Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytin 3,5kk sitten ja vuodan verta vieläkin

Vierailija
30.08.2018 |

Kehen otan yhteyttä? Jälkivuoto kesti 55pv suunnitteen, sen jälkeen alkoi heti menkat (tai näin siis luulen). Pari veretöntä päivää, menkat alkoi taas. Taas muutama veretön päivä ja menkat alkoivat taas. Menkat loppuivat ehkä pariksi päiväksi, oli jälkitarkastus ja mulle laitettiin hormonikierukka. Vuodin vähän, ja loppui. Seuraavalla viikolla alkoi kuukautiset ja nyt ne ovat kestäneet tasan 2viikkoa. En oikeasti jaksa tätä paskaa enää, ollaan synnytyksen jälkeen harrastettu seksiä vain kerran (veren takia). Onko tää normaalia? Kehen otan yhteyttä: tk, gyne, neuvola?? :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu tosta hormonikierukasta? Voi kestää vuodenkin (!) tai niin kauan kun sun hermot kestää...

Vierailija
2/5 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin varmaan gyneen yhteyttä. Voi olla, ettei hormoonikierrukka sovi sinulle. Itsellä ei tosin ole kokemusta siitä, mutta on tullut vastaan tapauksia joissa jonkun kierukan/kapselin jälkeen ollut jatkuvasti vuotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että juuri kun jälkivuoto oli loppunut piti mennä jälkitarkastukseen jossa myöskin otin  kierukan. Siitä vuosin vielä muutaman viikon lisää ja kävi kyllä minunkin hermoilleni. Sitten se viimein loppui ja kuukautiset alkoivat vasta paljon myöhemmin kun imetyskerrat vähenivät (en tiedä liittyykö toki siihen). 

Ellei sulla rauhoitu kuukauden sisällä menisin kyllä gynelle.

Vierailija
4/5 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nykyinen vuoto menee kierukan piikkiin. On aika yleistä.

Vierailija
5/5 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin varmaan gyneen yhteyttä. Voi olla, ettei hormoonikierrukka sovi sinulle. Itsellä ei tosin ole kokemusta siitä, mutta on tullut vastaan tapauksia joissa jonkun kierukan/kapselin jälkeen ollut jatkuvasti vuotoa.

Onko jotain gyneneuvontapuhelinta tms?