Suosittele minulle huonekasvia?
Kommentit (23)
Aloa vera. Ei tarvi tupakoida tai polttaa sisällä koska kasvi ei kestä hetkeäkään savua saavuttaakseen oikeanlaista eeteriä kasviin.
Kultaköynnös (ainoa mikä säilyy meillä hengissä vuodesta toiseen, kaktuksiakaan en saa pidettyä kunnossa näin kauaa)
Joku iso kaktus olisi kyllä näyttävä.
1. Täytyisi lisätä ensiksi ilmankosteutta vaikka akvaariolla. Kärpäsloukku vaatii välillä viileämpää, mutta trooppinen kannukasvi voisi sitten menestyäkin.
Ei sovi tähän hetkeen, kun en pysty tarjoamaan sopivia kosteus- tai lämpötilaolosuhteita.
ap
2. Aloa tuntuu tylsältä. Minulla on kaktuksia, anopinkieli- ja hammas sekä tyräkki jo. En kyllä tupakoi.
3. Kultaköynnöksen hävitin, koska kyllästyin siihen.
ap
Jaa,a. Onko nipottajille omia kasveja?
Tuoksupelargoni. Kauniita, kestäviä ja tuoksuissa on mistä valita. Parasta on se, ettei se tuoksu miltään, ellei sitä heiluttele. Ei siis ole jatkuva "käry" kotona, vaan voi sitä vähän liikautella jos vaikka haluaa ruoanlaiton jälkeen vähän raikkaamman tuoksun.
7. tuoksupelargoni ja 8. posliinikukka minulla on jo.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa,a. Onko nipottajille omia kasveja?
Veit jalat suustani...
Ap:han ei etsi mitään huonekasvia, vaan valittamisen aihetta. Tänään se ovat viherkasvit. Huomenna naisten miesmaku tms.
Minkälainen huonekasvi ilman raikastukseen?
Minulla on sen verran paljon huonekasveja, että ilma on jo raikasta, mutta tahtoisin jotain itselleni uutta, uudenlaista. 11. Ota vaikka kultaköynnös, rönsylilja, palmu tai vehka, jos tarvitset vain ilmanraikastajaa. Mielellään vähintään 10 kasvia.
ap
Istuta hedelmien siemeniä ja kasvata niistä huonekasveja. Ainakin karambola on tosi hieno.
13. Kiitos. Aioinkin kasvattaa hedelmien siemenistä kasvia. Kasvun seuraaminen on kiehtovaa. Ostan karambolan.
ap
Aasinkorva. Hillitön kasvaja, ainoa, jota en saanut hengiltä.
Tyräkki. Helppo ja hyvän näköinen. Kasvaa nopeasti.
Chiliä ei ole koskaan turha kasvattaa eikä niistä ole haitallisuudellaan mitään haittaa terveydelle.
15. Aasinkorvaa en ole kokeillut. Nukkumattia olen kyllä miettinyt.
ap.
Vierailija kirjoitti:
13. Kiitos. Aioinkin kasvattaa hedelmien siemenistä kasvia. Kasvun seuraaminen on kiehtovaa. Ostan karambolan.
ap
Karambolassa on hauskat lehdet, reagoivat kosketukseen menemällä suppuun. Passionhedelmä on myös kiva, kasvaa tuuheaksi, kukkimaan en ole vielä saanut. Kiivistä tulee valtavan suuri karvainen köynnös. Jos haluat haastetta, niin kokeile granaattiomenaa. Taimeni on vielä kahden vuoden jälkeenkin vain 10 cm korkea :)
17. Chileistä chinenset on vielä täysin kasvattamatta. Aina kannattaakin etsiä uusia makuja.
ap
Joku lihansyöjäkasvi, syö kaikki ärsyttävät hedelmäkärpäset.