Alkuraskauden oireita?
Tänään tein negatiivisen raskaustestin, mutta kuukautiset niin reilusti myöhässä että tässä väkisinkin pohtii onko testiin uskomista.
Muutamia oireita tässä viime aikoina ollut, jotka sitten raskauteen yhdistin siinä vaiheessa kun menkkoja ei alkanu kuulumaan. Nyt menossa kp37. Normaalisti kiertoni on 28-30, tosin parin kuukauden ajan heitelleet paljonkin.
Pettyneenä negatiiviseen testiin, tulin tänne kyselemään muiden mielipiteitä siitä, että onko nämä ees mahollisesti alkuraskauden oireita :)
Noin viikon verra lähes joka ilta tullut matkapahoinvoinnin kaltaista kuvotusta yhtäkkiä ja lämpö on ollut koholla — erityisesti iltaisin. Aamupahoinvoinnista kyllä olen kuullut, mutta mites tää? Kauheen kiukkusena ja itkuisena menny muutama päivä nytten. Lisäksi eilisestä alkaen rinnat olleet turvonneet ja arat sekä pissalla joutunut juosta jatkuvasti :) Sitä miettii että oliskohan sittenki, mutta samalla koittaa pahemmalta pettymykseltä välttyäkseen ajatella, että tulevia menkkoja nää oireet vaan enteilee.
Pidänkö toiveita vielä turhaa yllä noiden oireiden perusteella? Ja kuinka yleistä että nykypäivän testit näyttävät virheellisen tuloksen?
Ikää mulla tosiaan vasta 22 eikä varsinaisesti yrittämällä olla yritetty, joten en hirveesti oo asiaan perehtyny. Toki lapsi olisi erittäin toivottu, siksi ei ole ehkäsyä käytössä :) Pahoittelen siis tyhmiä kysymyksiä!
Ja ehkä tää myös osittain oli omien ajatusten purkamista, googlettamalla kun olis varmasti löytyny vastauksia.
Kommentit (6)
Ei voi sanoa muuta kun että oireet on hyvin yksilöllisiä kaikilla, joten oireiden perusteella ei voi sanoa. Itsellä kuvittelin oireita vaikka en ollut edes raskaana vielä..liekö toivoi liikaa. Sitten kun plussa vihdoin tuli, ei ollut mitään oireita, ainut kaikkia yhdistäviä oire oli, että menkat myöhässä. Ja apteekkarin halvin testi toimii kyllä (kaikki testit toimii samalla periaatteella hinnasta riippumatta) jos ei viallinen satu olemaan.
Minulla turposivat ensin rinnat (ei olleet aluksi kipeät), sitten iski kuvotus. En siis oksennellut, etoi vaan pitkin päivää. En kuitenkaan epäillyt raskautta vaan laitoin erään lääkkeen sivuvaikutusten piikkiin. Yhtenä päivänä kävelin kaupassa siiderihyllyn ohi ja kuvittelin mielessäni siiderin maun (eli alkoholin) ja yökkäsin. Tykkään siideristä, joten tämä reaktio ihmetytti. Silloin tuli mieleeni "ei hitto, olenko raskaana". Kuukautiset eivät siis olleet jääneet pois. Tein seuraavana päivänä positiivisen testin.
Ite oon kuvitellu itteni oireiden perusteella monet kerrat raskaaksi vaikka testit on näyttäneet negaa... Luulen että suurin osa oireista on johtuneet pms:stä ja liian hyvästä mielikuvituksesta. Mutta mistäpä sen tietää vaikka olis ollut joku nopea hedelmöittyminenkin, joka ei oo ehtiny nostaa testiin tarvittavia arvoja.
Mulla plussa näkyy muutenkin paljon myöhemmin kuin oireet alkaa.
Ei varmaan lohduta, mutta ei sitä oikeen voi arvata oletko vaiko et, jos pää ei kestä ni ainahan voit pyytää pääsyä verikokeisiin. Muuten ei kai oikein voi muuta kuin odottaa plussaa tai menkkoja. Tsemppiä, tiedän kuinka kurjaa tuo on.
Mitenhän tämä päättyi? itsellä kp 35/28-35. Rinnat turvonneet ja jatkuva vessahätä, ilman virtsatietulehduksen muita oireita. Mahaa on nippaillut kohta 2 viikkoa. Testit kuitenkin näyttävät negatiivista. Kauanko vielä malttaa odottaa, ennenkuin alkaa ihmetellä miksei kuukautiset tule, vaikkei ole raskaana :(
Minulla oli vain yksi oire ja se oli tuo rintojen jomotus joka kuukautisia ennenkin voi olla mutta tama jomotus jatkoi viikkokausia ja vain paheni. Joka kerta kun kaansin kylkea jomitus tuntui. Ja myos jos nousin sangysta ylos. Tuntui kuin painovoiman vaikutuksesta jotain nestetta olisi valunut rinnan sisalla puolelta toiselle.
Minulla ainakin oli ihan ensimmäinen oire, rintojen todella kova jomotus ja turvotus (tosin se oli minulle varma merkki koska, rinnoissa ei ole ollut minkäänlaista oireilua aikaisemmin, ei ennen kuukautisia tai niiden aikana)
Sitten tuli pahoin vointi mikä iski usein illalla ja yöllä. Lempi ruuat ja juomat rupesi yököttämään myöskin.
Ja hajuaisti meni ihan kummalliseksi, tuntui että kaikki haisi jotenkin kummalliselta ja yököttävältä,
vaikka siivosin koko talon lattiasta kattoon :D
Toivottavasti jotain apua oli minun kertomuksesta