti tulee kilot takaisin jos ei kiinnitä huomiota ruokaan&liikuntaan.

Vierailija
8/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en imettänyt ollenkaan ongelmien takia. Miten sitten toisille jää kauheat raskauskilot? Painoi n 63 kg ennen raskautta ja samat sitten 2 kk synnytyksen jälkeen.

Vierailija
9/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en imettänyt ollenkaan ongelmien takia. Miten sitten toisille jää kauheat raskauskilot? Painoi n 63 kg ennen raskautta ja samat sitten 2 kk synnytyksen jälkeen.

Me ollaan niin erilaisia. Mä en taas tajua, miten jonkun paino voi nousta raskauden aikana 20+ kiloa. Mun painonnousu oli kaiken kaikkiaan vaan 8 kg ja siitä vauva+istukka oli jo 4,5 kg. Kaikki jäi synnärille. Paitsi se vauva ;)

Vierailija
10/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa raskauden ajan painonnoususta on nestettä jossain muodossa. Se lähtee nopeasti. Täysimetys kuluttaa 500 kcal per pv. Painonpudotus on helppoa heti raskauden jälkeen.

Varoituksen sana tulevasta. Lihoin takaisin raskauden aikaisiin mittoihin, kun lapsi oli 4 vuotta. Imetin pitkään ja liikuin paljon raskauden jälkeen, kun olin hoitovapaalla. Työ ja liikkumattomuus toi kilot ja nämä kilot ovat tiukassa. Tuntuu, että kiloilla olisi jokin muisti,. painoin tämän verran viimeisilläni raskaana ja näissä lukemissa on nyt oltu 4 vuotta. Kohtalotovereita?

Vierailija
11/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan niin erilaisia. Mä en taas tajua, miten jonkun paino voi nousta raskauden aikana 20+ kiloa. Mun painonnousu oli kaiken kaikkiaan vaan 8 kg ja siitä vauva+istukka oli jo 4,5 kg. Kaikki jäi synnärille. Paitsi se vauva ;)

Mulla neljä raskautta, kolmesta 7-14 kg, yhdestä 21 kg. Tajuan hyvin miten joku vaan turpoo... Eikä imetys ole mun kiloja vienyt, päinvastoin.

Vierailija
12/12 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnyttämisen jälkeen painoin sairaalasta lähdön jälkeen kilon vähemmän kuin ennen raskautta - olin 25. Sain kolmannen lapsen kolmekymppisenä ja imetin vuoden. Paluu töihin, ihmetyksen lopettaminen ja liian vähäinen aika liikuntaan saivat painon nousemaan. Aloitin elämäni ensimmäisen laihdutuskuurin - kyllä on läski tiukemmassa kuin turvotus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi