Ystävä joutui onnettomuuteen ja on pysyvästi tunnoton
vyötäröstä alaspäin ja tarvitsee runsasta lääkitystä, eikä ole henkisesti enää entisensä. Hän tarvitsee pyörätuolia, muita apuvälineitä ja apua ihan päivittäisissä toimissa. Olen auttanut häntä niin, että hän on saanut myös vaihtelua elämäänsä. Hänen ei ole tarvinnut olla vain kodin seinien sisäpuolella. Olen itse naimaton mies. Ongelmaksi on muodostunut, että kun hänen vaimonsa, joka on omaishoitaja, on vihjaillut, että voisin alkaa auttamaan häntäkin intiimimmin, niin hän saisi voimaa jaksaa hoitaa miestään. Heillä oli aktiivinen seksielämä ennen onnettomuutta. Hän enkä minäkään tahdo pahoittaa ystäväni mieltä. Miten tästä eteenpäin? Kaksi vuotta on jo jaksettu. Heillä on kouluikäisiä lapsia. Vaimon ja miehen suhde on muuttunut hoitosuhteeksi, jossa minäkin autan. Autan myös lapsia. Järjestän vapaata vaimolle ihan omasta halustani. Välit ovat hyvät joka suuntaan. Ystäväni enimmäkseen hymyilee, kun vien hänet katsomaan esim rallia. Olisin voinut ottaa hänen vaimonsa, jos ystäväni ei olisi ehtinyt ensin. Vaimo tarjoaa itseään nyt minulle ja sanoo, että käytännön syistä olisi varmasti parempi olla kertomatta miehelle. Mielipiteitä? Voisin jatkaa edelleen muuten entiseen malliin, asua lähellä omassa kodissani jne. Entä lasten mielipiteiden huomioon ottaminen?
Kommentit (24)
Siis tiivistettynä haluaisit alkaa panemaan halvaantuneen kaverisi vaimoa salaa?
Pane tätä tunnotonta kaveriasi, se ei huomaa kuitenkaan...
Meillä on myös henkinen suhde eli ei pelkkää panemista, mutta periaatteessa kyllä.
ap
Vastenmielinen kuvio. Ja vastenmielinen vaimo sillä kaverillasi. En edes huolisi tuollaista, kun mihin tuo lopulta johtaisi ja kyllä kaverisi tilanteen aistisi aivan varmaan. Olisitte joskus varomattomia jne.
Etsi itsellesi oma vapaa puoliso ja vähennä yhteisiä tapaamisia.
Minkä ikäisiä olette? Kysyn siksi, että jos ikää 40+, niin luulisi sillä elämänkokemuksella ystäväsi tajuavan, että ei vaimo olla lopun elämää ilman seksiä. Onko mitään mahdollisuutta, että ystäväsi ymmärtäisi ja antaisi siunauksensa teidän "ystävyydelle"?
Mielestäni on mahdollista, että ystävä ymmärtäisi. Voisin yrittää vitsailla aiheella, jos hän pystyisi ilmaisemaan oman tahtonsa.
ap
Veikkaan, että petetty mies vetäisi itsensä kiikkuun, kun te kuitenkin jäisitte kiinni - hänet olisi pettäny sekä vaimo että paras ystävä. Oikeasti. Joten en suosittele ystävän pettämistä.
Ei, ei, ei. Mieti nyt itsekin vähän. Aloita vaikka niistä lapsista. Ja sitten kuvittelet itsesi ystäväsi asemaan, siis roolit roisinpäin. Hanki itsellesi muuta naisseuraa. Nainen voi toki erota, jolloin voitte aloittaa suhteen. Jos on pokkaa.
Jos välität kaveristasi, autat häntä itsemurhassa. Mitä elämää tuollainen on?
Katso Roman Polanskin elokuva Bitter Moon (Katkera kuu)
Siinä on ennuste miten tuo tulee päättymään.
Te, jotka tuomitsette ajatuksen heti. Jos itse olisitte vammautuneet, teillä olisi erittäin läheinen ystävä ja se puoliso. Ettekö haluaisi mielummin, että ystävänne hoitelisi puolisonne kuin puoliso lähtisi säännöllisesti jonnekin "omalle lomalle" ja panisi ihan randomeita? Vai ajattelisitteko naiiveina, että puolisolle riittää teidän hoivaaminen koko loppuiäksi? Mitä rakkautta se on, että haluaa omalla vammautumisella vielä vammauttaa puolisonkin elämä?
Voisi tulla taloudellisia ongelmia, jos vaimo ei jatkaisi miehensä omaishoitajana ja eroaisivat. Miten omaisuuden jako? Minulla ei huolta, mutta vaimon mielestä heidän yhdessä säästämänsä omaisuus olisi parempi jättää perinnöksi lapsille, kuin menettää miehen hoitomaksuina. Lapset menettäisivät kotinsa? Vaimo itkee minulle hankalaa tilannettaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka tuomitsette ajatuksen heti. Jos itse olisitte vammautuneet, teillä olisi erittäin läheinen ystävä ja se puoliso. Ettekö haluaisi mielummin, että ystävänne hoitelisi puolisonne kuin puoliso lähtisi säännöllisesti jonnekin "omalle lomalle" ja panisi ihan randomeita? Vai ajattelisitteko naiiveina, että puolisolle riittää teidän hoivaaminen koko loppuiäksi? Mitä rakkautta se on, että haluaa omalla vammautumisella vielä vammauttaa puolisonkin elämä?
No ennemmin niitä randomeita kuin parasta ystävää. Pelkkä mielikuvakin oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ennemmin niitä randomeita kuin parasta ystävää. Pelkkä mielikuvakin oksettaa.
Mikä siinä oksettaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Minä olin nuorempana todella mustasukkainen miehestäni. Mutta nyt keski-iässä ja tietoisena siitä, että enemmin tai myöhemmin tässä voi itse kukin sairastua vakavasti tms., niin haluaisin kuitenkin, että mieheni siinä tilanteessa voisi jatkaa elämistä eikä kuole pystyyn mun rinnalla. Tiedän nimittäin, että hoivaisi mut hautaan saakka. Mutta, jos hän haluaa seksiä edelleen elämäänsä, niin mielummin ihmisen kanssa, johon mä luotan kuin vuoreen. Ja, jos kuolisin, niin mikä olisi ihanampaa kuin joku mun ystävistä ja mieheni löytäisivät toisensa. Ehkä mä olen sitten hieman outo...
Tarjoan vaimolle mahdollisuuden omaan aikaan, joten saa vielä miettiä, että kenen kelkkaan tahtoo hypätä.
ap
Onko ap ystäväsi avautunut sulle asiasta ollenkaan? Eli puhunut huolestaan vaimon seksielämän suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin nuorempana todella mustasukkainen miehestäni. Mutta nyt keski-iässä ja tietoisena siitä, että enemmin tai myöhemmin tässä voi itse kukin sairastua vakavasti tms., niin haluaisin kuitenkin, että mieheni siinä tilanteessa voisi jatkaa elämistä eikä kuole pystyyn mun rinnalla. Tiedän nimittäin, että hoivaisi mut hautaan saakka. Mutta, jos hän haluaa seksiä edelleen elämäänsä, niin mielummin ihmisen kanssa, johon mä luotan kuin vuoreen. Ja, jos kuolisin, niin mikä olisi ihanampaa kuin joku mun ystävistä ja mieheni löytäisivät toisensa. Ehkä mä olen sitten hieman outo...
Ennemmin tai myöhemmin ne kuitenkin rakastuu ja haluaa elää perhe-elämäänsä ilman kolmatta pyörää (eli sinua) ja tuuppaavat sinut johonkin hoitolaitokseen. Siinä menetit sitten sekä puolisosi että parhaan ystäväsi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin tai myöhemmin ne kuitenkin rakastuu ja haluaa elää perhe-elämäänsä ilman kolmatta pyörää (eli sinua) ja tuuppaavat sinut johonkin hoitolaitokseen. Siinä menetit sitten sekä puolisosi että parhaan ystäväsi kerralla.
:D Ai, että vaimo ei voi rakastua siihen randomiin? Ehkä se ystävä ei kuitenkaan kannustaisi dumppaaman vammautunutta hoitolaitokseen niin hanakasti kuin joku randomi, jolla ei ole mitään tunnesiteitä.
0/5