Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsi pystyy ymmärtämään tämän?

Vierailija
30.08.2018 |

Kun menemme käymään minun mummini ja vaarini luona, niin koska lapseni voi ymmärtää, että he eivät ole hänen mummi ja vaari vaan minun mummini ja vaarini ja hänelle he ovat isomummi ja isovaari? Lapsi on nyt 1v9kk.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut se mitään ymmärtää.

Vierailija
2/8 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun puhe on jo kunnolla kehittynyt, ehkä 3-4 -vuotiaana aikaisintaan, jos asiaa on lapselle usein selitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä kutsut heitä mummuksi ja vaariksi, ei hän voi heitä mieltää miksikään muuksi vielä moneen vuoteen. Ja jos sanot hänen mummuaan ja vaariaan myös samalla nimityksellä on hämmennys vielä pahempi. Pikkulapselle äiti, isä, mummu ja vaari on erismimiä jotka he ovat oppineet, eivät tajua että niihin nimityksiin liittyy joku muu juttu kuten sukulaisuussuhde, eivätkä he ymmärrä että vaarin nimi on Pekka ja äitin nimi on Minna. Äiti on äiti ja vaari on vaari. Pitävät sitä hassuna yhteensattumana että kaverillakin on äiti jonka nimi on äiti.

3-4 vuotiaana ymmärtää kun selität hänelle juurtajaksain että ketä nämä kaikki sukulaiset on joita sanotaan mummuksi ja vaariksi.

Vierailija
4/8 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta, no meidän Ruubertus toki ymmärsi jo kohdussa, mutta joku toinen lapsi voi ymmärtää väärin vielä ekalla luokalla.

Vierailija
5/8 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kehitysvammaisten pitää olla kiltti ja tehdä itsemurhan, koska - vauva kiroilee Hei Patrik ajaa pahat ihmiset kadotukseen ja ottaa hyvät ihmiset mukaansa Taivaaseen eikä se ole se Taivas, koska olen nyt kotona!

Vierailija
6/8 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 vuotiaana lapset alkoivat ymmärtää minä eroa on heidän isovanhemmilla verrattuna vanhempien isovanhempiin. Suunnilleen samaan aikaan kun ymmärsivät isovanhempansa olevan meidän vanhempia ja tätiensä ja setiensä meidän sisaruksia.

Vierailija
7/8 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mitään koskaan ikinä tuu tajuun hommasit sen veljes kanssa kumminki

Vierailija
8/8 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2v 8kk tietää, että minun ukkini ei ole sama kuin hänen ukkinsa, mutta tuskin tuo vielä sitä täysin ymmärtää. Karvaa vaille 5-vuotias ymmärtää sen sijaan ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi