Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhjä kaivo

Turhautunut
02.09.2018 |

Hei! Asun Etelä-Savossa ok-talossa. Ongelmani on tyhjä omakaivo. Pumppu nosti viimeksi 5.7., ja kun ryysti vikat vedet, suljin sen. Siitä asti olen käynyt tutuilla pyykkäämässä, peseytymässä yms. ja vesikanistereissa käyttövettä esim. ruoanlaittoon jne. Sadevedet oon keränny sadevesisäiliöön ja niillä sitten vessan vetänyt.

Minne tästä oikeen pitäis ilmoittaa ja voiko asialle mitään tehdä? Monet sivut olen tutkinut ja mistään ei saa selvyyttä asiaan. Alkaa pikku hiljaa ottamaan päähän kun kohta kuukauden ollut ilman vettä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähellä mitään vesistöä? Pumppaa vettä kaivon viereen vaikka järvestä. Vesi suodattuu maakerroksien läpi ja kaivo saa täytettä.

Vierailija
2/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porakaivo tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista liittyä kunnalliseen vesijohtoverkkoon?

Vierailija
4/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet kurkistanut kaivoon, että onko vettä tullut yhtään lisää?

Voit myös tilata säiliöautolla tuotavaksi vettä ja se jonkun hetken kestää

Vierailija
5/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo lähistöllä järveä tms.

Ja itse asiassa olisi mahdollisuus, lähin vedenottamo on linnuntietä n. 2km päässä, mutta ensisijaisesti haluaisin käyttää omaa kaivoa. Toki jos ei muuta vaihtoehtoa ole, niin pitää alkaa harkitsemaan sitä. Siitä vaan kun koituu turhaan liikaa kuluja.

Ja kyllä, katsoin noin tunti sitten vedentilan. 2 senttiä oli yhessä kohtaa, sorapohja hieman epätasainen niin joka kohdassa ei sitä ollut. Muutama vuosi sitten tuli säiliöautolla täytettä, mutta ei se juuri kauaa siellä pysynyt, oikeastaan näki suorastaan kun se hupeni tyhjäksi.

-Ap

Vierailija
6/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo lähistöllä järveä tms.

Ja itse asiassa olisi mahdollisuus, lähin vedenottamo on linnuntietä n. 2km päässä, mutta ensisijaisesti haluaisin käyttää omaa kaivoa. Toki jos ei muuta vaihtoehtoa ole, niin pitää alkaa harkitsemaan sitä. Siitä vaan kun koituu turhaan liikaa kuluja.

Ja kyllä, katsoin noin tunti sitten vedentilan. 2 senttiä oli yhessä kohtaa, sorapohja hieman epätasainen niin joka kohdassa ei sitä ollut. Muutama vuosi sitten tuli säiliöautolla täytettä, mutta ei se juuri kauaa siellä pysynyt, oikeastaan näki suorastaan kun se hupeni tyhjäksi.

-Ap

Porakaivo kuulostaa järkevältä, mutta ei sekään halpa ole.

Vierailija
7/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaan en koe järkeväksi porakaivoa, koska löytyy 8-metrinen rengaskaivo ja tulisi sen verran kalliiksi. Toki onhan siinä omat hyötynsä, mutta kokisin helpommaksi siihen kunnanveteen liittymisen, kuin porakaivon hankkimisen.

Rahakaan kun ei valitettavasti puissa kasva.

-Ap

Vierailija
8/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei auta muu kun odottaa ja toivoa kunnon rankkasateita. 

Vierailija
9/9 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaan en koe järkeväksi porakaivoa, koska löytyy 8-metrinen rengaskaivo ja tulisi sen verran kalliiksi. Toki onhan siinä omat hyötynsä, mutta kokisin helpommaksi siihen kunnanveteen liittymisen, kuin porakaivon hankkimisen.

Rahakaan kun ei valitettavasti puissa kasva.

-Ap

Kunnan veteen liittyminenkin on yllättävän kallista