LUETELLAA RUOKIA MITÄ VOI TEHDÄ YHDELLÄ KATTILALLA ETTEI TULE TISKIÄ!!!!
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto, lihamakaronilaatikko. Näin aluksi.
Hmmm.. makaronilaatikko oletko varma
Lihamakaronilaatikko? Paistat jauhelihan, keität makaronin, vatkaat munamaidon, mulla ainakin kolme astiaa plus se paistovuoka. Neuvo tollolle miten selviää yhdellä astialla.
Vaikkapa italianpata:
-ruskistele ja mausta jauheliha ja sipulit kattilan pohjalla
-lisää pilkottuja paprikoita ja pehmittele hetki
-lisää tomaattimurskaa ja vaikka vähäsen tomaattipyrettä
-lisää myös sopivasti kasvis/lihalientä
-heitä sekaan rakettispagetit ja ihan loppupuolella läjä herneitä.
-keitä/hauduttele kypsäksi ja koristele vaikkapa basilikan lehdillä
-tarjoile tuoreen ruisleivän kanssa
Vierailija kirjoitti:
Lihamakaronilaatikko? Paistat jauhelihan, keität makaronin, vatkaat munamaidon, mulla ainakin kolme astiaa plus se paistovuoka. Neuvo tollolle miten selviää yhdellä astialla.
Yhden astian säästät kun teet munamaidon samassa kattilassa missä keität makaronit.
Mutta olen ihmetellyt miten työläästä ja astioita sotkevasta ruuasta on tullut niin suosittu kotiruoka. Meillä sotkeentuu myös sipulisilppuri.
Makaronilaatikko kattilassa. paistat kattilassa jauhelihan ja sipulin, kaadat sekaan lihalientä ja keität makaronit siinä.
kaikki kiusaukset voi tehdä suoraan yhteen astiaan
p.s. hyvässä kattilassa voi paistaa ja sen voi laittaa uuniin, ei tarvitse erillisiä astioita kun on yksi hyvä...
Vierailija kirjoitti:
En ole se, joka tätä ehdotti. Mutta kaipa sitä voi etsiä uuninkestävän kattilan ja paahtaa jauhelihaa sen pohjalla. Sitten heittää kattilaan maidot ja munat sekaan, ja makaronit raakana. Hämmentää. Ja eiku uuniin. Kaipa tuosta jonkinmoista laatikkoa tulee, mutta tuskin mitään hyvää.
Sellanen pata on kätevä, jota voi sekä käyttää hellalla että laittaa uuniin. Miinusta siitä että mulla ainakin kuumenee aika hitaasti, esim. veden keittäminen tai lihan ruskistaminen kestää. Jos laiskottaa ja aikaa on, niin hyvä silloin.
KAIKENLAISET KEITOT JA PADAT. VAIKKAPA VOISIT TEHDÄ LIHAPADAN: RUSKISTA HIUKAN SIPULIA PADASSA, LISÄÄ LIHAT JA PAISTA HIUKAN PINTAA. SEKAAN NESTETTÄ, SUOLAA, PIPPURIA, LAAKERINLEHTI, PERSILJAA. ANNA HAUTUA 1,5 TUNTIA. LISÄÄ KUORITTUJA JA PILKOTTUJA JUUREKSIA JA PERUNOITA, HAUDUTA VIELÄ PUOLISEN TUNTIA NIIN, ETTÄ JUUREKSET ON KYPSIÄ!!!!
TAI TEE KAALIPATA. KUULLOTA SIPULIA JA JAUHELIHAA, LISÄÄ SILPUTTUA KAALIA JA PORKKANAKUUTIOITA, SUOLAA JA MAUSTEPIPPUREITA, HIUKAN VETTÄ. HAUDUTA MIEDOLLA LÄMMÖLLÄ 2-3 TUNTIA, VARO ETTEI KUIVAHDA LIIKAA!!!!
TAI KYPSENNÄ SIPULIA JA JAUHELIHAA, LISÄÄ HIUKAN VETTÄ JA MAKARONEJA. KYPSENNÄ, KUNNES MAKARONIT PEHMEITÄ, VAHDI ETTEI KUIVU LIIKAA, MUTTA EI TOISAALTA JÄÄ VETISEKSIKÄÄN!!!!
TAI TEE RISOTTO. KYPSENNÄ SIENIÄ JA SIPULIA, LISÄÄ RISOTTORIISI JA VÄHITELLEN VALKOVIINI-KANALIEMISEOSTA NIIN, ETTÄ RIISI KYPSYY OIKEAOPPISEN PUOLIKYPSÄKSI JA SEOS JÄÄ AIKA PEHMEÄKSI!!!!
Ja opettele vit.n taunopetteri olemaan huutamatta ja läiskimättä huutomerkkejä läjäpäin.
Tässäpä oikein näpsäkkä ja helppo resepti arkeen. Ja mikä parasta, onnistuu myös aloittelijalta https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/288761/Keitetty%20vesi/
Georgialainen kaalipata
Linssikeitto (ja kaikki keitot, missä aineita ei erikseen esim. paahdeta uunissa)
Risotto
Paella, ainakin jos hieman oikaisee
One pot pasta
"Kiinalainen kalapaistos", suomalaisen kotiruoan klassikko :)
Tabbouleh
Hernekeittoa, kasvissosekeittoa, perunavelliä, tomaattikeittoa, kesäkurpitsakeittoa,