Mikä on PALJON liikuntaa? Entä riittävästi? Miksi nykyisin tuntuu olevan niin överit odotukset?
Itse liikun 4 kertaa viikossa. Noin puolet lihaskuntoa ja toinen puoli ohjattuja tunteja eri teemoilla (keskivartalo, kova syke jne). Oletan liikkuvani 40-vuotiaaksi riittävästi ja monipuolisesti.
Paljon liikuntaa on mielestäni se, että lähes joka päivä on jotain, missä joutuu ponnistelemaan.
Itse en liiku tavoitteellisesti mutta olen silti hyvässä kunnossa, en edes tavoittele muuta kuin sitä, että olen ok-kondiksessa ja yllpidän terveyttäni. Sitten kun lukee blogeja jne. aiheesta niin aina tuntuu olevan tavoitteena joku kisa, ja jos ei ole, se on huono juttu. Missä kohtaa liikunnasta tuli näin ankeaa? Luulisin, että suurin osa kuitenkin nauttii liikunnasta ihan muista syistä kuin siksi, että pääsee huippukuntoon.
Kommentit (2)
Eiköhän se ole vain omassa päässäsi, että pitäisi tähdätä johonkin kisaan. Itse en ole moista painetta kokenut koskaan.
Naiset kun hurahtaa johonkin niin ne aina aloittaa hirveän kisaamisen ja toisten ylittämisen. Ne ei vain voi sille mitään.