Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä joutui onnettomuuteen ja on pysyvästi tunnoton

Vierailija
30.08.2018 |

vyötäröstä alaspäin ja tarvitsee runsasta lääkitystä, eikä ole henkisesti enää entisensä. Hän tarvitsee pyörätuolia, muita apuvälineitä ja apua ihan päivittäisissä toimissa. Olen auttanut häntä niin, että hän on saanut myös vaihtelua elämäänsä. Hänen ei ole tarvinnut olla vain kodin seinien sisäpuolella. Olen itse naimaton mies. Ongelmaksi on muodostunut, että kun hänen vaimonsa, joka on omaishoitaja, on vihjaillut, että voisin alkaa auttamaan häntäkin intiimimmin, niin hän saisi voimaa jaksaa hoitaa miestään. Heillä oli aktiivinen seksielämä ennen onnettomuutta. Hän enkä minäkään tahdo pahoittaa ystäväni mieltä. Miten tästä eteenpäin? Kaksi vuotta on jo jaksettu. Heillä on kouluikäisiä lapsia. Vaimon ja miehen suhde on muuttunut hoitosuhteeksi, jossa minäkin autan. Autan myös lapsia. Järjestän vapaata vaimolle ihan omasta halustani. Välit ovat hyvät joka suuntaan. Ystäväni enimmäkseen hymyilee, kun vien hänet katsomaan esim rallia. Olisin voinut ottaa hänen vaimonsa, jos ystäväni ei olisi ehtinyt ensin. Vaimo tarjoaa itseään nyt minulle ja sanoo, että käytännön syistä olisi varmasti parempi olla kertomatta miehelle. Mielipiteitä? Voisin jatkaa edelleen muuten entiseen malliin, asua lähellä omassa kodissani jne. Entä lasten mielipiteiden huomioon ottaminen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kerroin, ystäväni ei ole henkisesti enää ennallaan. Osittain tämä voi johtua lääkityksestäkin. Hän itkee ja nauraa paljon, tuntuu ymmärtävän osan jutuista ja osaa taas ei. Hän nukahtelee ja on sekava Puhuu harvakseltaan ja epäselvästi..

ap

Vierailija
22/24 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pyydä sitä vaimoa etsimään panoseuransa jostain muusta ihmisestä kuin sinusta. Tämä kuvio on liian sairas muuten. Ystäväsi on loukkaantunut ja hänen kaksi parasta ihmistä tekee hänelle näin, aloittavat seksisuhteen? Ei tsiisus. Enkä ihan heti usko, että lapsetkaan asiasta tykkäisivät, kun asia heille joskus kuitenkin valkenisi...

Jos tekee tiukkaa, sun täytyy jättää nää auttamiset jonkun muun kontolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas keskusteluaiheet. Hyvä tietää, että joku tällaisia miettii. Olen seurannut paria omaishoitajaa suvussani ja käy sääliksi hoidettavia, joilta on ihmisarvo suunnilleen viety ja laitoksenkaan ei voida laittaa, koska ei ole varaa.

Vierailija
24/24 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

23. parantaisiko hoidettavan asemaa, jos omaishoitaja jaksaisi paremmin? Miten paljon te oikein odotatte omaishoitajalta? Täytyykö elää selibaatissa?