Miksi osallistutte lapsen harrastukseen muutenkin kuin maksuilla?
Pohdin tätä jos joskus saan lapsia. Itse olen vähän sillä kannalla että jos lapsi harrastaa niin harrastakoot, minä en aio talkoisiin osallistua. Kausimaksut maksan ja se riittäkööt, toki jos ylimääräistä luppoaikaa ja kiinnostusta on niin voin satunnaisesti johokin jotain leipoa esimerkiksi. En halua että koko perheen elämä alkaa pyöriä lasten harrastusten ympärillä. Ok, ehkä en ymmärrä kun ei niitä lapsia ole, enkä itse ole harrastanut koskaan mitään tavoitteellista ja ajatusmaailmani toki saattaa muuttua jos lapsia saan. Kertokaa silti miksi uhraatte vapaa-aikaanne kaikkeen liikuntaseurojan vapaaehtoistyöhön, varsinki kun vaikuttaa siltä ettei suurin osa todellakaan nauti siitä, mitä täältä nyt on saanut lukea.
Kommentit (2)
Meillä on kaksi vaihtoehtoa: joko maksaa 1800 e/kausi eikä osallistu mihinkään (mutta ei pääse seuran maksamille leireille tai vanhemmat kisamatkoille) tai sitten maksaa 800 e ja on mukana talkoissa. Siinä on monet itkut saanut kuulla, kun maksajavanhempi vaatii pääsyä mukaan kisamatkalle ja joudutaan toteamaan, että ne paikat lunastetaan makkaranmyynnillä ja huoltojoukoissa.
Ainiin, toinen mitä vastaan aion olla on wilman kyttääminen. Tavoitteenani on vastuuttaa lapsi itse muistamaan koulussa tarvittavat asiat, tietenkin tarvittaessa auttamalla ja tukemalla siinä. Näin minulle opetettiin itsekin kouluaikana ja olin hyvin tunnollinen sekä tarkka että muistin läksyt ja liikuntavarusteet ym. Vanhemmat toki kyselivät välillä pitääkö jotakin muistaa ja yhdessä etsittiin vauvakuvia ym mitä milloinkin tarvitsi, painottaen samalla että minä käyn koulua eivätkä he.