Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työuupumus tai joku on nyt iskenyt. Milloin lääkäriin?

Vierailija
30.08.2018 |

Kuukausia painanut hommia ja tehnyt pitkiä päiviä.
Itku meinaa päästä päivittäin ja olenkin itkenyt töissä vessassa. Valvon öisin. Maha kipeä ja oksettaa.
Liikaa töitä ja yks tyyppi joka on hankala ja kiusaa.
Milloin lääkäriin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin heti, kun saat ajan.

Vierailija
2/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt. Koska jo mietit asiaa on se merkki siitä että tiedostat että et ole kunnossa. Lääkärin kanssa keskustelu voi auttaa hahmottamaan tilannetta paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen lääkäriä tarvita, katsot vain joka aamu peiliin, otat itseäsi reippaasti niskasta kiinni, ravistele ja sanot itsellesi "tänään minä olen kalsi kertaa ahkerampi ja kolme kertaa tehokkaampi."

Vierailija
4/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene, juokse, lennä.

Ensidiagnoosi on todennäköisesti jokin "akuutti stessireaktio" (minulla oli).

On sanottu, että burn outista toipumiseen vie ainakin sama aika kuin sen syntyyn.

Vierailija
5/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuosia käynyt väsymyksen vuoksi lääkärissä, mutta se ei kuulemma ole mitään. Koskaan ei mitään tutkita ja kuvailut elämästäni ovat vain elämää työterveyslääkärin mukaan. No niin se onkin, mutta kun en jaksa kun koko ajan väsyttää. En pysty kunnolla töihin, itken ja raivoan puolet kuusta (joo pms) ja muisti pätkii jatkuvasti. Haluaisin tehdä töitä, mutta en pysty. Pelkään saavani potkut. Työvuosia olisi jäljellä vielä kymmeniä vuosia. 

Vierailija
6/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilitse menoasi! Mitä järkeä tappaa itsensä oravanpyörässä? Miksi teet nin paljon, vaikkei aika riitä? Nyt lopetat se hätäilyn ja alat tehdä hommia siihen tahtiin, että olosi on inhimillinen. Ja jos esimies lässyttää, että olet hidas/laiska/saamaton/mikäsullaon, niin toteat, että palkatkaapa lisää väkeä, kun ei tän nopeampaa pysty.

Jos tulee fudut, niin mitä väliä? Menet parempaan työpaikkaan. Tai elelet ansiosidonnaisella ja etsit kivempaa hommaa.

Meillä on yksi elämä, eikä sitä kannata uhrata jonkun typerän duunin vuoksi juostessa. Sua ei tulla pomoportaasta kiittämään ja muistelemaan, jos kuolet sydäriin.

Ja sano sille paskamaiselle työkaverillesi suorat sanat. Puhu tuosta myös esimiehellesi, että sua kiusataan.

Vierailija
7/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vuosia käynyt väsymyksen vuoksi lääkärissä, mutta se ei kuulemma ole mitään. Koskaan ei mitään tutkita ja kuvailut elämästäni ovat vain elämää työterveyslääkärin mukaan. No niin se onkin, mutta kun en jaksa kun koko ajan väsyttää. En pysty kunnolla töihin, itken ja raivoan puolet kuusta (joo pms) ja muisti pätkii jatkuvasti. Haluaisin tehdä töitä, mutta en pysty. Pelkään saavani potkut. Työvuosia olisi jäljellä vielä kymmeniä vuosia. 

no mene sitten yksityiselle jos työterveys ei suostu edes verikokeita ottamaan. Ja sitten suosittelen kognitiivista käyttäytymisterapiaa jos pms vaikuttaa elämän laatuun noin kovasti. Mieti itse miten voit vähentää kuormitusta elämässäsi ja mitä rentoutumis- ja rauhoittumiskeinoja voisit kokeilla.

Vierailija
8/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausia painanut hommia ja tehnyt pitkiä päiviä.

Itku meinaa päästä päivittäin ja olenkin itkenyt töissä vessassa. Valvon öisin. Maha kipeä ja oksettaa.

Liikaa töitä ja yks tyyppi joka on hankala ja kiusaa.

Milloin lääkäriin?

itse menisin heti lääkäriin ja alkaisin sitten katselemaan uutta työpaikkaa, mieluiten saikulta käsin.

Vierailija
9/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työuupumus on diagnoosi, josta ei palkallista sairauslomaa saa. 

Vierailija
10/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä uskallan varata sen ajan...

Nää hommat on sellaisia mitä vain minä osaan. Tästä olen ilmoittanut pomolle ja mietitään ratkaisua.

Ton kiusaajan kanssa juteltu mut pomo nielee syyn ”no, kun on kiire”, ”no, kun on väsyttää”. Eli ovat sitä mieltä että nuo syyt oikeuttaa kohdella muita kuin p****aa ja v*******a.

Ap

Vierailija
11/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kaikkiin elämän ongelmiin pitää sotka terveydenhuolto? Eikö voi itse asioille tehdä jotain, vaihtaa työpaikkaa ja muutenkin miettiä ensin mikä elämässä on pielessä. Nykyään pitää heti juosta lääkäriin kun ahdistaa ja itkettää. Elämään kuuluu myös ahdistus ja itku välillä. Tietenkin jos koet että pää ei kestä työntekoa ja muuta elämää niin sitten hakeudu hoitoon mutta se on sitten mielenterveyden ongelma ja merkinnät jää tietoihin. Masennus diagnoosin saa melkoisen helposti.

Vierailija
12/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilitse menoasi! Mitä järkeä tappaa itsensä oravanpyörässä? Miksi teet nin paljon, vaikkei aika riitä? Nyt lopetat se hätäilyn ja alat tehdä hommia siihen tahtiin, että olosi on inhimillinen. Ja jos esimies lässyttää, että olet hidas/laiska/saamaton/mikäsullaon, niin toteat, että palkatkaapa lisää väkeä, kun ei tän nopeampaa pysty.

Jos tulee fudut, niin mitä väliä? Menet parempaan työpaikkaan. Tai elelet ansiosidonnaisella ja etsit kivempaa hommaa.

Meillä on yksi elämä, eikä sitä kannata uhrata jonkun typerän duunin vuoksi juostessa. Sua ei tulla pomoportaasta kiittämään ja muistelemaan, jos kuolet sydäriin.

Ja sano sille paskamaiselle työkaverillesi suorat sanat. Puhu tuosta myös esimiehellesi, että sua kiusataan.

Mä puhuin. Lopputuloksena oli että istuin kuuntelemassa kun pomo ja tämä toinen valittaa minulle ja kuinka koko työyhteisö pitää minua laiskahkona ja tekemättömät työt ovat mun vika.

Motivoi mennä töihin.

-eri-

Vierailija
13/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää hommat on sellaisia mitä vain minä osaan. Tästä olen ilmoittanut pomolle ja mietitään ratkaisua.

Ton kiusaajan kanssa juteltu mut pomo nielee syyn ”no, kun on kiire”, ”no, kun on väsyttää”. Eli ovat sitä mieltä että nuo syyt oikeuttaa kohdella muita kuin p****aa ja v*******a.

Ap

no ei sellaista hommaa olekaan jonka vain sinä koko universumissa osaat. Tyypillinen ajatus juuri työuupumuksessa on, että luulee olevansa täysin korvaamaton ja että on „pakko“ jatkaa vaikka pää kainalossa. Mutta jos (ja toivottavasti kun) sinä jäät saikulle, niin usko tai älä, se pomosi kyllä keksii jonkun keinon miten ne hommat saadaan hoidettua ilman sinua. Ja vaikka keksisikään, niin se ei ole todellakaan sitten sinun ongelmasi vaan hänen.

Vierailija
14/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuksesta, äkillisestä stressireaktiosta ymv. sen sijaan saa.

Vierailija
15/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sullahan on tuossa jo valttikortit kädessä. Jos työt on sellaisia, jotka vain sinä osaat, niin uhkaapa esimiehellesi lähteä talosta. Sano, että olet ylikuormitettu ja etsiskelet uutta työpaikkaa. Tai että töitä pitäisi järjestellä/palkata toinenkin työntekijä, ettet huku niihin hommiin.

En ymmärrä ihmisiä, jotka väsyneenäkin juoksevat, kun toinen sanoo, että juokse-juokse. Ja juoksevat vielä lisää, kun käskytetään. Joku raja sentään. Terveyden kanssa ei leikitä.

Vierailija
16/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kyllä minä ainakin olen saanut

Vierailija
17/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puhuin. Lopputuloksena oli että istuin kuuntelemassa kun pomo ja tämä toinen valittaa minulle ja kuinka koko työyhteisö pitää minua laiskahkona ja tekemättömät työt ovat mun vika.

Motivoi mennä töihin.

-eri-

Vaihda työpaikkaa.

Vierailija
18/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tee kirjallinen ilmoitus kiusaamisesta. Siihen pomon on pakko reagoida ja ilmoittaa sinulle, mihin toimiin ryhtyy. Ellei reagoi, voit olla yhteydessä liittoon tai tehdä työsuojeluilmoituksen.

Vierailija
19/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mene sitten yksityiselle jos työterveys ei suostu edes verikokeita ottamaan. Ja sitten suosittelen kognitiivista käyttäytymisterapiaa jos pms vaikuttaa elämän laatuun noin kovasti. Mieti itse miten voit vähentää kuormitusta elämässäsi ja mitä rentoutumis- ja rauhoittumiskeinoja voisit kokeilla.

Siinä yksi joka ei tiedä mitä väsymys on. Kyse ei nyt olekaan siitä, että en huolehtisi itsestäni vaan terveydenhuollon kyvyttömyydestä toimia. Aloittaja miettii koska lääkäriin ja kerroin, että minua lääkärissä käynti ei ole auttanut ollenkaan, koska kukaan ei pidä sitä ongelmana, että aiemmin terve 3-4-kymppinen ei enää pysty arkeen. Ei edes ne itse maksetut yksityislääkärit.

Vierailija
20/35 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat ajan heti työterveyteen jos teillä sellainen on. Itse odotin vastaavassa tilanteessa liian kauan, eli sinnittelin 1,5v siitä kun huomasin ekat oireet. Tyranni narsisti esimies, jonka takia lähdin lopulta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi