Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei vanhemmat tee useammin rikosilmoitusta vakavasta koulukiusaamisesta?

Vierailija
29.08.2018 |

Suosittelen, se saattaa olla juurikin se ratkaiseva tekijä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rkosilmoituksestaei ole mitään hyötyä ja esim oman lapseni taustaiset väkivaltaiset hakkaajat olivat jo lastensuojelun piirissä.

Vierailija
22/25 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus on aika hidas keino puuttua. (Pahimmillaan voi mennä vuosi ennen kuin mitä tapahtuu). Vuosi tai edes 3kk on pitkä aika odotella oikeutta ainakin pienemmälle lapselle.

Rikosoikeudellinen vastuu alkaa vasta 15v eli sitä nuoremman osalta tulee seuraamuksiana lähinnä lastensuojeluilmoitus (ja sen "tukitoimet") ja korvausvelvollisuus selkeistä kuluista (lääkärikulut, rikkoutuneiden tavaroiden korvaaminen). Eli aika vakavastakin tapauksesta voi "selvitä" pollisikuulustelulla ja lastensuojelun kotikäynnillä, jos kotikäynnillä saa vakuuteltua asiat parhainpäin. 

Lisäksi osa pelkää (suotta), että rikosilmoitus vaikuttaa lapsen saamaan kohteluun koulussa.

Niin no, onhan se nyt niin että jos kukaan ei tee rikosilmoitusta niin mikään ei ainakaan muutu eikä kiusaajille tapahtu yhtään mitään. Mutta jos useampi kiusattu tekee samasta kiusaajasta (tai saman sisarusparven kiusaajista) rikosilmoituksen niin kyllähän silloin jo lastensuojelunkin hälytyskellot alkavat soida.

Muta jos asenne on tää et eise kumminkaan mitään auta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/25 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas koulun rehtori soitti poliisit koululle, kun mun lastani kiusattiin. Kiusaaminen oli saanut todella vakavat mittasuhteet. Aikuinen jos tekisi samoin, mitä mun lapselle tehtiin, saisi hän vankeustuomion. Oma lapsi ja kiusaajat olivat kaikki samalla luokalla ja tuolloin 14-vuotiaita. Poliisi itse teki näistä kiusaajista rikosilmoituksen. Yhtenä kertana koulun opettajat olivat nähneet pahoinpitelyn omin silmin. Aiemmin kiusaajat puhuivat itsensä pulasta.

Kiusaajat ovat korvausvelvollisia, vaikka ikänsä puolesta ei muuten tuomiota saa. Lisäksi näiden perheissä käynnistyi lasu-ralli.

Ensin kokeiltiin kaikki nämä kiva-koulu-schaibat, ei mitään vaikutusta. Otettiin kovat keinot käyttöön ja kiusaaminen loppui.

Vierailija
24/25 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos perustetaan mummomafia, vaaritkin kelpaavat. Jos saisimme tietää lähialuieden kouluista, joissa kiusataan, niin mentäisi pihalle välituntien aikana kevyt aseistus mukana ja pantaisi ilkimykset ,kuriin.

Jos joutuisimme linnaan, niin so what? monella eläkeläisellä on niin pienet tulot, että valtion täysihoito ajoittain auttaisi ihmeesti toimeentulossa.

t. mummeli

Minua ja kaveriani yksi poika kiusasi aina etenkin koulumatkoilla ja aina juostiin karkuun. Sitten päätimme, että eipä juosta enää(n), vaan nyrkillä nenään ja siihen loppui kiusaaminen. Vieläkin kuulen sen tirvaisun äänen, kun muistelen tapahtumaa.

Vierailija
25/25 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse noin 9vuotta kiusaamista kokeneena sanoisin että vanhempien kannattaa opettaa lasta sanomaan ilkeästi takaisin jos joku ilkeilee tms(itseä opetettu oleen kohtelias ja kiltti, oli iso virhe) tutulla koulun vaihto, kiusaaja opettajan takia ,lapsi vaihtoi koulua tän takia ikävä vaan että uudes koulus opettajat ok lapset kiusasi, mutta vakavasti kannattais kokeilla koulun vaihtoo tai jopa asuinpaikkakunnan. lasu kiusaajan vanhemmista ja ehdottomasti poliisi jos vakavaa kiusaamista koska kiusa se on kiusa kiusaajallekkin saattaa vähentää kiusaamista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme