Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei ajeta asiaa että työntekijän olisi helpompi irtisanoutua?

Vierailija
03.09.2018 |

Heti kun joku taho keksii lähteä taistelemaan irtisanoutuvien puolesta, niin olen mukana. Nykyinen 3kk:n karenssi on täysin kohtuuton. Työpaikoilla on paljon työntekijöitä joita ahdistaa olla kyseisessä paikassa. Voi olla kiusattu, ylityöllistetty, narsistin pomon alaisena ym ym, mutta ei uskalla/pysty irtisanoutumaan juurikin naurettavan pitkän karenssin takia.
Itse irtisanouduin äskettäin kolmivuorotyöstä koska en kertakaikkiaan pystynyt enää tekemään yövuoroja. Yritin kaikkeni ja lääkärillä olen ravannut jo 2 vuotta asian takia saamatta kuitenkaan apua. Työnantaja ei suostu muuttamaan työaikojani. Nyt kiristellään vyötä että rahat riittävät 3kk ja ylikin. Valitsin tässä tapauksessa terveyteni, mutta maksan turhan kovan hinnan. Etsin kokoajan töitä. Joten voisiko joku olla työntekijöiden puolella tässä asiassa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä muut ovat?

Vierailija
2/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssit pois vaan ja huonot työantajat voi asentaa työpaikoilleen pyöröovet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työstä saa jäädä pois koska haluaa.

Vierailija
4/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän pointtisi. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta ja se yleensä näkyy. Itse olen työllistäjä ja ollut pari työntekijää joita ei napannut. Kävin molempien kanssa yleiskeskustelun silloin miksi ei kiinnosta.. Työaika oli sellainen. Ja se oli oikeasti pelkkä työaika ja itse en voinut silloin vaikuttaa siihen. Se johtui toisista firmoista ja hommien piti rullata. Molemmat oli todella hyviä duunareita ja teki kipeää, kun joutuivat lopettamaan. Minä annoin ns kenkää tuotannollisista syistä etteivät saa karenssia ja minulle jopa soitettiin siitä. Sanoin että valitettavasti näin on. Pidin silti takaoven molemmille, kun saan firmassani hoidettua aikataulun parempaa kuntoon jos tulevat takaisin. Toinen tulee lokakuussa takaisin, kun sain nyt aluksi yhdelle sen paremman kellon ajan. Täytyy sanoa, että opin uutta myös varttuneemmasta väestä. Tämä toinen tulija on 52v nainen, joka hoiti sairasta äitiään. Hän pelkäsi sitä ettei kelpaa enää ja saa karenssia kun aikataulu ei sovi. Ei se niin saa mennä. Ei ainakaan minun kanssa. Ei saanu karenssia ja saanut hoidettua äitinsä kunnon paikkaa missä voi käydä viikonloppuna katsomassa tai töiden jälkeen.

Maailman paras sihteeri ikinä ja olen kiitollinen, että palaa takaisin.

Vierailija
5/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miksei tästä pidetä enempää meteliä. On myös työnantajien etu, että työhön syystä tai toisesta soveltumaton ihminen voi irtisanoutua. Nyt sinnitellään viimeiseen asti. Työntekijä palaa loppuun ja joutuu hyvässä lykyssä sairaseläkkeelle tai ainakin pitkälle sairaslomalle ja firman tulos kärsii. Eikä varmasti työntekijänä ennen loppuunpalamistakaan ole parhaimmasta päästä.

Vierailija
6/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kannatettava idea. Ratkaistaan näin työnantajienkin ongelma. Ei työntekijöitä vailla motiivia.

Vierailija
7/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitushan yrittää juuri helpottaa työntekijän irtisanomista,olisi helpompi antaa niille kiusaajille ym. kenkää.

Vierailija
8/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko yritettäisiin helpottaa työllistymistä ja työllistämistä. Sovitettaisiin sosiaaliturva uuteen maailmaan ja heitettäisiin työllistämistä estävät pykälät hittoon. Joka hommaan ei tarvitse monen vuoden koulutusta eikä usean tonnin pilipalikortteja.

Vierailija
9/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä puolue tätä voisi puolustaa?

Vierailija
10/10 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden karenssi riittäisi hyvin. Työpaikkoja vapautuisi ja oikeat työntekijät löytäisi helpommin mieleiseensä työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan