Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimet parisuhteessa

Vierailija
28.08.2018 |

Onko syytä ottaa huomioon se, että seurustelukumppanien nimet ovat keskenään yhteensopivia? Jos nimet ovat erilaisia, se voi mielestäni ennustaa huonoa parisuhdetta. Jos kumppani on erityisen tärkeä, mutta nimi ei sovi, hänelle voi olla tarpeen jopa nimenvaihdos ääritapauksessa.

Ajattele nyt: esim. Sulo ja Riit(t)a ei kuulosta toimivalta kombolta, mutta esim. Jari ja Mari tai Mara ja Sara kyllä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa olet jo vaihtanut nimesi?

Vierailija
2/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vain. Alkuperäinen nimeni on Linda (joka nyt on taas minulla käytössä), mutta seurustellessani Reino-nimisen miehen kanssa vaihdoin nimeni mielestäni paremmin yhteensopivaksi Raijaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä oon mieheni kanssa ollut 20 vuotta onnellinen just siks, että meidän nimien alut on ihan samat. Tyyliin. Ve-Ve.

Vierailija
4/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän paljon pareja joiden nimet eivät ole sointuneet yhteen, mutta sopivat parina yhteen todella hyvin. Ja toki myös niitä, joiden nimet sointuvat yhteen. Ja päinvastoin. Nimet eivät ennusta mitään parisuhteesta. 

Ja olen minäkin ollut 5 vuotta yhdessä puolisoni kanssa ja nimemme eivät soinnu yhteen. 

Vierailija
5/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vit tu taas.

Vierailija
6/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän paljon pareja joiden nimet eivät ole sointuneet yhteen, mutta sopivat parina yhteen todella hyvin. Ja toki myös niitä, joiden nimet sointuvat yhteen. Ja päinvastoin. Nimet eivät ennusta mitään parisuhteesta. 

Ja olen minäkin ollut 5 vuotta yhdessä puolisoni kanssa ja nimemme eivät soinnu yhteen. 

tai eivät ainakaan soinnu yhteen samaan tapaan kuin vaikka Sara ja Mara. 

Vierailija
7/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, seuraavaksi varmaankin lasketaan L O V E S ja H A T E S -prosentit nimistä ja jäljelle jääneistä kirjaimista usko, toivo, rakkaus, viha, lempi, kateus... ja miten ne menivätkään siitä eteenpäin.

Vierailija
8/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Sulo ja Riitta kuulostaa paljon paremmalta kuin joku Sara ja Mara :D lähes samanlaiset nimet yhdessä kuulostaa typerältä (vaikka eihän sillä tietenkään parisuhteen kannalta oikeasti ole mitää merkitystä).

Vierailija
9/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai nimien yhteensopivuudella on merkitystä! Jorma ja Jessica on just täydellinen kombo. Myös Nico ja Ritva-Aulikki toimii.

Vierailija
10/10 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä siitä lähdetään että ne nimet on alettava samalla kirjaimella jotta voidaan myös tulevat lapset kastaa samalla kirjaimella alkavaksi. esim. Mari ja Mikko joiden lapset sit Mika Merja Matti ja Miia