Työfysioterapeutti ei suostu muuttamaan väärin kirjaamaansa kohtaa
Olen pyytänyt häntä korjaamaan kohdan, joka on aivan absurdi ja jollaista en ole hänelle sanonut. Hän ei kuitenkaan vastaa mitään, kun olen pyytänyt häntä sähköpostitse muuttamaan kohdan. Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä?
Kommentit (11)
Potilaskertomukset ovat täynnä valheita.
Todennäköisesti siis ei ole objektiivisesti tarkasteltuna väärin kirjattu, vaan sinä olet pahoittanut mielesi tosiasiasta mitä et halua kohdata.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti siis ei ole objektiivisesti tarkasteltuna väärin kirjattu, vaan sinä olet pahoittanut mielesi tosiasiasta mitä et halua kohdata.
Ei, vaan kerroin, että x johtuu asiasta y. Hän oli kuitenkin kirjannut, että x johtuu asioista k ja v. En suosittelisi fysioterapeutille liikaa omaa ajattelua, kun ei siihen monesti ole resursseja.
Henkilötietolain 29 §:n mukaisesti rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä oma-aloitteisesti tai rekis-
teröidyn vaatimuksesta oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva, käsittelyn tarkoituksen
kannalta virheellinen, tarpeeton tai puutteellinen tai vanhentunut henkilötieto.
Jos rekisterinpitäjä kieltäytyy korjaamasta tietoja, sen tulee antaa asiasta kirjallinen kieltäytymistodistus
(henkilö-tietolain 29 §), jossa on mainittava myös kieltäytymisen syy.
Käytä vaatimukseen lomaketta, jonka löydät potilasasiamiehen sivulta.
Vierailija kirjoitti:
Henkilötietolain 29 §:n mukaisesti rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä oma-aloitteisesti tai rekis-
teröidyn vaatimuksesta oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva, käsittelyn tarkoituksen
kannalta virheellinen, tarpeeton tai puutteellinen tai vanhentunut henkilötieto.
Jos rekisterinpitäjä kieltäytyy korjaamasta tietoja, sen tulee antaa asiasta kirjallinen kieltäytymistodistus
(henkilö-tietolain 29 §), jossa on mainittava myös kieltäytymisen syy.
Käytä vaatimukseen lomaketta, jonka löydät potilasasiamiehen sivulta.
Kiitos tästä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan kerroin, että x johtuu asiasta y. Hän oli kuitenkin kirjannut, että x johtuu asioista k ja v. En suosittelisi fysioterapeutille liikaa omaa ajattelua, kun ei siihen monesti ole resursseja.
En suosittele menemään fysioterapeutille jos tietää asiat paremmin kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti hän tietää paremmin kuin sinä maallikkona, mistä oireet johtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti hän tietää paremmin kuin sinä maallikkona, mistä oireet johtuvat.
Varmasti tietääkin monessa tapauksessa. Ei kuitenkaan tässä, koska syy oli henkinen. Uskoisin, että minä maallikkona tiedän fysioterapeuttia paremmin, mitä pääni sisällä liikkuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tietääkin monessa tapauksessa. Ei kuitenkaan tässä, koska syy oli henkinen. Uskoisin, että minä maallikkona tiedän fysioterapeuttia paremmin, mitä pääni sisällä liikkuu.
Ap
Voisin silti kuvitella että tieto ei silti ole virheellinen. Toki hänen näkemyksensä asiasta.
Virheellinen tieto on jos potilastiedoissa vaikka lukee että sinulla on kissa (joka viittaa jotenkin siihen että on ainakin mahdollista sairaus/oire johtuisi kissasta), mutta todellisuudessa sinulla ei kissaa ole.
mulla lukee fyssarin muistiinpanoissa vuosien takaa että olen entinen telinevoimistelija! En ole, enkä olisi edes voinut olla, sillä olin muksunaja nuorena lihava ja kankea. Hahaa, kun visioin itseäni keikkumassa jossain eritasopuomeilla ja mäts! läsähdän maahan.
Ap, jos merkinnällä on jatkon kannalta väliä, valita ylemmille tahoille, jos ei antaisin vaan olla. Itse tiiät onko tärkeää.
Ota puhelin käteen ja soita. Jos kieltäytyy, ota yhteys esimieheen.