Te jotka myytte torilla tms reikäsiä vaatteita kovaan hintaan, esim polvista puhkikuluneet Reiman haalarit yli 10e niin meneekö kaupan?
Siis ihan mielenkiinnosta kyselen, että ostaako kukaan viidellä eurolla vikingin kenkiä jotka ei ole enää veden pitävät ja saumat ratkenneet? Itse heitän vastaavassa kunnossa olevat vaatteet ja kengät roskiin vaikka olisi minkä merkkiset tai annetaan osastolle. Todella erikoinen ilmiö tämä, että kun vaate on tietyn merkkinen, esim vimman pieruset peffasta puhki kuluneet leggarit 25e (!!!!) niin hinnaksi laitetaan kuntoon nähden aivan liian suuri. Prismasta tarjouskorista saattaa joskus löytyä uusia Vikingin gore-tex kenkiä 12 eurolla..
Mutta niin, kysymykseni kuuluu, että kun myyt risaa kovalla hinnalla niin tekeekö kaupan?
Kommentit (18)
Samaa miettinyt!!! Ihan järkyttävää p*skaa myydään kovaan hintaan jos vaan on joku merkki.
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt!!! Ihan järkyttävää p*skaa myydään kovaan hintaan jos vaan on joku merkki.
Tekisi mieli linkkaa näitä kummastuttavia ilmoituksia tähän ketjuun.. niitä löytää läjäpäin netin markkinapaikoilta, ei tarvii kun toriin kirjottaa viking lastenvaatteet- ja kengät osastolle niin johan alkaa tulemaan: "ei pidä enää vettä, kärjet kuluneet puhki, hinta 7e" öö.. olisiko tällaisten paikka ennemmin roskiksessa o.O Perus henkkamaukan käytetty t-paita 6e, eikö näitä saa kauden päätyttyä alennuksesta kaksi vitosella..
Lakkaavat pian myymästä kun kukaan ei osta.
Ihmisillä on muutenkin todella outoja käsityksiä siitä, mitä käytetystä vaatteesta voi pyytää kirpparilla. Joissain pöydissä näkee korkeintaan kohtalaisessa kunnossa olevia vaatteita juurikin kymmenen euron molemmin puolin. Ihan tavallisia trikoorättejä.
Toinen asia on reikäiset, likaiset ja/tai virttyneet vaatteet. Kuka kehtaa tuoda sellaisia myyntiin? Kai ne nyt voisi edes pestä. Ei tee mieli tutkia lähemmin sellaista pöytää, jossa heti ekassa vaatteessa tahroja. Hyi.
Olen nähnyt myös rispaantuneita sisustustekstiileitä. Hinta ei ollut korkea, mutta saateteksti ”vähän rikkinäiset ompeleet, mutta ei oikeastaan huomaa käytössä ollenkaan” kieltämättä huvitti. Ymmärrän, että monilla on nykyään pulaa rahasta, mutta rikkinäisiä tuotteita ei kannattaisi myydä, ellei kyseessä ole joku keräilyharvinaisuus.
Kävin lastenvaatekirppiksellä ja järkytyin jostain Blaa- merkin jumpsuitin hinnasta, 55€ pyydettiin. Ja seuraavana oli joku Molon jumpsuitti ja pyynti 45€. Jätin hyllyyn ja ostin Hello Kitty- jumpsuitin hintaan 1,50€ ja ehjä, siisti ja käytännöllinen haalari.
Aivan järkyttäviä hintoja jostain vaatteesta joka ei kauaa ehdi käytössä olemaan.
Olisi kiva jos joku kuka näitä myy tulisi kertomaan tähän ketjuun että käykö kauppa :D
Mä en tiedä, miten reikäiset vaatteet menevät kaupaksi. Tiedän kyllä, että ehjät vaatteet menevät kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on muutenkin todella outoja käsityksiä siitä, mitä käytetystä vaatteesta voi pyytää kirpparilla. Joissain pöydissä näkee korkeintaan kohtalaisessa kunnossa olevia vaatteita juurikin kymmenen euron molemmin puolin. Ihan tavallisia trikoorättejä.
Voisin kuvitella, että jos itse ostaa vaatteita esim. UFFilta, saa hyvin helposti harhakäsityksen siitä, mitä kirpparivaatteesta voi pyytää. Siellä näkee ihan törkeitä hintoja kulahtaneissa perusvaatteissa.
Eihän se ole tyhmä kuka pyytää vaan se joka...
Hyvinkin kuluneet Po.pin haalarit menevät 10-20 euroon. Reikäiset kyllä menee helpostikin 10 eurolla. Hyvässä kunnossa olevat saman merkin haalarit menvät 50-70 euron hintaan tavallisellakin kirppiksellä. Ja merkkipaidoista kyllä maksetaan erittäin huonossakin kunnossa se 2 euroa, esim. meandi, jos kuosi on kiva. Po.pista voi pyytää enemmän, ja esim. Molo Kidsin haalarit on samaa hintaluokkaa kirppiksellä kuin Po.p.
Kuomat ja Vikingit menevät kohtuullisessa kunnossa kyllä 7-15 euroon. Ne menee tosi nopeasti. Huonokuntoisemmat menevät 5 eurolla heti. Eccot viedään lähes käsistä myös, jos ovat kohtuullisessa kunnossa ja esim. 10 euroa.
Lindexia tai markettimerkkejä myydessä hinnat on 0,50 - 2 euroa. Kun merkkisisävaatteet on sitten enemmän 4- 10 euroa. Toisaalta ne saa sitten usein hyvässä kunnossa eteenpäinkin.
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti! Olisko kannattanut ottaa hieman pienempi asuntolaina jos ei ole varaa maksaa XD
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin kuluneet Po.pin haalarit menevät 10-20 euroon. Reikäiset kyllä menee helpostikin 10 eurolla. Hyvässä kunnossa olevat saman merkin haalarit menvät 50-70 euron hintaan tavallisellakin kirppiksellä. Ja merkkipaidoista kyllä maksetaan erittäin huonossakin kunnossa se 2 euroa, esim. meandi, jos kuosi on kiva. Po.pista voi pyytää enemmän, ja esim. Molo Kidsin haalarit on samaa hintaluokkaa kirppiksellä kuin Po.p.
Kuomat ja Vikingit menevät kohtuullisessa kunnossa kyllä 7-15 euroon. Ne menee tosi nopeasti. Huonokuntoisemmat menevät 5 eurolla heti. Eccot viedään lähes käsistä myös, jos ovat kohtuullisessa kunnossa ja esim. 10 euroa.
Lindexia tai markettimerkkejä myydessä hinnat on 0,50 - 2 euroa. Kun merkkisisävaatteet on sitten enemmän 4- 10 euroa. Toisaalta ne saa sitten usein hyvässä kunnossa eteenpäinkin.
Reikäset ja kulhtaneet vaatteet näyttävät kauhealta lapsen päällä ja saattaa myös lapsen vanhemmat huonoon valoon..
Eilen oli kirpparilla ihan uusia käyttämättömiä leluja. Vähän tuli olo, että onkohan noita saatu keräyksissä, kun oli kuitenkin erilaisia, ettei vaikuttanut ammattimyyjältä. Siinä oli vauvojen lelusta 1500 palan palapelihin ja kaikkea siltä väliltä, loosi täynnä. Hintapyynnöt olivat kuitenkin suunnilleen samoja, kuin kauppojen normaalihinnat. Tavaran arvo laskee kun se menee kirpparille, vaikka olisi ehjä avaamaton pakkaus. Minulle tulee tunne, että joku täysin lapseton pyytelee tavaraa siellä täällä eri ikäisille lapsilleen, joita ei ole olemassakaan. En todellakaan anna keräyksiin mitään, jos en itse tunne kohdetta henkilökohtaisesti.
Olen huomannut, että kirpparilla menee huonossa kunnossa olevat merkkituotteet kalliimmalla. Itse en maksaisi, mutta tietysti myyjänä laitan kovemman hinnan, jos se menee kunnosta huolimatta kaupaksi. Ihmetyttää joka kerta.
Välillä myös testaan torissa kalliimmalla hinnalla kaupaksi menemistä, jos tuotteen myymisellä ei ole kiire. Jos haluan oikeasti eroon, niin laitan hinnan, jonka voisin itse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun lakkaisivatkin mutta kun näitä onnenkokeilijoita tuntuu olevan vuodesta toiseen. Pilaavat kierrätysidean totaalisesti.
..