Mitä olet syönyt tänään? Oliko lautasella myös kasviksia?
Yritätkö pitää kiinni siitä, että saat 500 g kasviksia päivässä? Onnistuuko?
Kommentit (28)
Tomaatteja reilusti tänään, ei muita vihanneksia. Olen 16:8 dieetillä ja söin kanttarellipastaa lounaaksi ja sämpylän, nyt tomaatti-mozzarella-prosciuotto salaatin ja iltapalaksi mysliä ja jogurttia.
Aamiainen : rahkaa ja mehukeittoa, 1/2dl kaurahiutaleista tehty puuro, omena
Lounas : reilu salaatti, jossa purkki tonnikalaa ja puoli desiä riisiä
Illallinen : tomaatti, iso pala kurkkua, pari porkkanaa, vähän spagettia ja naudan 15% jauhelihaa tomaattikastikkeessa
Aamupuuro, hernekeitto, voileipää, itse kasvattamiani sokerimaissin tähkiä iltapalaksi.
Aamukahvit, päiväkahvit, iltakaakao.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuo alapeukuttaja yrittää viestiä? Tuo 500 g on kansallinen suositus aikuiselle ihmiselle ja sekin on vielä vähimmäismäärä. 800 g olisi vielä parempi, jos haluaa maksimaalisen hyödyn esim. syöpäriskin pienenemisessä. Kyllä se puoli kiloa kannattaa vannoutuneimman lihansyöjänkin yrittää saada kurkustaan alas edes sitten hedelmien muodossa.
Se on se sama tyyppi joka on alapeukuttamassa myös aina kun joku sanoo että vettä olisi hyvä juoda pari litraa päivässä.
Öööö... Järkevä palstahullu? https://www.youtube.com/watch?v=OWASUMMQjj8
Aamulla puuroa ja kahvia. Lounaalla lihapullia, spagettia ja puolet lautasesta salaattia. Illalla uunijuureksia, pippurikastiketta ja homejuustopihvit sekä salaattia.
Ei kasviksia tule kuin kolmesataa grammaa, koska en syö yhteensä kuin ehkä 700 g. Jos juurekset lasketaan mukaan, niin helpostikin tulee.
Salaatinkastike on pahaa. Söin sellaista ruokaa mitä joutui pureskelemaan puolituntia. Taisi olla härän kives.
Tänään olen syönyt tekemääni herkullista pizzapiirakkaa, paprikaa ja jauhelihaa täytteenä, ja juustoa päällä. Sain paprikat halvalla K-superista, koko pizzan hinnaksi tuli noin 3 €, ja riittää useaksi päiväksi.
T. Lidl-mies.
Pääsääntöisesti onnistuu, eikä sen _joka päivä_ ole tarkoituskaan vaan enimmäkseen. Tänään aamupalaleivän kasvikset, kasvislasagnen kasvikset, rasia minitomaatteja, omena, parsakaalia, banaani. 700-800 g.