Suhteeni ruokaan ja syömiseen on sairas. Mistä apua?
Tykkään ruuasta ja ruuanlaitosta. Tykkään syödä ja söisin ja syönkin
koko ajan kun muut ei ole näkemässä. Töissä ja julkisilla paikoilla pystyn käyttäytymään normaalisti mutta kotona kun ei ole ulkopuolisia ei ole kontrollia. Tykkään kokeilla eri ruokia ja reseptejä ja syödä. Vaikka syön kunnon ruuat käyn jatkuvasti napostelemassa. Menen jääkaapille tiedän ettei minun pitäisi syödä. Otan ruokaa. Tiedän että olen vasta syönyt ja minun ei pitäisi syödä, syön kuitenkin kun tekee mieli. En pysty kontrolloimaan itseäni, olen kuin sivustaseuraaja tässä tapahtumasarjassa. Suuren osan ajasta koen olevani väsynyt. Syöminen tuo hetken helpotuksen. Tämä ei ole normaalia mistä apua?
Kommentit (3)
Hyvä että tiedostat olevasi avun tarpeessa. Kyseessähän on ilmiselvä syömishäiriö, sairaalloinen suhde ruokaan ja syömiseen.
En osaa neuvoa miten saisit apua Suomessa, kun en siellä asu. Käsittääkseni kuitenkin nihkeää on.
Tarvitsisit sekä psykologista apua että ohjausta ravitsemisterapeutilta. Syy mihin tarvitset ruokaa, mitä ylensyöminen palvelee, mitä tarvetta tai mitä yritätät tukahduttaa? Näiden selvittämiseen tarvitset apua, ja sitä kautta selättämään ongelmasi.
Tiedän, että ainakin Syömishäiriöliitolla Syli ry on jonkinlaiset nettisivut? Jos tutustuisit niihin ainakin nyt alkuun? Ehkä sieltä saisit apua ja vinkkejä miten jatkaa?
Pelkkä laihdutus ei auta yhtään mitään kun ongelma on selvittämättä. Syöminen on oire.
Toivottavasti saat apua.
Työ, harrastus, lapset. Elämään kun hakee muuta sisältöä niin on sitten kohta taas työnarkomaani. Mut jos tekee noi kaikki niin on terve?