Puolimaraton treenamatta
Voiko siitä selvitä kunnialla (eli hengissä) ilman mitään pohjaa?
Kommentit (5)
Voi saada jonku pahan rasitusvamman, jopa luunmurtumia.
Jos ei ole harrastanut liikunta, ei jaksa juosta 20km. Kyllähän tuon kävelee kylmiltäänkin, mutta koko matka juosten, ei onnistu. Tosin jos kylmiltään kävelee noin paljon, niin kyllä siitä jonku rasitusvamman saa.
Martina Aitolahti ei jaksanut juosta puolimaratonia, vaikka oli harjoitellut ja oli ainakin omasta mielestään kovakuntoinen fitnespimu.
Itsellä oli ongelmana viimeksi rakkulat.
Sain niin pahat rakkulat jo 10km kohdalla että ei ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin luovuttaa.
Olisi hyvä tehdä pitkä testilenkki ennen puolikkaan juoksua että tietää muodostuuko rakkuloita.
En voi suositella. 😀 Olin joitain vuosia sitten kilpasoutaja ja treenasin n. 10 kertaa viikossa aerobista ja kuntosalitreeniä. Mutta en juossut, tein treenit soutaen ja pyörällä.
Päätin mennä puolimaratonille, koska minullahan oli hyvä kunto. 😀 No, jaksoin juosta koko matkan, mutta aika oli huono, 2.47 h ja tuskalliselta alkoi tuntua jo n. 14 km kohdalla. Siitä eteenpäin minua oksetti ja oli hirveä vilu (vaikka oli 25 lämmintä) ja uupumus. Taisi siis jonkin sortin lämpöhalvaus iskeä... Puolimaraton never again...
Ja en edes ollut mikään pullukka, ihan alipainon rajoilla.
Jos ei ole treenannut juoksua, juoksukunto ei ole hyvä. Tekniikka ei ole taloudellinen.
Ei kannata mennä ilman treeniä.
Mulla kävi ainakin niin että kun menin vähällä treenillä siihen niin sain sen jälkeen kroonistuneen penikkataudin sen ansiosta.