Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sosiaalisempi ihminen sitä pienemmät aivot

Vierailija
31.08.2018 |

Sosiaalisuus kutistaa ihmisen aivoja, ja siitä on tehty tutkimus https://www.iltalehti.fi/terveys/2015092820431623_tr.shtml

Sama ilmiö havaittu myös netti- ja mobiililaiteriippuvuudesta https://yle.fi/uutiset/3-5986903

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on eksi en ole hirveän sosiaalinen ihminen, joten ei tarvitse pelätä aivojen kutistumista.

Vierailija
2/8 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä on isoista aivoista, jos se on umpio josta ei tihku mitään ulos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tutkimus. Teitkö ihan itse?

Vierailija
4/8 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on eksi en ole hirveän sosiaalinen ihminen, joten ei tarvitse pelätä aivojen kutistumista.

Mutta netissä roikut.

Vierailija
5/8 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta muistan tutkimuksen, jonka mukaan sosiaalisuus on ihmisen aivoille jopa palkitsevampaa kuin seksi. Dopamiinivirtaukset pysyy vauhdissa sosiaalisuuden ansiosta. Mitä väliä on aivojen kutistumisella, jos on onnellisempi? Sen olen huomannut, että älykkäimmät ihmiset ovat harvoin tyytyväisimpiä.

Vierailija
6/8 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta muistan tutkimuksen, jonka mukaan sosiaalisuus on ihmisen aivoille jopa palkitsevampaa kuin seksi. Dopamiinivirtaukset pysyy vauhdissa sosiaalisuuden ansiosta. Mitä väliä on aivojen kutistumisella, jos on onnellisempi? Sen olen huomannut, että älykkäimmät ihmiset ovat harvoin tyytyväisimpiä.

Tieto on tuskaa.

Vierailija
7/8 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan todetaan, ettei aivojen koko liity kognitiivisiin kykyihin. 

Todennäköisemmin olemme älykkäämpiä kuin neaderenthalin ihminen ja poliisikoira Saku älykkäämpi kuin susi. 

Vierailija
8/8 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy steissillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi