Isämmaallinen veli
Miten te toimisitte tilanteessa, jossa itse olette korkeasti koulutettuja, perheellisiä ja muutenkin hyvän elämän omaavia, ja jossa veljenne puolestaan sattuisi olemaan sukulaisten rahoilla elävä, pahasti alkoholisoitunut, linnassa pariin otteeseen istunut isämmaallinen, joka suoltaa somessa vihaavansa kaikkea sitä, mitä itse pidätte ihan fiksun ihmisen merkkinä?
Tämä veli haluaa kuitenkin pitää teihin yhteyttä, ja tehdä aina nämä mielipiteensä selväksi, vaikka te itse voisitte hyvin puhua vaikkapa vaan siitä, mitä kenellekin tässä nyt kuuluu.
En siis aktiivisesti itse pidä yhteyttä, mutten kuitenkaan voi täysin lyödä välejäkään poikki.
Hän, ja ihmiset, joiden kanssa hän liikkuu, toimivat minulle erittäin vahvana esimerkkinä siitä, millaisia ovat nämä isämmaalliset.
Suomi, kuten suurin osa muista Euroopan kansallisvaltioista, on syntynyt nationalismin pohjalta. Ilman sitä Suomea ei olisi olemassa.
Sinusta olisi ollut parempi, että olisimme olleet osa Neuvostoliittoa, joka oli internationalistinen suurvalta?