Presidentti Macron maistoi suomalaista kahvia - ilme kertoo kaiken (IS)
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin tuolla is kommenteissa joku kertoi niin kahvin tulee olla tummaa ja siihen kuuluu tulla creme eli kahvin kermarasvat päälle (kyllä kahvissa on rasvaa).. (siinä oikeassa kahvissa).
Oikea kahvi tehdään myös painekahvinkeittimellä.
Onko ne kalliita?
Onko siis sama kuin mutteripannu?
Espressokeitin siis. https://www.crema.fi/fi/products/delonghi/dedica-ec-680/1661
Et enää halua juoda kahvia maidon kanssa, koska se häivyttää kahvin omaa aromia kun teet tuollaisella keittimellä. Minä juon mustana aina eli espressona ilman sokeria. Niin hyvää se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin tuolla is kommenteissa joku kertoi niin kahvin tulee olla tummaa ja siihen kuuluu tulla creme eli kahvin kermarasvat päälle (kyllä kahvissa on rasvaa).. (siinä oikeassa kahvissa).
Oikea kahvi tehdään myös painekahvinkeittimellä.
Onko ne kalliita?
Onko siis sama kuin mutteripannu?
Espressokeitin siis. https://www.crema.fi/fi/products/delonghi/dedica-ec-680/1661
Et enää halua juoda kahvia maidon kanssa, koska se häivyttää kahvin omaa aromia kun teet tuollaisella keittimellä. Minä juon mustana aina eli espressona ilman sokeria. Niin hyvää se on.
Joo, italialaiset keittävät usein mutteripannulla espressonsa. Sellaisen ostinkin sieltä.Maitoa nyt ei pitäisi kenenkään aikuisen juoda
Onko tuosta vitsistä tullut nyt fakta? Niihin kuviin oli liitetty erilaisia vitsitekstejä. Samassa kuvassa monta erilaista ja sanottiin niiden olevan vitsejä. Nyt niistä keskustellaan kuin faktoista.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mieltä norsu on meistä suomalaisista?
Totta😄 Hirvee paine aina. Mitähän ne muut meistä miettii.
Voi voi teidän huonoa itsetuntoa. Makuasiat on makuasioita ja kaikkein noloin ihminen on se, joka mollaa omaa kansaansa, samalla hän mollaa itseään, vaikkei sitä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi teidän huonoa itsetuntoa. Makuasiat on makuasioita ja kaikkein noloin ihminen on se, joka mollaa omaa kansaansa, samalla hän mollaa itseään, vaikkei sitä ymmärrä.
:D Suomessa ei ole kahvi, olut, viini tai edes ruoka kulttuuria. Fakta.
Ilme kertoo kaiken ''Putain de merde''!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä oikeinkirjoitustaitoa🤔Ei, koska hallitukset ajaa koulutusjärjestelmää alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä oikeinkirjoitustaitoa🤔Ei, koska hallitukset ajaa koulutusjärjestelmää alas.
Juu. Menehän lämmittämään lihapullia mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Menehän lämmittämään lihapullia mikrossa.
Ehei, en omista mikroa. Jatkan tärkeää kahvikeskustelua palstalla.
Ylellä on tilanteesta video. Videossa näkyy, kuinka Macron juo kahvinsa ilman irvistelyä. Jopa seisomaan noustuaan hän ottaa vielä viimeisen hörpyn kupista, ennen kun jatkaa matkaa. Tuo kuva, joka on meemiin saatu, näkyy vain sadasosasekunnin ajan. Lisäksi Macron tekee tuon ilmeen vasta toisen hörpyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kahvihan on laihaa pula-ajan kuravettä.
Ja nykyään kahvihyllyn valikoimassa ae vaalea Juhlis onkin aika pieni osanen.Useissa kaupoissa voi myös itse jauhaa valitsemansa pavut.
Kyllähän Suomesta nykyään saa hyvääkin kahvia, mutta 99% on tätä juhlamokkaa ja saludoa.
Vierailija kirjoitti:
Ylellä on tilanteesta video. Videossa näkyy, kuinka Macron juo kahvinsa ilman irvistelyä. Jopa seisomaan noustuaan hän ottaa vielä viimeisen hörpyn kupista, ennen kun jatkaa matkaa. Tuo kuva, joka on meemiin saatu, näkyy vain sadasosasekunnin ajan. Lisäksi Macron tekee tuon ilmeen vasta toisen hörpyn jälkeen.
yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa
Voi kun ne fransuaasit on niin ihquja. Ne osaa niin hienosti leperrelläkin, ei sillä väliä vaikka se onkin teeskentelyä, mulle narsistina kelpaa kaikki imartelu, ei sen tarvii olla totta.
Suomalaiset taas on juroja juntteja, niin rumiakin. Eivätkä puhu tarpeeksi, eivät kehua MINUA tarpeeksi, käyvät vain mökeillä ystäviensa kanssa enkä MINÄ saa tarpeeksi huomiota.
Ai minkä maalainen minä olen.....ööö no tota suomalainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kahvihan on laihaa pula-ajan kuravettä.
Ja nykyään kahvihyllyn valikoimassa ae vaalea Juhlis onkin aika pieni osanen.Useissa kaupoissa voi myös itse jauhaa valitsemansa pavut.
Kyllähän Suomesta nykyään saa hyvääkin kahvia, mutta 99% on tätä juhlamokkaa ja saludoa.
Enpä tiedä missäpäin asut? Mutta ainakin Jyväskylässä noiden osuus kahvihyllyssä on tosi pieni. Se kertoo tietysti ostostottumuksista.
hohoijaa, taas näitä. Suomalaiset juo sellaista kahvia mistä itse pitävät, sillä ei ole mitään väliä mitä mieltä joku Ranskalainen on siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kun jaoit tämän. Tuli taas todettua oman medialukutaitoni heikkous😄Hyvä muistutus mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, suomalaiset ovat juntteja metsäläisiä. Rumiakin. Kaikin puolin huonompia kuin ne toiset. Niin, minkäs maalainen sinä olitkaan - no tietenkin suomalainen, juntti metsäläinen, rumakin :)
On hauskaa, että jotkut suomalaiset sanovat, että jos muuttavat ulkomaille, niin Fuengirola on huono paikka, koska siellä on liikaa suomalaisia. Miten he voivat suomalaisena olettaa kelpaavansa ystäväksi ulkomaalaisille, kun eivät itsekään huoli suomalaisia ystäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, suomalaiset ovat juntteja metsäläisiä. Rumiakin. Kaikin puolin huonompia kuin ne toiset. Niin, minkäs maalainen sinä olitkaan - no tietenkin suomalainen, juntti metsäläinen, rumakin :)
On hauskaa, että jotkut suomalaiset sanovat, että jos muuttavat ulkomaille, niin Fuengirola on huono paikka, koska siellä on liikaa suomalaisia. Miten he voivat suomalaisena olettaa kelpaavansa ystäväksi ulkomaalaisille, kun eivät itsekään huoli suomalaisia ystäviksi.
Nyt puhuttiin ruuasta ja juomista. Ei huono maku tai sen puute tarkoita huonoa ihmistä. Jos suomalainen olisi saanut juoda kunnon kahvia nuoresta pitäen ei hän edes haluaisi juoda pannukusta. Fakta.
Kyllähän sitä suomikahvia juo jos ei paremmasta tiedä.
Hieman päälle satasella saa hyvän keittimen millä voi tulla jopa yhtä hyvää kahvia kuin useamman satasen keittimellä. Isälläni on sellainen 500€ keitin ja omani halpa keitin minkä ostin käytettynä tekee mielestäni parempaa kahvia kuin hänen keitin. Parhaimmat espressot saa kuitenkin useiden tuhansien eurojen italialaisista keittimistä joita on ulkomailla kahviloissa ja baareissa. Ihmettelen miten Suomeen ei ole rantautunut samanlainen kahvikulttuuri mikä on etelä, itä ja länsieuroopassa? Miksi me juomme Suomessa kahvia mistä tulee maha kipeäksi, närästää ja kahvin piristävä tunne on ''likainen''? Kunnon kahvissa ei ole mitään näistä vaan maku on täyteläinen, lempeä jopa hieman suklaamainen. Piristävä tunne on puhdas ja lempeästi stimuloiva.