Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se kertoo minusta kun en tykkää riitatilanteista

Vierailija
02.09.2018 |

menen jotenkin ihan puolustuskyvyttömäksi. Siksi minäkin poistun paikalta konfliktin sattuessa. Onneksi minulla on parisuhde jossa harvoin tulee mitään.
Lapsuudessa ja nuoruudessa olen saanut kotona rajua väkivaltaa osakseni sisarukseni taholta, eikä kukaan tullut puolustamaan vaikka vanhempani todistivat vieressä kun makaan lattialla ja sisarukseni potkii minua ja hyppii selkäni päällä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kerro sinusta mitään erityistä.

Vierailija
2/2 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai meistä erityisesti tykkää "riitelystä". (kirjoitan lainausmerkkeihin, koska riitely on käsitteenä hieman horjuva) Mutta "riidan" karttaminen ja väistely monin tavoin olla mielestäni toisaalta puhdasta arkuutta, tai  pelokkuudesta joka taas saattaa juontaa juurensa siitä, että muistissa ja mielikuvissa on verraten vahvoja ennakkoluuloja ja / tai mielikuvia siitä, ettei kaikki osaa "riidellä" reilusti ja oikeudenmukaisesti. Toisaalta "riitelyn" välttely voinee olla merkki myös halusta paeta ikäviä tilanteita ja hankalampien asioiden väistelyä ja  niitä pakoon juoksemista; ikään kuin ne tällä tavoin lakkaisivat olemasta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla