Paksut legginsit housuina
Olen painiskellut tämän ongelman kanssa iäisyyden ja haluan kuulla mielipiteitä! Kaikkihan tietävät sen universaalin totuuden, että legginsit eivät ole housut, eikä niitä pidä sellaisina käyttää sillä ne nuolevat kroppaa liikaa ja saattavat jopa olla turhan läpinäkyviä.
Mutta mitäpä sellaiset mallit, jotka ovat erittäin paksua kangasta, eivätkä taatusti näytä mitään läpi? Vartalonmyötäiset ne ovat, mutta niinhän ovat perusfarkutkin. Itse olen tällaisia legginsejä käyttänyt housuina, mutta vain pitkän paidan kanssa, joka peittää pepun. Jotkut näistä on myyty nimellä legginsit, toiset taas tregginsit, mikä kaiketi tarkoittaakin legginsien ja housujen välimuotoa.
MItä mieltä te olette? En ole tietääkseni saanut osakseni paheksuvia katseita, eikä edes erittäin suorapuheinen paras ystäväni ole kahta kertaa vaatetustani vilkaissut, kun olen noita housuja pitänyt.
Kommentit (17)
Minä käytän, mutta myös pitkien paitojen kanssa!
Voi käyttää mutta juurikin pitkän paidan kanssa. Semmoisia läpikuultavia kalsareita taas ei pitäisi käyttää muutakuin alushousuina.
Just ostin sellaiset "tweedlegginsit", joita saatan pitää lyhyemmänkin paidan kanssa, nähtäväski jää.
Käytän myös housuina. Pitkien paitojen kanssa. Minulla on pallomaha ja IBS, joten nuo ovat mukavat päällä. Lisäksi ne näyttävät hyviltä minulla, koska olen pitkäjalkainen.
Minä käytän, myös pitkien yläosien kanssa, ja siis paita tms on niin pitkä että perse jää taatusti piiloon. Mitään sukkahousulegginsejä en osaa pitää.
Mä käytän, eikä vois vähempää kiinnostaa mitä joku ajattelee. Ne on mukavan joustavat enkä jaksa suunnitella mitä muutakaan laittais päälle.
Ah, aivan ihanaa kuulla etten ole ainut joka uskaltautuu tämän "muotivirheen" tekemään! <3
Tuntuu niin ikävältä kun taas on jossain IS:n nettisivuilla juttu siitä miten kamalaa legginsien pitäminen housuina on, ja sitten kuvituskuvina on aina niitä sukkahousuihin verrattavia ohuita kammotuksia. Läheskään kaikki legginsit eivät ole sellaisia.
Ap
Olen ylipainoinen ja todellakin käytän lähinnä legginsejä housuina nykyään, kaikki paidat on pitkiä tunikoita ja mekkojakin on. Ja syy on se, etten ole koskaan sietänyt farkkuja, ne on kovat ja painaa aina jostain, ja väri sininen ei ole mun juttu, sitten ns. tavalliset suorat housut taas on aina sellaista kangasta että niihin tarttuu kaikki moskat tai sitten hiostavaa niin että haaroväli hautuu pilalle, ja toki ne kinnaa myös aina mahan kohdalta, lahkeet on liian lyhyet tai pitkät.
En ole muutenkaan päässyt koskaan mukaan tähän juttuun että perse saa näkyä ja sen pitäisi olla iso, sekä mun äiti että minä ollaan eletty sitä aikaa että perse pitää peittää hinnalla millä hyvänsä ja iso perse on pahin häpeä. Nykynuoriso näyttelee läskiperseitään jopa ohuissa legginseissä tai jossain lyhyissä shortseissa niin että kaikki näkyy, ja se on kauhea näky se.
Mitä merkkiä suositte? Mistä saa peittävät, napakat ja laadukkaat leggingsit?
Mä en nyt oikein ymmärrä aloittajan kysymystä. Ethän sä käytä legginsejä housuina, jos yläosa on siis aina pitkä ja peittää hanurin. Se puhe siitä, että legginsit eivät ole housut, tarkoittaa tietenkin sitä, että niitä ei pidä yhdistää lyhyeen paitaan. Jos niitä ei saa yhdistää edes pitkään paitaan, niin miten ajattelitte niitä käyttää? Kenties kotona komerossa seistä joku varpaisiin ylettyvä halatti päällä. Ihan rohkeasti vaan käytätte, jos ei nyt tarakka näy ja maharöllyt tursua, niin kivoiltahan ne näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkkiä suositte? Mistä saa peittävät, napakat ja laadukkaat leggingsit?
Cut&Pret-merkillä on ollut hyviä, samoin Marks&Spencerillä (saa ainakin Helsingin Sokokselta).
Minä käytän housuina vain niitä paksuja keinonahkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikein ymmärrä aloittajan kysymystä. Ethän sä käytä legginsejä housuina, jos yläosa on siis aina pitkä ja peittää hanurin. Se puhe siitä, että legginsit eivät ole housut, tarkoittaa tietenkin sitä, että niitä ei pidä yhdistää lyhyeen paitaan. Jos niitä ei saa yhdistää edes pitkään paitaan, niin miten ajattelitte niitä käyttää? Kenties kotona komerossa seistä joku varpaisiin ylettyvä halatti päällä. Ihan rohkeasti vaan käytätte, jos ei nyt tarakka näy ja maharöllyt tursua, niin kivoiltahan ne näyttää.
Useimmiten taidetaan neuvoa, että päällä olisi legginsien kanssa oltava tunika. Tulkitsen sen ainakin itse pitkää paitaa pidemmäksi vaatekappaleeksi. Minulla on paljon paitoja, jotka ulottuvat takaa joko ihan pepun alareunaan, tai ainakin yli puolenvälin. Etupuolelta voivat jäädä hiukan ylemmäs, eli eivät yllä ihan haaroihin saakka. Tunika menisi käsittääkseni aika hyvin koko ko. alueen alapuolelle?
Ap
Mä käytän niutä jotka on tarkotettu välihousuiks toisten housujen alle. Ostan ne siis alusvaate osastolta.
Olen aina ymmärtänyt niin että nainen joka viettelee miehiä legginseissä on munahaukka ja jatkuvassa munan tarpeessa.
Oon käyttäny jo pitkään vaan legginsejä. Ne tuntuu niin hyviltä päällä, ku ei ois housuja ollenkaan, ja sit viel sopii mulle parhaiten.
Mulle ei nimittäin mahdu melkeen mitkään farkut päälle, ja mun kroppatyyppi on sellanen hassu etten oo melkeen koskaan löytäny esim sopivia farkkuja. En yhtää tykkää sellasest kovasta materiaalista mun vartalon ympärillä , se ahdistaa. Ja musta alaosa sopii mulle paremmin ku joku sininen.
Edes Laihana mulle ei käyny farkut. On vaan niin erikoinen vartalon malli, ettei sopivia housuja oikeen oo löytyny koskaa ja kyse ei oo läskeistä edes koska just hoikkana/laihanakaan ei löytyny sopivia farkkuja. :D
Tarkennan vielä hiukan syytä, miksi legginsit houkuttavat. Olen hieman ylipainoinen, ja minun kohdallani se erittäin valitettavasti tarkoittaa jalkapalloa muistuttavaa vatsaa. Istuvien farkkujen yms. löytäminen on siis minulle hyvin vaikeaa, jopa mahdotonta.
Ap