Miksi kaikkia pitää nykyisin "auttaa"
Minulla ainakin herää herätyskellot välittömästi, mikäli näen / kuulen jotain autettavan. Tällainen henkilö saa minun silmissäni välittömästi huonommuuden leiman. Kuka oikeasti haluaa, ettö häntä autetaan jatkuvasti? Onko se tämä uhriutumisen kulttuuri , joka tämän surkeuden nykyisin auheuttaa? Puolustaminen on eri asia, sillä siihen liittyy vihollisuuden -käsite ja ihminen joka taistelee vihollista vastaan on soturi ja ansaitsee näin arvostusta, ihailuja ja kunnioitusta. Auttaminen ja puolustaminen ovat siis kaksi täysin eri asiaa eikä niitä tule sekoittaa toisiinsa. Olkaamme siis mielummin sotureita kuin naismaisia pappeja/terapeutteja. Naisille myös lisää amatsonin verta.
Kommentit (14)
Koska miksi sua autettaisiin, jos et auta vastavuoroisesti.
Viikingit oli oma ihmisrotunsa. Nykyään on satojenvuosien mukana geenipooli muuttunut markkinatalouden luoman lisääntymis kulttuurin mukaan, joten heikkoja ihmisiä on paljon ja heitä pitää auttaa, näin enemmän brutaalisempaa suuntaa muuttuvassa maailmassa, missä fyysisesti ja henkisesti heikkoja ihmisiä pidetään yhteiskunnan pohjasakkana, vaikka olisi iso numerotililllä rahaa tai adoniksen vartalo, niillä ei tässä maailmassa enää pärjää, kun sisällis sodatkin alkavat pian näkyä Euroopan kaduilla ja sielä se vahvin ja häijyin vain selviää.
Jokainen tarvitsee joskus apua, viimeistään vanhana ja heikkona tai sairaana. Eikö se ole hyvä asia, että auttaminen on arvossaan?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Viikinkien historia on suomalaista valhehistoriaa .
Olisi elämä julmaa jos ei autettaisi. Itse autan enkä odota että minua autetaan, mutta toivon kyllä että tarvittaessa minuakin joku hyväsydäminen auttaisi. Auttaminen on hyve.
Ainoastaan eriasia on ne jotka eivät itse auta itseään tilanteissa (esim tuli mieleen vaimot, joita hakataan, muut auttavat, mutta äiti aina palaa hakkaavan miehen luo) ja odottavat että muut tekevät kaiken puolestasi, tai esim. hyväksikäyttäjät. Mutta tässä tuskin siitä kyse?
Mua pitäis auttaa nyt aika paljonkin. En omista peräkärryä, joten jonkun pitäisi auttaa minua lainaamalla omaansa. Sitten tarvitsisin irtomaata siihen peräkärryyn, joten joku avulias voisi vinkata jos hänellä on pihan perällä soraa/hiekkaa/multaa, niin hakisin pois. Siten tarvitsisin jonkun avuliaan tallia lainaksi, sellaista missä on nosturi, tai monttu, että saisin vaihdettua öljyt autooni. Itselläni on talli, mutta en mahdu auton alle. Sitten tarvitsisin apua erään betonisen elementin siirtämiseen pihaltani. Sen siirtää pari kolme riuskaa miestä tai naista tai muunsukupuolista. Minusta ei ole mitään hyötyä kun olen 150cm "pitkä", ja minulla on synnynnäinen rannevika. Tarvitsisin myös avuksi jonkun joka voisi pitää tikkaista kun pesen rännejä. En uskalla kiivetä niin ettei kukaan pidä kiinni tikkaista. Jiirisahakin pitäisi jonkun tulla avuksi nostamaan matalammalle, koska nyt en voi sillä sahata, ellen käytä penkkiä apuna jalkojen alla emännän jatkeena.
Hohhoh, olenpas tosi autettava! Ihan sääliksi käy :D
Auttaminen tekee ihmisistä liian "kesyjä". Tämän vuoksi en myöskään ymmärrä liiallista auttamista. Auttaminenhan todella saa autettavan jotenkin avuttomaan tilaan. Tietysti jos ajattelee ,että ihminen on altruistinen ja hyväntahtoinen , on auttaminen "hyvä" asia, mutta minä taas ajattelen ,että ihminen on susi lampaan vaatteissa ja mitä kiltimpi ja ystävällisempi ihminen on, niin sitä enemmän hänellä on passiivis-aggressiivista vihaa kuorensa alla. Tällöin hyvyys muuttuu toisten mitätöimiseksi ,tuomitsemiseksi ja rangaisemiseksi, kyseessä siis on moraalinen ylemmyyden tunto: olen niin hyvä ja oikeudenmukainen, että minun pitää auttaa muita, valistaa ja saarnata "hyvyyden" puolesta. Näin ollen kyseessä on käännetty viha kaikkia "heikkoja" kohtaan. ihminen pärjää parhaiten kun se itse auttaa itseään.
Koska kukaan ei selviä yksin asioista, joihin tarvitaan kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte auttaa
Ei, vaan ei kuulu auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Auttaminen tekee ihmisistä liian "kesyjä". Tämän vuoksi en myöskään ymmärrä liiallista auttamista. Auttaminenhan todella saa autettavan jotenkin avuttomaan tilaan. Tietysti jos ajattelee ,että ihminen on altruistinen ja hyväntahtoinen , on auttaminen "hyvä" asia, mutta minä taas ajattelen ,että ihminen on susi lampaan vaatteissa ja mitä kiltimpi ja ystävällisempi ihminen on, niin sitä enemmän hänellä on passiivis-aggressiivista vihaa kuorensa alla. Tällöin hyvyys muuttuu toisten mitätöimiseksi ,tuomitsemiseksi ja rangaisemiseksi, kyseessä siis on moraalinen ylemmyyden tunto: olen niin hyvä ja oikeudenmukainen, että minun pitää auttaa muita, valistaa ja saarnata "hyvyyden" puolesta. Näin ollen kyseessä on käännetty viha kaikkia "heikkoja" kohtaan. ihminen pärjää parhaiten kun se itse auttaa itseään.
Yök mikä ajattelutapa sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök mikä ajattelutapa sulla.
Hieno ajattelutapa, kunpa olisi enemmänkin kaltaisiasi. Mutta on vain yliällöä multikultturalismia.
Projisoit muihin omia pelkojasi heikoksi päätymisestä ja siihen liittyvistä tunteista. Pelkäät autettavaksi joutumista, koska itsetuntosi on niin heikko, ettei kestä sitä.
Ihminen on laumaeläin, jolle on täysin luontaista auttaa. Hautalöydöistä voidaan päätellä, että jo neandertalit pitivät hengissä heimon jäseniä, jotka eivät varmasti pystyneet esim. metsästämään.
Auttaminen ja yhteistyö ovat mahdollistaneet lajimme voittokulun. Yleensä kaikkein rikkaimpia ja turvallisimpia ovat yhteisöt ja valtiot, joissa autetaan niitä, jotka eivät yksin pärjää. Se koituu lopulta kaikkien eduksi.