Netto 2400-2600e
Olenko kahden lapsen yh:na mielestänne huonosti toimeentuleva? Tuntuu niin oudolta, kun rahat eivät riitä mihinkään! Miten ihmeessä te ihmiset pärjäätte?
Kommentit (12)
Rippuu paljonko tuosta menee esimerkiksi asumiseen.
Asumiskulut ja minkä ikäisiä lapset ovat?
No meitä on kaksi, joilla samat tulot ja yksi lapsi. Sanoisin, että köyhä olet. Aika tarkkaan joutuu laskemaan menot tuolla palkalla, jos esim. reilu tonni menee asumiseen ja laskuihin, ruokaan 600-800. Eihän teillä jää käyttörahaa juuri mitään. Onko auto ja bussiliputkin maksaa, vaatteet, harrastukset, ei ei. Tiukkaa on varmasti.
Itse saan nettona 1800€, yksi lapsi ja säästöön jää 500€/kk. Kylpisin rahassa noilla tuloilla, vaikka olisi yksi lapsi lisää.
Juu, pk-seudulla asutaan, ei autoa, tonni asumiseen kuussa. Jos toinen lapseni ei tarvitsisi erikoissairaanhoitoa, muuttaisimme heti maalle. Itse olen hoitoalalla päivätyössä, ja teen keikkaa kun saan lapsille hoidon. Huoh..kai tässä pitää alkaa jotain talousrikoksia tehtailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse saan nettona 1800€, yksi lapsi ja säästöön jää 500€/kk. Kylpisin rahassa noilla tuloilla, vaikka olisi yksi lapsi lisää.
Sinulla taitaa olla vielä melko pieni lapsi? Etkä ehkä asu pk-seudulla..
Mulla yyhoona netto 2 800 €/kk. Vastike 120 €/kk ja asuntolaina maksettu.
Laitan säästöön ja sijoituksiin n. 800 - 1 000 €/kk. Omakotitalo on haaveissa. :)
Onni on omistusasunto kirjoitti:
Mulla yyhoona netto 2 800 €/kk. Vastike 120 €/kk ja asuntolaina maksettu.
Laitan säästöön ja sijoituksiin n. 800 - 1 000 €/kk. Omakotitalo on haaveissa. :)
Onneksi olkoon! Meillä olisi mahdollisuus asua ilmaiseksi maalla mummon maatalossa, kun hän itse asuu osakkeessa. Harmillista, kun se ei ole käytännön syistä mahdollista.
Minun nettoni 2700, kaksi teiniä. Riittää, mutta yhtään en pysty säästämään. Helsingissä asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu, pk-seudulla asutaan, ei autoa, tonni asumiseen kuussa. Jos toinen lapseni ei tarvitsisi erikoissairaanhoitoa, muuttaisimme heti maalle. Itse olen hoitoalalla päivätyössä, ja teen keikkaa kun saan lapsille hoidon. Huoh..kai tässä pitää alkaa jotain talousrikoksia tehtailemaan.
Talousrikokset ovat huono idea. Niistä tulee suuri tuomio.
Vierailija kirjoitti:
Minun nettoni 2700, kaksi teiniä. Riittää, mutta yhtään en pysty säästämään. Helsingissä asutaan.
Meilläkään ei tosiaan ole luonnollisesti mahkuja säästää yhtään. Onneksi veronpalautuksia tulee lähemmäs 2000e, niin saadaan käyttörahaa ulkomaanmatkalle. (Ensimmäiselle lentokoneella tehdylle)
Ap
Pääkaupunkiseudulla köyhä, maakunnissa keskituloinen.