Ei voi olla totta, taas tupakka kallistuu!
Ilalehdessä luki, että askin hinta nousee 60 senttiä. Kyllä tupakoitsijat ovat jo kynitty! Eikö nämä tajua, että mustan pörssin kauppa lisääntyy, jos hinta aina vain nousee. Ärsyttää tämä valtion hullu holhous!
Kommentit (64)
Oikein hyvä kun nousee. Tupakkaveroa ei kenenkään ole pakko maksaa, toisin kuin useimpia muita veroja.
Ehkä kannattaisi lopettaa sauhuttelu?
Mainiota! Samoin olen kerrankin Orpon kanssa samaa mieltä: tupakka- ja alkoholiverot ovat suosikkiverojani.
Ei ole siltikään tupakka Suomessa kallista moneen muuhun länsimaahan verrattuna. Katsopa huviksesi hinnat vaikka Australiassa.
20€ olisi ihan hyvä hinta kessuaskille.
HYVÄ! Lisääkin on varaa korottaa ja/tai kieltää kokonaan tupakka.
Tupakoitsijat aiheuttaa nykyisillä ja tulevilla sairauksillaan massiiviset menot terveydenhoidon osalta. .. Ja sitten vastaväittäjille: Ei, koko elämänne aikana maksamanne verot eivät kata läheskään niitä kuluja.
Vain 0,60 €. Olen pettynyt. Olisi saanut nousta hinta paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
50 olis parempi.
Eihän se koske kuin köyhiin, rikkaat eivät polta.
60€ olisi parempi korotus. Ällöttävä tapa ja vaikea uskoa että yhä nykyäänkin on ihmisiä jotka aloittavat tupakoinnin. Ei kai se ole enää nuorten keskuudessa cooliakaan, niin kuin joskus muinoin.
Hienoa! Olisi tosin voinut nousta enemmänkin.
Hyvä että nousee hinta. Voisin mielelläni puhaltaa teidän tupakoitsijoiden keuhkoihin vaikka hermokmyrkkyä, koska sitä te ansaitsettte.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan lopettaa! Onnistuukohan jo? Ei ole varaa polttaa ja terveys menee. Vielä kun ihmiset halveksuvat ja haisee niin en edes tajua, miten voin vielä polttaa?
Makeiset ja tupakat pois ny jo vihdoinkin!
Viimeksi kun tupakkaveroa nostettiin niin itse asiassa verotulo tippui huimasti laskelmiin nähden.
Jos edes yksi joka viidestä jotka lopettivat veron maksamisen oikeasti lopetti eikä siirtynyt tuontitavaraan niin aivan todella hyvä asia.
Juuri näillä maltillisilla, mutta usein toistuvilla hinnankorotuksilla varmistetaan, ettei tupakan laiton tuonti räjähdä käsiin (vs. se, että veroa nostettaisiin kerralla esim. 5 eurolla). Nyt ruuvia kiristetään vähitellen, jolloin tupakoitsijoilla on aikaa prosessoida asiaa ja miettiä, milloin se heidän oma kipurajansa tulee vastaan.
Hyvä, oikeaan paikkaan tuli korotus. Toivottavasti tämä saisi edes osan tupakoitsijoista lopettamaan kokonaan sauhuttelun. 👍🏻 Kallista lystiä mun mielestä.
Toivottavasti tämä ilosanoma toitotetaan kovaan ääneen Afrikassa. Karsii tänne tulijoita.
Loistavaa