Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mitä ihmettä kirjoitan työhakemukseen?
30.08.2018 |
En viitsisi toistaa enää niitä adjektiiveja mitä ilmoituksessa on, mutta miten sitten tuon ilmi samat asiat? Ei nyt viitsisi mitään pitkiä kiertelyitäkään keksiä, koska sellaista on pitkästyttävää lukea eikä vaikuta aidolta. Ja miten kirjoitan sen, että olisin työhön sopiva henkilö? Mikä on sopiva keino tähän? En kuitenkaan voi kirjoittaa, että "olen paras mahdollinen vaihtoehto", vaikka asia näin onkin ;)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Työhakemuksen kirjoittaminen on aina semmoista kieli keskellä suuta-hommaa. Sinun pitäisi vastata juuri niitä ominaisuuksia joita ilmoituksessa pyydetään, mutta vähän eri sanoin. Ei siis kovin helppoa mutta kyllä sekin menee.
Itse mennyt tällä tyylillä:
"Osaat THOS:sin" -> "Työskennellessäni yrityksessä Y sain paljon työkokemusta THOS:sta"
"Olet omaaloitteinen" -> "Pidän sekä tiimityöskentelystä että keskittymisestä omiin työtehtäviin. Olen työssäni reipas ja aloitekykyinen."
"Työtehtäviisi kuuluu paljon vastuuta" -> Olen aina ollut työntekijnä vastuunkantaja huolehtiessani sekä X että Y tehtävistä."
Eli ei suoranaista lauseiden toistoa, mutta muokkausta vähän sinne päin ja semmoista huonosti verhottua yli-innokkuutta tehtäviin.