Kumpi on pahempi: puoliso heittää jonkin sinulle tärkeän esineen (esim puhelin, tai joku arvokas esine) päin seinää, vai lyö?
Minä ottaisin vastaan kaikki lyönnit, jos kerta riidellään niin sitten riidellään ihmisten kanssa, esineet ovat täysin viattomia eikä niitä saa alkaa tuhoamaan siinä.
Kommentit (9)
Lyönnistä voi mennä henki ja meneekin monella.
Lyöminen on pahempi, mutta kummassakin tapauksessa suhde päättyy siihen. En elä väkivaltaisten raivoajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lyöminen on pahempi, mutta kummassakin tapauksessa suhde päättyy siihen. En elä väkivaltaisten raivoajien kanssa.
Ai, vaikka olisit itse tehnut mitä aiheuttaaksesi raivoamisen? Toisen pitäisi kestää kuin lammas? Esineiden paiskelu on joskus ihan ymmärrettävää ja anteeksiannettavaa, väkivalta ei koskaan. Tai ehkä lievemmissä muodoissa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, vaikka olisit itse tehnut mitä aiheuttaaksesi raivoamisen? Toisen pitäisi kestää kuin lammas? Esineiden paiskelu on joskus ihan ymmärrettävää ja anteeksiannettavaa, väkivalta ei koskaan. Tai ehkä lievemmissä muodoissa sekin.
Mikään sanallinen vuorovaikutus ei oikeuta väkivaltaan tai toisen tavaroiden rikkomiseen. Uhrin syyllistäminen on aina perusteetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa siltä, että siinä ansaitsee toisensa sekä raivoaja että raivoamisen aiheuttaja.
Toivottavasti suhde kuitenkin jää lapsettomaksi.
Paiskokoon tyynyjä tai hakatkoon nyrkkeilysäkkiä, jos on pakko riehua. Aikuinen tervejärkinen ihminen selvittää riitatilanteet puhumalla.
Voiko joku kysyä tällaista tosissaan?
Onko ap:lle tosiaan joku esine tärkeämpi kuin oma terveys? Vai oletko sinä itse se, joka lyö ja haet puolustukseksesi mielipiteitä?
Ymmärrän sen, että on olemassa provosoivia ihmisiä. Olen itsekin kuunnellut jäkätystä sellaisessa tilanteessa, jossa toisella ei oikeastaan ollut mahdollisuutta poistua siitä. Niinpä hän valitsi lyömisen, minkä jälkeen jäkättäjä lopetti provosoinnin ja aloitti sen sijaan pillityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään tee mitään mikä aiheuttaa raivoamista. Raivoaminen millään tavalla ei ole hyväksyttävää. Normaalit erimielisyydet hoidetaan keskustelemalla.
Kummassakin tapauksessa on pian ex-puoliso.