Muita painonpudottajia joille wifi-vaaka toi "pelastuksen"?
Ostin tuossa kesällä Nokian wifi-vaa'an Verkkokauppa.comin tarjouksesta. Jokunen liikakilo oli kertynyt, jos ei nyt varsinaista ylipainoa, mutta halusin alkaa tiputtaa maltillisesti ~100 g per viikko. Pitkän tähtäimen painonoudotusta siis.
Vaaka päivittää punnituksen automaattisesti serverille. Älypuhelimelta voi tarkastella tuloksia ja trendejä. Viimeksi mainitun olen kokenut erityisen hyödylliseksi, koska mittaukset saattavat vaihdella rajustikin päivästä toiseen. Toki niitä keskiarvoja voi laskea kynän ja paperinkin kanssa, mutta sovellus näyttää trendikäyrän kuukausi- ja vuositasolla niin paljon havainnollisemmin ja näppärämmin.
Varmasti jonkun mielestä turhaa hifistelyä, mutta kukin tavallaan. Päivittäiseen ja pidemmän aikavälin hyötyyn nähden ei mitenkään tyyris hankinta. Olen niitä ihmisiä, joita sykemittari ja tulosten seuranta auttoivat säännöllisen ja tavoitteellisen kuntourheilun alkuun ja, mikä tärkeintä, ylläpitämiseen. Vaimo on päinvastainen: ahdistuu härpäkkeistä.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Ai hitsi en ole tuollaisesta tiennytkään :D hieno vehje, onko sulla se mikä mittaa painon lisäksi kehonkoostumuksen vai tuo perusmalli?
Body+ taisi olla mallin nimi. On siinä rasvaprosentin mittauskin kait, mutta en käytä sitä, koska en luota mittaustuloksiin. (Kokemusta Omronin vaa'asta, jossa sentään oli erillinen käsikahva "luotettavamman" tuloksen saamiseksi ja silti näytti mitä sattui.)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni turhaa hifistelyä.
Niin, kyllä kynä ja paperikin riittää. Jäi vain kirjanpito itselläni aika pian ja motivaatio painonpudottamiseen lopahti. Ilmeisesti homma on pidettävä mahdollisimman helppona, että jaksan.
voiko sen painon jaa faceenkin sitten
Itse laihdutan aktiivisesti ja käyn vaa'alla n. kerran viikossa. Siinä seurantaa ihan tarpeeksi. Paremmin sen laihtumisen olen huomannut vaatteista kun ne ovat väljempiä ja vyöhön on pitänyt tehdä lisää reikiä.
Vierailija kirjoitti:
voiko sen painon jaa faceenkin sitten
Ei suoraan vaa'asta ei sovelluksesta. Samsung Healthiin linkittämällä ehkä. En tiedä. En tosin keksi, mitä painoni muille kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Itse laihdutan aktiivisesti ja käyn vaa'alla n. kerran viikossa. Siinä seurantaa ihan tarpeeksi. Paremmin sen laihtumisen olen huomannut vaatteista kun ne ovat väljempiä ja vyöhön on pitänyt tehdä lisää reikiä.
Jokaisella on se oma juttu joka toimii. Minulla ei tuo mainitsemasi metodi onnistuisi, luultavasti "unohtaisin" koko laihduttamisen, jos ei olisi mitään muistuttamassa ja potkimassa päivittäin perseelle.
Ai hitsi en ole tuollaisesta tiennytkään :D hieno vehje, onko sulla se mikä mittaa painon lisäksi kehonkoostumuksen vai tuo perusmalli?